צילום: יחצ

חג השבועות הוא זמן של שמחה, חגיגות וחידוש. האביב כבר בעיצומו, והטבע שופע בצבעים עזים ובריחות מרעננים.
זוהי התקופה המושלמת להתחדש, ולצאת לחוויות משפחתיות מלאות שמחה!
בדיוק בשביל זה, הכנו לכם מדור חגיגי במיוחד, בו תוכלו למצוא מגוון הצעות ואירועים מרגשים לחג הקרוב.
המשיכו לקרוא ותגלו את כל ההצעות הבלעדיות והפינוקים שיהפכו את החג שלכם לחוויה משמחת ובלתי נשכחת!

 

הבית לובש חג:
הקולקציה הלבנה של ורדינון עכשיו ב-40% הנחה

לקראת חג השבועות יוצא ורדינון, בוטיק הטקסטיל הייחודי בישראל, בסייל מיוחד – 40% הנחה על שלל פריטים איכותיים מהקולקציה הלבנה והמרשימה.

בין המוצרים שיהפכו את כל חדרי הבית לחגיגיים ורעננים במיוחד: מגוון מצעי פרקל וסאטן בעיצובים אלגנטיים עם עיטורי תחרה, קרושה ורקמה, מגבות רחצה מפנקות, שמיכות קיץ מבד כותנה פרקל משובח, חלוקי רחצה, שטיחוני אמבטיה ועוד.

לרגל החג ייהנו לקוחות ורדינון גם מהזדמנות לרכוש במחיר משתלם במיוחד מגוון מוצרים שהפכו לפופולריים ומבוקשים ובדרך כלל נחטפים מהמדפים. בין הפריטים רבי המכר: מגבות לפינוק מושלם ועיטוף רך במיוחד, בצירוף רקמת Exclusive שטוחה 70/130 ב-99.9 שקלים (במקום 199.9 ₪), חלוק ספא צחור דגם שיק – 129.9 שקלים (במקום 329.9 ₪), מצעי פרקל לבנים בשילוב תחרה מעודנת דגם קייט החל מ-309.9 שקלים (במקום 539.9 ₪) ועוד.

נעמן מציגה נבחרת כלי בישול ואירוח שישדרגו לכם את החג

לקראת חג השבועות מציעה רשת נעמן, המובילה את עולם הבישול, ההגשה והאירוח, מגוון מוצרים שיהפכו את שולחן החג למרשים יותר ואת ההכנות לארוחה החגיגית לפרקטיות ומהנות יותר.

במיוחד לרגל החג השיקו בנעמן מארז תבניות אפייה שיעשה לכם חיים קלים ויסגור את כל הפינות בהכנת שלל מאכלי שבועות החל בפשטידות ולזניות דרך תבשילי צליה למיניהם ועד עוגות ומאפים. במארז הרב תכליתי של נעמן 5 תבניות איכותיות: 2 תבניות מלבניות בגדלים שונים, תבנית אינגליש קייק, תבנית מרובעת ותבנית מאפינס. לרגל החג מוצע המארז במחיר מיוחד של 99.9 שקלים (במקום 299.9 שקלים).

צילום: שירה רז
צילום: תמי בר שי
צילום: רוני בר
צילום: יחצ
צילום: רוני בר
צילום: שגיא מקייטן

 

חוגגים שבועות ברשת ZAGA – פינות אוכל: קונים ב 1000 ₪ משלמים רק 750 ₪ 

רשת ZAGA – פינות אוכל, יוצאת במבצע לרגל חג השבועות, במסגרתו :

250 ₪ הנחה על כל קניה ב 1000 ₪

המבצע כולל את מגוון פריטים של ZAGA פינות אוכל בקטגוריות השונות: פינות אוכל בעיצובים מגוונים, שולחנות עם פתרונות הרחבה ייחודים המגיעים במספר צורות וגוונים לבחירה, כסאות מרופדים, כסאות עץ, כסאות בר ועוד.

כמו כן מגוון פרטי המותג החדשZAGAMIX הכולל בין היתר: שולחנות קפה, הדומים, ארונות, שידות אחסון, כוננית נפתחת לשולחן אוכל, קונסולות נפתחות לשולחן אוכף, טבורטים, שולחנות סלון ועוד

המבצע יתקיים עד ה 23.6.24
(*בכפוף לתקנון)

צילום: סטודיו רן קושניר
צילום: סטודיו זגה
צילום: סטודיו מעין גולן
צילום: סטודיו זגה
צילום: סטודיו זגה

 

צילום: סטודיו זגה

 

פתרון אקולוגי ואלגנטי: מעמדים במבוק ליין לכבוד חג השבועות

אירוח בחג השבועות דורש מאיתנו שני דברים עיקריים שצריכים להיות על השולחן: מגוון מוצרי חלב ויין איכותי. אך להניח את היין על השולחן יכול לעיתים להיות פחות אסתטי ולהיעלם בתוך השולחן העמוס. מעמדים ליין עשויים מבמבוק, מהווים פתרון אקולוגי ואלגנטי לאחסון והצגת בקבוקי יין.

מעמדים במבוק מעוצבים כך שהם משדרים מראה טבעי וחם המשתלב בכל חלל בבית, בין על המדף, על השיש במטבח או על שולחן החג. המעמדים מגיעים בכמה דגמים וגדלים, ומאפשרים אחסון של בקבוק אחד או שניים בצורה נוחה ונגישה, לצד תליית שתיים עד שש כוסות יין. הבמבוק, כחומר טבעי, משלב עמידות וקלות משקל, מה שמשדרג את המעמדים והופך אותם לפרקטיים ופשוטים להעברה בין מקום למקום. כמו כן, המעמדים יכולים לשמש כמתנה לחובבי יין ולכל מי שמחפש להוסיף נגיעה עיצובית חדשה לבית.

מעמד במבוק החל מ-169 שח'

צילום: יחצ
צילום: יחצ
צילום: יחצ

פריטים יפים בלבן של המותג גלביה

בחרי שמלה לבנה של מותג הלייף סטייל גלביה, השמלות מגיעות במספר דגמים, עשויות 100% כותנה ומתאימות למזג האוויר הישראלי.

הן ארוכות ונעימות ושלובשים אותן מרגישים את הקלילות של הבד, אולי הן ישפרו במעט את מצב הרוח הקודר

בגדים בעיצוב מקומי של המותג גלביה
ועכשיו (עד לאחר שבועות) 10% הנחה על הדגמים הלבנים בחנות.

גלביה:
רוטשילד 1, תל אביב.
קניון ארנה הרצליה

קרדיט: Tavish Gunasena
קרדיט: Tavish Gunasena
צילום: עדי הלמן
צילום: עדי הלמן
קרדיט: Tavish Gunasena

 

בית האופנה GOLBARY
במבצע חגיגי לרגל שבועות: 30% הנחה על קולקציית קיץ 2024

בית האופנה GOLBARY יוצא במבצע חגיגי לרגל שבועות, במסגרתו: 30% הנחה על קולקציית קיץ 2024.

המבצע כולל את מגוון הקולקצייה החדשה בניהם: שמלות, חצאיות, ג'קטים, חולצות, אוברולים, מכנסיים, וסטים, ג'ינסים, חליפות, אביזרים ועוד.

המבצע יערך החל מה- 02.06.24 עד ה-30.06.24 כולל
*לפריטים שבמבצע. *אין כפל מבצעים
*לא כולל קולקציית PROMO

צילום: שי יחזקאל
צילום: שי יחזקאל
צילום: שי יחזקאל
צילום: שי יחזקאל

מוגש לכן בסטייל:
מנחת הטלוויזיה אילנית לוי ונבחרת קולינרית מובילה בקמפיין חדש לחג השבועות של בית האופנה GOLBARY

הקמפיין יעלה בהשקעה הנאמדת בכ – 700 אלף ₪ בכיכובן של תמרה אהרוני, קרן אגם, מירי כהן ויונית צוקרמן לצד אילנית לוי שיתפו את המתכון שלהן לחג השבועות

לרגל חג השבועות יעלה השבוע קמפיין חדש של בית האופנה GOLBARY בכיכובה של מנחת טלוויזיה והפרזנטורית של המותג, אילנית לוי, שלצידה יככבו נבחרת של משפעניות אוכל מובילות, שנבחרו בקפידה: תמרה אהרוני, קרן אגם, מירי כהן ויונית צוקרמן.

הקמפיין יעלה בהשקעה הנאמדת בכ 700 אלף ₪ תחת הסיסמא: SERVED WITH STYLE והוא כולל מסע פרסום דיגיטלי, פרסום בנקודות המכירה ובפלטפורמת הכנסים הדיגטלים של במותג גולברי: אינסטגרם, פייסבוק וטיק טוק.

הקמפיין החדש יחשוף שולחן חגיגי בו ואת כל אחת מכוכבות הרשת יוצרת את המנה המיוחדת שלה לחג הביכורים. כמו כן כל אחת מהמשתתפות לבושה בלוק לבן וחגיגי במיוחד לשבועות, עפ"י בחירת מקולקציית קיץ 2024 של גולברי.

במסגר הקמפיין, בית האופנה גולברי יאגד את כל המתכונים של המנות שיוצגו בקמפיין ע"י הכוכבות, במטרה שהצרכניות יוכלו להשתמש במתוכנים, לחג.

לדברי אורלי פרנקו גולברי, סמנכ"ל השיווק של גולברי: "כבית אופנה מוביל אנו תמיד מחפשים מקורות חדשים להשראה, אם בעבר מצאנו את ההשראות שלנו בשיתוף פעולה עם אמנים, מוזיקאים, ומעצבים מובילים, הפעם מצאנו את החיבור לנשים חזקות בתחום הקולינריה. ידוע שהישראליות אוהבות מאוד אופנה ואוכל, אז החלטנו לשלב את שתי האהבות וליצור לחג השבועות קמפיין מפתיע, שימושי, מעניין ומלא בתוכן".

 

צילום: שי יחזקאל
צילום: שי יחזקאל
צילום: שי יחזקאל
צילום: שי יחזקאל

 

מבצע שבועות חגיגי ברשת לי קופר קידס: קונים ב- 300 ₪ ומשלמים רק 200 ₪

רשת האופנה לי קופר קידס יוצאת לקראת חג השבועות במבצע על קולקציית קיץ 2024, במסגרתו: קונים ב-₪300 ומשלמים רק ₪200.

המבצע כולל את הקולקציה החדשה בחנויות ואפשר למצוא מגוון רחב של דגמים חגיגיים בגוונים לבנים וטבעיים וגם דגמים צבעוניים באווירת הקיץ.

הקולקציה מותאמת לבנים ולבנות וכוללת ג'ינסים, טי שרטים, חצאיות, שמלות, חליפות פשתן, דגמ"חים ועוד..

המבצע בתוקף החל מה 28.5.24 עד ה 20.6.24
בכל סניפי רשת 'לי קופר קידס'.

צילום: יחצ
צילום: אור דנון

 

צילום: דור שרון

 

חדש וחסכוני: חבילת אירוח משתלמת לשבועות

מותג הבית הוסטס מבית חברת אינטרסן המתמחה במוצרי בישול ואפיה, כלים חד פעמיים ואביזרי ניקיון והיגיינה מציג חבילת אירוח חדשה, חסכונית ומקיפה המיועדת לחג השבועות הקרוב, הכוללת את כל מה שצריך בבית לאירוח פשוט ונוח בחבילה אחת!

אירוח משפחה וחברים לארוחה בזמן חג השבועות היא משימה לא פשוטה בלשון המעטה שדרושת הכנות רבות, החל מקניית כלי האירוח, דרך הבישולים עצמם ועד הניקיונות. באנדל האירוח נועד לקצר תהליכים ולחסוך בכספים על ידי ריכוז כל כלי ההגשה והאירוח בחבילה משתלמת אחת המוצעת במחיר מופחת. החבילה כוללת ארבע חבילות שבכל אחת 25 צלחות הגשה אקולוגיות העשויות קנה סוכר טבעי. אלו מגיעות בגדלים שונים- גדולות, בינוניות, אובאליות ולפתניות. מגש קוטר 30 ס"מ וקערת הגשה ענקית מסדרת קריסטל, שתי חבילות של תבניות אלומיניום, 7 גדולות ו-13 אינגליש קייק. עוד בבאנדל ניתן למצוא שלוש אריזות של 25 יחידות סכו"ם אקולוגי מתכלה, מזלגות, סכינים וכפיות, 40 כוסות "יהלום" מהודרות (240 מ"ל) ו-50 כוסות נייר לשתייה חמה וקרה (250 מ"ל), 50 קשיות אקולוגיות עשויות נייר, חבילת מפיות עם הדפס דקורטיבי (20 יחידות) ומפת שולחן חד פעמית מנייר עם תחתית ניילון בצבע מונוכרומטי. המחיר: 184.90 שקלים במקום 202.10 שקלים.

קרדיט: אפרת אשל

חג השבועות: הגיע הזמן של הצבע הלבן

חג השבועות הקרב הוא אחד משלושת הרגלים. הוא מציין את מתן התורה בהר סיני ומהווה זמן לאיחוד משפחתי, ארוחת חלביות וחגיגות. הצבע הלבן, שנחשב צבע קייצי וחגיגי, מהווה סמל מרכזי בחג הזה. מהו הסיפור מאחורי הצבע הלבן וכיצד ניתן לשלב אותו בחגיגות?

המשמעות של הצבע הלבן
הצבע הלבן מסמל טהרה וקדושה, ומשמש כייצוג לקבלת התורה ולפתיחת הלב לקבלה של הקדושה. בנוסף, הצבע הלבן בתורה מסמל חסד ורחמים, ומזכיר לנו את הרחמים האלוהיים על העם היהודי כאשר הוא חוזר בתשובה ומתנהג בכבוד זה כלפי זה. כמאמר הנביא ישעיהו: "אם יהיו חטאיכם כשנים, כשלג ילבינו". הצבע הלבן ביהדות מסמל גם פרישה מן הטומאה וקרבה לקדושה, ומעודד אותנו לשמור על טוהרנו הרוחני והפיזי.

שילוב הצבע הלבן באופנה
מעבר למשמעות הסמלית, ניתן לשלב את הצבע הלבן באופנה במהלך חג השבועות. לבישת בגדים לבנים מעניקה מראה חגיגי וקיצי. בין אם מדובר בלבוש לבן מלא או בשילוב של אקססוריז לבנים כמו נעליים, שעונים, תכשיטים ותיקים, הצבע הלבן מתאים לעונות החמות ומקנה תחושת רעננות וחגיגיות.

שילוב הצבע הלבן בעיצוב הבית
גם בעיצוב הבית ניתן לשלב את הצבע הלבן כדי ליצור אווירה חגיגית ומרעננת. שימוש באביזרי עיצוב לבנים, כמו צמחים ופרחים לבנים, כריות, כלי מטבח ווילונות, יכול להקנות תחושת טהרה מחד וקלילות לחלל מאידך. לא חייבים לצבוע את כל הבית בלבן, מספיק להוסיף פריטים לבנים שמשתלבים היטב עם ריהוט קיים, כגון כלי נוי לבנים המשולבים עם פריטי עץ למראה טבעי ואורגני.

עיצוב שולחן חג
עיצוב שולחן החג מהווה חלק חשוב מהחגיגה, והצבע הלבן יכול לשחק תפקיד מרכזי בעיצוב זה. שימוש במפות לבנות, נרות וכלי אוכל לבנים יוצר מראה מרשים ומסודר. ניתן לשלב את הלבן עם צבעים נוספים ליצירת מראה מגוון ומסוגנן. למשל, שילוב שמנת וזהב מעניק מראה יוקרתי, בעוד ששילוב של טורקיז וכחול עם צמחייה ירוקה וצהובה יוצר אווירה ים תיכונית. שולחן רומנטי ניתן לעצב באמצעות פרחים בצבעים ורודים ואדומים, ושולחן מודרני ניתן לעצב עם נגיעות מטאליות של כסף או זהב.

לסיכום, הצבע הלבן הוא לא רק חגיגי וקייצי, אלא גם ורסטילי וניתן לשלבו במגוון דרכים באופנה, עיצוב הבית ושולחן החג. שיהיה לכולנו חג שבועות שמח ולבן!

צילום: אפרת אשל
צילום: יחצ חול
צילום: אסף אמברם
צילום: יחצ חול

לחג המים: התמנון המשפריץ של NUBY!

מותג התינוקות האמריקאי המוביל NUBY, המשווק במעל ל-150 מדינות בעולם, חוגג את המים ומציג את הצעצוע האינטראקטיבי המהנה והחינוכי – תמנון משפריץ! הצעצוע המדליק יהפוך את שעת הרחצה להרפתקה מהנה ומלמדת עבור הקטנטנים.

את חג השבועות, הידוע גם כחג המים, נהוג לחגוג במלחמות והשתעשעות במים, שכן אלו מסמלים חיים ורעננות, בדומה לתורה שניתנה במעמד הר סיני. צעצוע התמנון המשפריץ הוא התוספת המושלמת לשעת הרחצה באמבטיה. הוא מהווה מתנה מתאימה לחג המאפשרת גם לקטנטנים לחגוג ולהפוך כל רחצה לחוויה מהנה בימות הקיץ החמים. הצעצוע מציע חוויה אינטראקטיבית: מכניסים את זרועות התמנון למים, שואבים באמצעות משיכת הידית עד שהתא המים מתמלא, מכוונים ומשפריצים! תוך כדי משחק וכיף התמנון מעודד תרגול מיומנויות מוטוריות ושיפור תיאום קשר עין-יד החשובים להתפתחות התינוק. מתאים לגילאי 18 חודשים ומעלה. המחיר: 44.90 שקלים.

צילום: יחצ חול
צילום: יחצ חול

 

רשת טיב טעם בחגיגה קולינרית לרגל חג השבועות תציע, מעדניות עשירות בגבינות ויינות מהארץ והעולם + טיפים ועצות אילו גבינות המתאימות ליין ולפסטה וכיצד לבנות בוצ'ר גבינות לאירוח מושלם

לרגל חג השבועות, רשת טיב טעם, יוצאת בחגיגה קולינארית של גבינות ויין. ומציעה, בסניפיה מעדניות עשירות בגבינות מהארץ והעולם המייבאת חברת הבת ישרקו. ומגוון רחב של מבצעים אטרקטיביים, על כל מגוון הגבינות, פסטות ויינות מהארץ ומהעולם ועוד.

לכל גבינה הריחות והטעמים האופייניים לה. זה מה שמבדיל ביניהן, בסופו של דבר. לאחר תקופת זמן, גבינות מסוימות – בעיקר גבינות "עובש", אך לא רק – מפתחות ארומות חזקות יותר.

גבינות משתנות. צבעיהן מתכהים: לבן הופך צהבהב, וצהוב הופך ענבר וחום. בגבינות קשות שונות אפשר לראות גבישי סוכר חלב מתגבשים, נוצצים ומבריקים. אלה הם סימנים טובים, שאם הם מופיעים בגבינות הנכונות, הם ערובה לאיכות ולדרגת ההתיישנות. מצד שני, חלק מהגבינות מוציאות ומפרישות את שומן החלב, הן מקבלות ברק של שומן. בעבור זמן זה, הגבינה מתייבשת.

בשידוך בין יין וגבינה מומלץ לחפש טעמים משלימים או ניגודיים, בלי שהאחד ישתלט על טעמו של השני. גבינות לבנות, עדינות, חמצמצות , יינות לבנים יבשים כמו סוביניון בלאן. גבינות עדינות, יינות אדומים פירותיים – לדוגמא שיראז אוסטרלי או פינוטז' דרום אפריקאי. גבינות חזקות או מיושנות , יינות אדומים כבדים מצרפת – מאזור בורדו ובורגנדי או ספרד – ריוחה , ואיטליה – קיאנטי קלאסיקה רזרבה. גבינות כחולות , לבנים או רוזה מתוקים (יינות קינוח כמו מוסקט, יינות חצי יבשים כמו גוורצטרמינר או ריזלינג גרמני ) גבינות עיזים , יינות ארומטיים לבנים צעירים – כמו סוביניון בלאן או אדומים צעירים כגון יינות קוט דה רון. גבינות כבשים , לפי טעמן. בדרך כלל הן תהינה עדינות יותר מגבינות העיזים ויתחברו להן יינות שרדונה עדינים או יינות מבעבעים קלים.

הגבינות המתאימות לשלב עם הפסטה: הגבינות הבאות מתאימות מאוד לשילוב עם פסטה – כל אחת בדרכה. מומלץ להוסיף לרטבים, לגרר מעל או להקרים. פונטינה ,טעמים אדמתיים, ניתכת מצוין. פרמזן, מוסיפה מליחות, מתיקות, עוקצניות ומרקם. חובה לרביולי! גורגונזולה, מליחות, חריפות, ארומות וגוף. פקורינו , כל הסוגים מצוינים לגרור. נסו אותה עם חצילים שרופים. מעדן.
גבינות מיוחדות לדוגמא שניתן להשיג במעדניות טיב טעם : גבינה בסגנון ברי עם פטריות, גבינת גרמנית דאבל-קרים נימוחה, בבשלות רכה. עשירה בשבבי פטריות שמפניון שמעניקות לה טעמים עדינים של פטריות. לאירוח גורמה הגישו עם יין אדום קל. פדינו בסגנון פטה יוונית, ישירות מיוון פדינו בסגנון פטה, לאוהבי הפטה המחפשים טעמים עדינים ומעודנים יותר, לממרחים שונים, למילוי ולסלטים. בעלת צבע לבן נפלא ומרקם מושלם. קמבוזולה שקיל קמבוזולה 125 גרקמבוזולה שקיל וקמבוזולה 125 גרם, קמבזולה: המצאה גרמנית שפרושה שילוב של קממבר וגורגונזול, המרקם ואופי "קממבר" – חלק ושנהבי עם טעמי עובש כחול: מליחות קלה ועוקצניות. גבינת קרם נפלאה לקרש גבינות, ליינות קינוח ועוד. רוג'ט שקיל רוג'ט 125 גררוג'ט שקיל רוג'ט 125 גרם, גבינת טריפל-קרם רכה, בעלת קרום אדמדם יפהפה- נפלאה למגש או קרש גבינות וטובה מאוד למריחה. אפשר לתת על קרקר עם ירק או לחלופין אפילו תות טרי! יינות מתאימים: שרדונה או רוזה. מנצ'גו קייסו גוודמור ספרדי קברה ביין ספרדימנצ'גו קייסו גוודמור ספרדי קברה ביין ספרדי, הסידרה הספרדית בעלות טעמי אגוזיים, מעט מלוחים, בעלת קליפה עבה יותר וקשה. מתאימות כטאפס בליווי פירות מתוקים במיוחד עם יינות ספרדים אדומים. גורגונזולה דולצ'ה 150 גרם גורגונזולה פיקנטה 150 גרם, זו ה-גבינה הכחולה של איטליה. היא עשירת טעמים לפחות כמו הרוקפור, אבל פחות מלוחה ממנה ומאוד חמאתית. הפיקנטה היא הגרסה המתיישנת של הגבינה, חזקה וחריפה יותר. נפלאה מומלצת להגשה עם פירות יבשים ויינות קינוח – פורט או רצ'יוטו. ועוד.

כיצד לבנות את בוצ'ר הגבינות לאירוח מושלם : שבועות הוא חג של גבינה, אבל כולנו יודעים שגבינה, בלי משהו קטן בצד, היא – מה לעשות, רק גבינה. אז קבלו את ההצעה של ישרקו – חברת היבוא והקולינריה של קבוצת טיב טעם – לבוצ'ר הגבינות המושלם, שיש בו (גם – ולא רק) גבינה.

חלקו את הבוצ'ר/ים לחמישה אזורי גבינה: התחילו בגבינות טריות: מוצרלה טרייה, פרחונית ומתקתקה, לצד גבינת עיזים רכה. לכאן יתאימו פרוסות של בגט טרי ופריך. קשטו בקוויאר סלמון נפלא. יין מתאים? סוביניון בלאן מקורר היטב. הניחו חתיכה יפה של גבינה כחולה ולצידה גבינה חצי קשה מתובלת, אפשר בכמהין. לוו בכמה קורנישונים ובקרקרים דקים ומסביב פזרו צימוקים שחורים. יין מתאים? מוקדה חצי יבש או מוסקטו, יין חצי יבש. גבינות רכות: ברי או קממבר, למשל. לוו את הגבינות האלה בכמה פרוסות דקות של משמש מיובש, אגוזי מלך וחמוציות. אם תרצו, לאזור הזה אתם יכולים להוסיף גם גבינת קרם משגעת, כמו הקייזריי פטריות. גבינות קשות: קחו קשקבל מכמה סוגים, גבינת קבראלס, פרמזן צעירה. לכל אלה יתאימו יינות אדומים פירותיים יחסית. נסו גם גאודה מעושנת, אפשר עם יין סירה צעיר. את החלק הזה של הבוצ'ר קשטו בפירות טריים. גבינות מתיישנות: החלק האחרון של הבוצ'ר, הוא העשיר ביותר בטעמים: גבינות צד'ר מתיישנות, גרוייר ריזרב, פקורינו רומאנו… לצד זה מתאים דבש וקרקרים מלוחים ויינות אדומים עשירים.

מבצעים לדוגמא: גבינת ברי לה רוסטיק 9.90 ל 100 גרם גראנה דפאנו איטלקי 27.90 ₪ גאודה פארמרס צ'יז 9.90 ל 100 גרם, גבינת ברס בלו 12.90 ל 100 גרם, פילה סלמון נורבגי קפוא 79.90 לק"ג, מיזון קסטל 2 ב 100 ₪ ועוד.

חג שבועות שמח!

צילום: יחצ
צילום: יחצ
צילום: אלעד גוטמן
צילום: רמי זרנגר

 

מבצע חגיגי לשבועות של המותג KENWOOD: קונים מיקסר מסדרת KENWOOD CHEF וניתן לרכוש אביזר משלים למיקסר במחירים משתלמים במיוחד:

• אביזר לחיתוך בצק למיקסר 3 ב 1 מתאים ללזניה, פטוצ'יני וספגטי במקום ב-1590 ₪ בעלות של 599 ₪ בלבד,
• אביזר מרדד בצק בתוספת של 299 ₪ במקום 600 ₪

המותג הבינלאומי KENWOOD מבית ברימאג, יוצא במבצע חגיגי לרגל חג השבועות, במסגרתו רוכשים מיקסר מהסדרה KENWOOD CHEF ומקבלים הטבה מיוחדת לקניית אביזרים למיקסרים:

אביזר לחיתוך בצד למיקסר המתאים להכנת לזניה, פטוצ'ני או ספגנטי ניתן יהיה לרכוש במקום ב 1590 ₪ רק 599 ₪. או כל הרוכש אביזר מרדד בצק במחיר של ישלם רק 299 ₪ במקום 600 ₪.

המבצע בתוקף החל מ 02.06.24 עד 30.06.24

להשיג ברשת טרקלין חשמל בחנויות ורשתות החשמל המובחרות
ובאתרי הסחר המורשים
*למעט דגמים KENWOOD KM630, KM636
*למימוש דרך מרכז השירות של ברימאג

צילום: יחצ
צילום: יחצ
צילום: יחצ
צילום: יחצ

 

רשת 'טסה הבית של הממתקים' משיקה בישראל סדרת תערובות וציפויים להכנת עוגות מהירות של המותגים הבינלאומי: בטי קרוקר ופילסברי בגרסה האמריקאית המקורית

הסדרה החדשה כוללת מוצרי אפייה מקוריים בישראל וייחודים כמו: עוגת תבלינים, עוגת קונפטי, עוגות ללא סוכר, עוגות ללא גלוטן, עוגה צרפתית, סינמון רולס ועוד.

רשת ״טסה הבית של הממתקים״ משיקה בימים אלה בישראל סדרת תערובות וציפויים להכנת עוגות מהירות בבית, של המותגים המובילים בעולם ״בטי קרוקר״ ו ״פילסברי״, בגרסה האמריקאית המקורית.

הסדרה החדשה כוללת מוצרי אפייה מקוריים בארץ, בטעמים ייחודיים, קלים להכנה, מהירים, פשוטים ונוחים, עם הוראות הכנה מדויקות ומספר מרכיבים בודדים, לצד ליין רחב של ציפויים לעוגה.

בין הטעמים המיוחדים: עוגת תבלינים עם קינמון, סדרת ״עוגת יום הולדת קונפטי״ – המכילה סוכריות וציפוי תואם לעוגה הניתן למריחה בין שכבות העוגה וכציפוי חיצוני, עוגת רד וולט, עוגת שוקולד פאדג' בראוניז, עוגת וניל צרפתית, תערובת להכנת רולס קינמון/בצק פיצה ועוד, עוגת שוקולד חלב מסורתית, עוגה צהובה מסורתית ועוד.

כמו כן לשומרים על תזונה נכונה ואלו הנמנעים מסוכרים ומגלוטן ניתן למצוא תערובות ללא סוכר וללא גלוטן.

לצד תערובות העוגות ניתן מגוון רחב של ציפויים לעוגה, כמו: ציפוי בטעם שוקולד, ציפוי בטעם וניל ועוד.

מחירי תערובות העוגה החל מ – 12.90 ₪ עד 38.00₪
מחירי ציפוי עוגה החל מ-20 ₪ עד 30 ₪

ניתן להשיג בלעדית ברשת ״טסה הבית של הממתקים״, רשת ב+TASA
או באמצעות הזמנה בוולט וברשתות נבחרות.

 

צילום: יחצ
צילום: יחצ
צילום: יחצ
צילום: יחצ

 

שבועות בכפר הנוקדים- DUNE – פסטיבל יין ומוזיקה במדבר חוזר

מגוון יקבים משובחים מהארץ ומהעולם | טעימות יין ללא תחתית מתחם | דוכני אוכל רחוב | מתחם מים | הופעות חיות | הצגות ילדים | מוזיקה, מסיבות ואווירה טובה | שלל אופציות לינה | טיולים וסיורים מדבריים | מתחם פעילויות וסדנאות לכל המשפחה
מתי?: חג שבועות ה- 11-12 ביוני, ימים שלישי ורביעי

באואזיס של מדבר יהודה, כפר הנוקדים, שוקדים במרץ לאורך כל השנה על קיומם של פסטיבלים מיוחדים ואירועים יוצאי דופן. בחג שבועות הקרוב, בין התאריכים 11-12 ביוני חוזר פסטיבל DUNE לכפר הנוקדים ליומיים של מוזיקה, אווירה טובה ושתייה ללא תחתית של יין.

המבקרים ייהנו לא רק מחוויה מדברית יוצאת דופן בניחוח חג השבועות אלא גם מחוויית שתייה של יין ממגוון יקבי בוטיק, מוזיקה ואווירה טובה, מתחם מים ומזון, מתחם ישיבה ופינות רביצה, הופעות חיות אלטרנטיביות לאורך כל האירוע, טיולי גמלים, סיורי עקרבים ועוד. כל הפעילויות מתאימות לכל המשפחה.

בפסטיבל DUNE לוקחים חלק יקבי בוטיק מהארץ ומהעולם בהם: היקבים סאן מארזנו – איטליה, פול מאס – צרפת, דלתון – ישראל, וילה מריה- ניו זילנד, יקב דומיין דה קאנטארל – צרפת, יקב סמלי אסטייט- יוון, יקב טורס- ספרד, תל שיפון- ישראל ועוד.

לצד מתחמי היין יתקיימו מגוון מופעי מוזיקה בסגנונות שונים, הרכבים ותקליטנים אלטרנטיביים המותאמים לאווירת הפסטיבל בהם: ההרכב הלטיני בלקני: MALABI TROPICAL, הזמרת והיוצרת שקד מילר, די-ג'י DOOBO, ההרכב האלקטרוני ANGATA, הרכב הניאו- סול MASOK ועוד. כמו כן תתקיימנה שתי הצגות לילדים ולכל המשפחה של תיאטרון ה הכפכפף: האריה והעכבר וההצגה התרנגול והשועל.

בנוסף למופעי המוזיקה וההצגות יתקיימו פעילויות לכל המשפחה הכוללות סיורי לילה הכוללים יציאה לסיור בסביבת הכפר והכרות עם חיות הלילה המדבריות (אולי גם לזכות במפגש עם עקרבים הזוהרים באור אולטרה סגול), פינת החי של הכפר, עזים, ארנבים, גמלים, חמורים ועוד (הטווסים, הציפורים והברווזים מסתובבים חופשיים), פעילות גמלים (Camel care) הכוללת למידה על הגמלים, היכרות עם ההיסטוריה שלהם וכמובן ההזדמנות להאכיל את הענקים העדינים האלו עם חטיפים שהם אוהבים מאוד וסדנאות יצירה לילדים (כחלק מהפעילות בכפר או בתשלום נוסף בדוכני האומנים המצטרפים לאירוע), טורניר פינג פונג לכל המשפחה, מגרש משחקים ומעגל מתופפים.
המבקרים בכפר יוכלו לבחור את סוג הלינה המתאים להם ביותר: לינת קמפינג במאהלים בדואים, מתחם קמפינג מוסדר להקמת אוהלים, מתחם קרוונים, קאמל-בוס, מגוון חדרים, סוכות ועוד.

הכרטיס כולל יין ושתייה קלה ללא הגבלה במהלך שעות פעילות הפסטיבל. ילדים עד גיל 18 ייהנו מבר שתייה וארטיקים במקום אלכוהול.
מחיר בהתאם לסוג הלינה (לדוגמא- לינת יחיד באוהל החל מ 239 ₪, לינה בסוכת גלאמפינג החל מ 968 ₪, לינה בחדר מטיילים החל מ 1016 ₪ )

שעות מזיגה:
יום שלישי 11.6 – 15:00 – 00:00
יום רביעי 12.6 – 09:00 – 12:30
אם שותים לא נוהגים!

קרדיט: כפר הנוקדים
קרדיט: Josef
קרדיט: אורי טאוב

 

הצגות חינוכיות, סדנאות אקולוגיות, וחגיגת שבועות לכל המשפחה – בצפון הארץ
הצגות מרתקות, מצחיקות, חינוכיות בשילוב מתקנים מתנפחים ופינת ציור
כניסה חופשית לכל האירועים וההצגות לקהל הרחב – ללא תשלום

מתחם חוצות המפרץ בצפון הארץ ייערוך לכבוד חג השבועות הצגה אינטרקטיבית לכל המשפחה שזורה בערכים ושירי חג "ענברונת חוגגת שבועות" – רגע לפני שחגיגת שבועות מתחילה, היער החליט להתבלגן וכל שבעת המינים נעלמו. ענברונת ופיץ החברים הטובים יוצאים למסע חיפוש אחר שבעת המינים, האם יספיקו למצוא את כולם לחגיגה? (ההצגה ללא שתלום ביום שבת ה 08.06.24 בשעה 12:00).

כמו כן בחג הביכורים, תערך פעילות אקולוגית לילדים בשיתוף "ראש ברוש" יצירות דמויות מגוונות כגון: פרפרים, שפיריות, פרחים, הכנת מסגרות לתמונות ועוד כל החומרים עשויים ממוצרים למחזור ולשמירה על איכות הסביבה. בנוסף תוכלו להנות מפינות ציור ומתנפחים ללא עלות. פעילות זו תיערך בימים שלישי ורביעי ה 11.06-12.06 בין השעות , 11:00-18:00.

מידי שבת במהלך חודש יוני מגוון הצגות חינוכיות, מרתקות ומצחיקות, לכל המשפחה. הפעילות מתקיימת מידי שבת בשעה 12.00 – לקהל רחב, ללא תשלום. בין ההצגות:

בשבת ה 01.06.24 "דני שובבני" – דני לא אוהב להתקלח וגם לא לצחצח שיניים, יום אחד מתגלים אליו חבריו לאמבטיה הסבון המברשת וגם המראה ומבקשים לעזוב כי הוא לא נקי. האם דני יסכים להתנקות?

ביום שבת ה 15.06.24 "להטוטן החצר " – מופע הקרקס של שחר – מופע מקורי עם קטעי גאגלינג מרהיבים, שיווי משקל מסוכן בשיתוף הקהל ועוד.

ביום שבת ה 22.06.24 "לאופק כדור חדש" הצגה על אופק שמקבל מאבא שלו כדור חדש, אך הוא אינו משחק לפי החוקים ומסכן את עצמו ואת חבריו. האם הוא יצליח לממש את החוקים ויהיה זהיר בדרכים? בואו לגלות ביחד.
ביום שבת ה 29.06.24 הצגה מוזיקלית מאת התאטרון של ברישניקוב המבוססת על שירי ביאליק שכולנו מכירים אוהבים "בחצר של ביאליק" סבתא שולחת את הנכדה הקטנה והשובבה לסיפריה מאחורי היער הקסום ובדרכה היא פוגשת את כל הדמויות משירי ביאליק.

בנוסף, יוצבו מתקנים מתנפחים ופינת ציור כל שבת בין השעות 11:00-19:00

 

צילום: יחצ

 

צילום: יחצ
צילום: יחצ
צילום: יחצ
צילום: יחצ

הפנינג שבועות חגיגי בעופר חדרה: סדנאות לקישוט טנא, קיר צילום ענקי במיתוג סמלי החג,
צלם מגנטים ועוד.. לצד הצגות, מופעים וסדנאות במהלך החודש הקרוב

הפעילויות מיועדות לכל המשפחה – הכניסה חופשית, ללא תשלום.

עופר חדרה, מקבוצת קניוני עופר, יערוך לרגל חג השבועות: הפנינג שבועות חגיגי, המיועד לכל המשפחה. ההפניג יערך ביום ראשון ה 09.06.24 בין השעות: 17:00-19:00, והוא כולל בין הייתר: סדנא לקישוט הטנא, עמדות צילום חגיגיות מעוצבות בהשראת חג הביכורים, עמדות איור וצלם מגנטים לצילמים חינם לקהל הרחב על קיר ענקי שיוקם לכבוד חג השבועות.

בנוסף ייערכו במהלך חודש יוני בקניון עופר חדרה מגוון מופעים, הצגות וסדנאות לכל המשפחה:

ביום שלישי ה 18.06.24 בשעה 17:00– הצגה הנסיכה והכדור הזהב – כדור הזהב של הנסיכה ויולה נפל לתוך באר מכושפת. הצפרדע מוכן לסייע לה להחזיר את הכדור רק בתנאי שתתן לו נשיקה ותעמוד בהבטחתה. הצגה מקסימה מוסיקלית לכל המשפחה, המלמדת לקיים הבטחות וממחיש להתסכל על היופי הפנימי.

ביום שלישי ה 25.06.24 בשעה 17:00 סדנא להכנת דובים בשלל צבעים -פעילות יצירתית לכל המשפחה ומתחם לגו בסמוך לילדים ולהורים.

בנוסף, תתקיים פעילות "גוזלים", בהנחייתה של איריס זינגר, פעילות חווייתית להורים ותינוקות, ביום רביעי ה 19.06.24 השעות 10:30-12:00.

צילום: יחצ

מתכוננים לחג שבועות: סדנאות ייחודיות לילדים

חג השבועות הוא חג מלא בעשייה וביצירה, ולקראתו יתקיימו שתי סדנאות המיועדות במיוחד עבור ילדים. הסדנאות נועדו להעשיר את חוויית החג ולהציע פעילויות מגוונות ומהנות. לילדים היצירתיים ואוהבי הבישול, בסדנת היצירה ילמדו לעצב טנא מסורתי, תוך שימוש בחומרים שונים וטכניקות יצירה מגוונות.
ולילדים שאוהבים את עולם האוכל והמטבח, תתקיים 'סדנת שף תלמד' שבו יוכלו המשתתפים ללמוד להכין את הקינוח הפופולרי לשבועות, בלינצ'ס גבינה מתוקה. בסדנה הילדים יקבלו הדרכה וטיפים כיצד מכינים בלינצ'ס כמו שפים אמיתיים.
תאריכי הסדנאות:
• 04.06יום שלישי, בשעה 17:30: סדנת יצירה של עיצוב טנא
• 10.06יום שני, בשעה 17:00: 'סדנת שף תלמד' להכנת בלינצ'ס גבינה מתוקה
הרצליה- קניון שבעת הכוכבים, הרצליה

חגיגת שבועות עם מיצגים ייעודיים לסטורי

כולם מחפשים את המיקום והתפאורה המושלמת לתמונה הבאה להעלות לסטורי או לפוסט הבא באינסטגרם.
לרגל חג השבועות, יתקיימו מייצגי צילום באווירת חג ללא עלות. המבקרים יוכלו ליהנות מתפאורה חגיגית הכוללת ערימות חציר, מריצות, אופניים מעוטרות, חיות ופרחים צבעוניים. האירוע מציע חוויית חג ייחודית ומשפחתית, המשלבת בין מסורת לכיף, שאותו תוכלו לשתף ואפילו לזכות במארז גבינות של באשר פרומז'רי לכבוד החג.
לפרטים נוספים – @ iryamim_mall

מתי? המיצגים החל מ- 2-11.6

כמה? הכניסה חופשית

איפה? קניון עיר ימים, רחוב בני ברמן 2, נתניה.

מתקני מתנפחים, עמדות צילום וטנא בעיצוב אישי – ללא עלות

את ההכנות לקראת החג יפתחו הילדים עם יצירות לכבוד החג שם יכינו זרים, קשתות פרחוניות וטנא בעיצוב אישי, שלושה ימים לפני החג, יוקמו עמדות צילום מיוחדות, מקושטות בתפאורה חגיגית במיוחד לכבוד חג השבועות. לעמדות הצילום יגיע צלם מקצועי אשר יצלם את המשפחות, ותמונותיהם יודפסו על מגנטים כמתנה נפלאה ומזכרת משפחתית מהאירוע.
ולילדים הפעלתנים מתחם המתנפחים חוזר לרחבת הג'ימבורי עם מגוון רחב של סוגי מתנפחים המתאימים לכל הגילאים.

מתי? סדנאות יצירה:3.6 – עיצוב טנא מושלם לחג השבועות,10.6 – הכנת קשתות פרחים ושרשראות לשבועות 9.6 –שעה: 16:00-19:00

עמדות צילום מיוחדות לכבוד החג-10.6 – הצלם מקצועי יגיע בין השעות 16:00-19:00 ,11.6 – הצלם יגיע בין השעות 11:00-14:00
כמה: כניסה חופשית
איפה? קניון שער הצפון קריית אתא

צילום: שירן כרמל
צילום: יחצ
צילום: מוג'ו הפקות
צילום: מוג'ו הפקות
צילום: מוג'ו הפקות

 

חוגגים שבועות בקניון עופר רחובות: ערב חג שבועות ביום שלישי ה 11.06.24
כל הקניון יילבש אווירת חג – דוכן פרחים ממשק העוטף בן צבי , יריד אומנים ואוכל , נגני קלייזמר , רקדני הורה ועוד…

קניון עופר רחובות, מקבוצת קניוני עופר, ייערוך אירוע לרגל חג השבועות, בערב החג יום שלישי
ה-11.06.24 בין השעות : 9:30-14:00 .
חגיגת אסיף תיפתח לכל באי הקניון בהם יוכלו להנות ממגוון דוכני אומנים ואוכל, דוכן פרחים חגיגי של ממשק בן צבי מהעוטףנגני אוירה ורקדי הורה וטעימות של גבינות ויין בחנות באשר פרומז'רי בקומה 1.

צילום: יחצ
צילום: יחצ

לכבוד חג השבועות נשיא המדינה אירח חקלאים, רפתנים ומגדלי פירות מכל רחבי המדינה

ירון בלחסן, חקלאי ממושב רמות נפתלי ומנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל שהשתתף במפגש: אנו למדים בתקופה זו, עד כמה חשוב קיומו של ענף חקלאות עצמאי בישראל ובפרט לאורך גבולות המדינה.

כמדי שנה נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח את ארגון מגדלי הירקות ומועצת החלב לכבוד חג השבועות. באירוע השתתפו רפתנים, נוקדים, חקלאים ומגדלי פירות מיישובי העוטף, הצפון ושאר יישובי הארץ.

נשיא המדינה אמר: ״אין כמו החקלאות הישראלית והיא המבחן האמיתי לחוסננו כאומה. אנחנו יושבים עם החבר׳ה המדהימים האלה שבאמת מדבקים ברוח האופטימית, כי הם יודעים שהחיטה צומחת שוב וכל דבר אחר יצמח שוב אם רק נדאג שתהיה לנו מדיניות שתאפשר להם לפרוח ולהביא את הדורות הבאים לענף החקלאות. אני רוצה לחזק אתכם, לברך אתכם, ולומר לכם כמו שכבר נאמר- אנחנו יכול נוכל לאויבנו, לא ניתן להם לא להפריע לנו, לא לגדל ולא להביא תנובה, לא בצפון ולא בדרום, ובסופו של דבר גם יחזרו כל התושבים לבתיהם. שנדע בשורות טובות ושחג השבועות הזה יביא איתו גם בשורה אמיתית לעם ישראל״.

איציק שניידר, מנכ״ל מועצת החלב ויו״ר מועצת הצמחים: ״מאז השבעה באוקטובר הדברים נראים אחרת. האירועים הותירו חותם עמוק בכולנו ופצעים שספק אם ניתן יהיה לרפאם. מצבם של החקלאים בדרום ובצפון השתנה באחת. אובדן של בני משפחה, חברים, עמיתים, אובדן של רכוש ופינוי ישובים וקהילות שלמות. למרות כל זאת המשיכו החקלאים לפקוד את היישובים הנטושים להחזיר את הרפתות לפעילות ולשקם את החממות ומערכות ההשקיה. אנחנו, אדוני הנשיא עמדנו במחויבות הראשונה במעלה שלנו, לספק מזון טרי לציבור בכל תנאי ובכל מצב. היום צריך להיות ברור לכולם הקשר שבין חקלאות, להתיישבות, לביטחון ולביטחון המזון״.

ירון בלחסן, חקלאי ממושב רמות נפתלי ומנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, הודה לנשיא המדינה ורעייתו על אירוח החקלאים, ואמר: "מגדלי הפירות בקו העימות הנמצאים בתחילת עונת הקטיף, לא מורשים להגיע לכל המטעים הסמוכים לגבול עם לבנון אשר הוכרזו כשטח צבאי סגור בשל איומי ירי נ"ט וטילים של חיזבאללה. למרות הכול אנו מלאי אופטימיות ותקווה וככל שיתאפשר נצליח להגיע גם למטעים סמוכי הגדר, לקטוף ולספק את הפרי הישראלי האיכותי לאזרחי מדינת ישראל. אנו למדים בתקופה זו, עד כמה חשוב קיומו של ענף חקלאות עצמאי בישראל ובפרט לאורך גבולות המדינה, שכן החקלאים אשר גויסו גם לכיתות הכוננות, הם אלו שנשארו בישובים המאוימים וממשיכים לעבד את השטחים, תחת איום בטחוני ומשמשים כאזרחים- חקלאים- חיילים".

קרדיט: עמוס בן גרשום לע״מ

 

שבועות 2024 באירוח ביתי ירושלמי

מטעמי וסיפורי שבועות עם המארחות הירושלמיות

שמונה מנשות ירושלים, חברות קהילת נשים וסיפורים בירושלים, פותחות לכבוד חג שבועות את הבית ואת המטבח, להיכרות וטעימות של המאכלים והמנהגים הירושלמים של החג.

הביקור מתואם ישירות מול המארחות הביתיות, חברות מיזם נשים וסיפורים בירושלים, יוזמה של תיירות חברתית מיסודה של המחלקה לקידום נשים באגף חברה בעיריית ירושלים, במסגרתה נשים מארחות בביתן יחידים וקבוצות מבקרים ומספרות את סיפור חייהן או השכונה בה הן גרות, בשילוב כיבוד. הבתים כשרים אלא אם מצויין אחרת.

המארחות לחג:

אלישבע כהן גינת מרפא: 11/6/24 סדנת צמחי מרפא קייצית בה נרקח מוצרי טיפוח ומרפא בהתאם לצמחי המרפא שצומחים בגינת המרפא. 120 שח למשתתף. מותנה במינימום חמישה משתתפים

אפרת חלמיש: לחגוג את יום ירושלים בלב ליבה של ירושלים! בשבוע החג (לא בחג עצמו)בהרשמה מראש לקבוצות בלבד. שיח על טעם החיים בעיר דוד, תוך מתן כלים חוסן ואמונה. החל מ-65 ש"ח לאורח למפגש, שיחה וכיבוד ביתי מפנק ברוח החג. (ניתן להזמין גם אירוח עם ארוחה עם מטעמי החג). אפשר לתאם ערב שירה, כולל פסנתרנית, בתוספת תשלום.

דלילה שמש: אל קורטיז'ו – אירוח וסיור בבוקר וערב החג ובאיסרו חג (יום לאחר החג)

דפנה קנדל: אירוח שיחה , כיבוד ותצפית. בדגש על חסד ומגילת רות. 800₪ למינימום של 15 משתתפים. מספר שונה מתומחר בהתאמה

כנרת בוטיל: בית הבד של 'בת הכפר': לשמוע את סיפור המשפחה השורשית מתימן, שהגיעה אל הכפר עין כרם לאחר מלחמת העצמאות. 50 ₪ לאיש.ה

מאמא רחל: 11.6 אוכל ספרדי כמיטב המסורת של שבועות 200 ש"ח לאדם בקבוצה.

מימי ביאזי: סיור עם סיפור במלון ביאזי כולל תצפית לנוף ירושלים. 800 ש"ח לקבוצה של עד 30 איש

נחמי גפני: אירוח לסעודות החג. 100 ש"ח לסועד

שושנה קרבסי: "דלתות נפתחות לרווחה" – סיור בשלושה בתים מארחים בעין כרם, כולל כיבוד קל, עם המשוררת ומספרת הסיפורים שושנה קרבסי. סיור שהוא מקום, סיפורים, אנשים וטעמים בקסמיה של עין כרם ובבתיה העתיקים, בחצרות ובסמטאות הסמויות מן העין. 150 ₪ למשתתף/ת

 

אי-סבילות ללקטוז – מהם התסמינים וכיצד נטפל?

לקראת שבועות ומנהג אכילת מוצרי חלב, ד"ר נדין סמעאן ברהום, מומחית ילדים, מנהלת רפואית מרחב גליל גולן במאוחדת מסבירה מהי אי-סבילות ללקטוז (סוכר החלב), על התסמינים ודרכי הטיפול

אחד ממנהגי חג השבועות הוא אכילת מוצרי חלב וגבינות אך ישנם אנשים שיש להם אי-סבילות למרכיבי החלב, והם סובלים מתופעות שונות כגון כאבי בטן, גזים, שלשולים, בחילות ואי נוחות בלתי מוסברת בבטן. במקרה של ילדים תיתכן פריחת חיתולים חוזרת (בגלל השלשולים), עצבנות, ובמקרים נדירים גם חוסר עלייה מספקת במשקל, מסבירה ד"ר נדין סמעאן ברהום, מומחית ילדים, מנהלת רפואית מרחב גליל גולן במאוחדת, אפשר לחיות עם אי-סבילות ללקטוז ואפילו ניתן ליהנות מעוגות הגבינה של שבועות, אם נשים לב לסימפטומים, נקבל את הטיפול המתאים ונאמץ אורח חיים מותאם.

מהי אי-סבילות ללקטוז?

אי-סבילות ללקטוז היא תופעה די שכיחה בקרב ילדים ומבוגרים ונגרמת כתוצאה מחסר מלא או חלקי של אנזים בשם לקטז, שתפקידו במערכת העיכול לפרק את סוכר החלב לקטוז לשני סוכרים פשוטים יותר (גלוקוז וגלקטוז). יש להבדיל בין 'אלרגיה לחלב' למצב המכונה 'אי-סבילות ללקטוז'. במקרה של אלרגיה לחלב, מערכת החיסון מגיבה לחלבון חלב פרה – מצב שעלול להיות מסכן חיים. לעומת זאת אי סבילות ללקטוז או רגישות לחלב גורמת לקושי בעיכול סוכר החלב המלווה בתסמינים שהוזכרו.

איך אי-סבילות ללקטוז משפיעה על הגוף?

אצל מי שסובלים מהתופעה, מערכת העיכול מייצרת כמות קטנה, המשתנה מאדם לאדם, של האנזים המפרק לקטז, כתוצאה מכך הלקטוז בחלב אינו עובר עיכול, אינו נספג ומגיע למעי הגס בצורתו הבסיסית. חיידקי המעי יוצרים גזים והסוכר מושך מים מה שגורם לאנשים לסבול מיציאות מימיות (שלשולים), גזים, נפיחות, כאבי בטן ואי נוחות. לעיתים התלונות הן בתדירות גבוהה דבר שיכול להשפיע על מצב הרוח ועל איכות חיי היום יום.

איך מאבחנים?

אצל מבוגרים וילדים מגיל שמונה יש אפשרות לבצע בדיקת נשיפה למדידת גז מימן. אצל הסובלים מרגישות הבדיקה תדגים כמות גבוהה של גז מימן כתוצאה מתהליך התסיסה של הלקטוז על ידי חיידקים במערכת העיכול. בפועל אנשים רבים מגיעים לאבחנה בלי בדיקה אלא על ידי הורדה הדרגתית בצריכת מוצרי חלב, מה שמוביל להקלה בסימפטומים בדרך כלל תוך שבוע עד חודש ימים. כך לדוגמה באחד המקרים בהם טיפלתי, הגיע אליי ילד בן שש אשר התלונן על כאבי בטן, במיוחד בלילה ובבוקר. ההורים ייחסו את זה לעלייה לכיתה א', האם חשדה בחרדה מבית הספר אך ליתר ביטחון הגיעה בליווי הילד למרפאה. האם ציינה שלעיתים יש שלשולים ובחילות, ותוך כדי השיחה קישרה בין כאבי הבטן והתסמינים לשתיית חלב בערב לפני השינה ובבוקר לפני בית הספר. החשד לאי-סבילות ללקטוז אומת עם ההקלה המשמעותית בתסמינים כשהילד החל לשתות חלב דל לקטוז.

איך אפשר להתמודד עם אי-סבילות ללקטוז בחיי היום יום?

חלב ומוצריו הינם מקור חשוב מאוד לסידן, חלבון וויטמינים מקבוצתB . לכן, שילוב מתון של מוצרי חלב בתפריט היומי רצוי ואף מומלץ. לסובלים מאי-סבילות יש חלב דל לקטוז או נטול לקטוז, מוצרי חלב אשר עברו תסיסה יגרמו לפחות תופעות. כמו כן, אצל ילדים ותינוקות ישנם מקרים כמו לאחר קלקול קיבה, בהם רמת האנזים פוחתת מה שגורם למצב חולף של אי-סבילות ללקטוז שעובר לחלוטין לאחר מספר ימים.

יש ילדים שנולדו עם מחסור טוטלי של האנזים לקטז. פה הגישה שונה והמעקב הרפואי הדוק יותר וכולל ליווי תזונאי/ת. אם מדובר בתינוק שניזון מהנקה באופן בלעדי ההמלצה היא המשך הנקה ללא שינוי, אם התינוק ניזון מתמ"ל (תרכובת מזון לתינוקות) יש להחליף לתמ"ל דל לקטוז או ללא לקטוז.

תפקיד רופא הילדים: איזה מדדים יש לבדוק באופן עקבי?

בין אם הילד סובל מרגישות כלשהי ובין אם הילד בריא, עקומת הגדילה הינה כלי חשוב ונחוץ ביותר אשר יכול להדליק נורה אדומה כשהיא לא בטווח הנורמה או כשיש שינוי ניכר באחוזון הגדילה. יש לעקוב אחר משקל וגובה, ובמקרים של תינוקות גם היקף ראש, כדי לוודא שהתינוק נמצא בטווח התקין לגילו. בנוסף יש להדריך את ההורים לגבי תזונה נכונה, ואם יש צורך להפנות לדיאטנית ילדים.

אומרים שלא בוכים על חלב שנשפך, מסכמת ד"ר סמעאן ברהום, אך במקרה שלנו, אני רוצה לומר 'לא בוכים על אי-סבילות ללקטוז'. אפשר לחיות איתה ואפילו ניתן ליהנות מעוגות הגבינה של שבועות. חג שמח ובריא.

קרדיט: דוברות מאוחדת

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here