קרדיט: משק דבורים סימון

עם תחילת השנה החדשה, משפחות מחפשות בשקיקה פעילויות תרבות המתאימות לכל הגילאים. ראש השנה מציע שפע של הזדמנויות למשפחות להתחבר וליצור זיכרונות מתמשכים.
לשם כך אספנו עבורכם מגוון של אטרקציות ופסטיבלים המתאימים לכל המשפחה, שיתנו לכם זמן איכות, שלווה ואינטימיות עם האהובים שלכם. אז תפתחו יומנים כי החג הזה אתם הולכים להנות!

'פסטיבל הרימון'

הפסטיבל פתוח לקהל הרחב במהלך ראש השנה וחגי תשרי בגלריית יונטי ארט ביפו ת"א

"פסטיבל הרימון" יערך לרגל ראש השנה וחגי תשרי, בגלריית האמנים יונטי ארט GALLERY, שביפו. הפסטיבל יערך החל מה 1.9.2023 עד ה 7.10.2023 ופתוח לקהל הרחב.

'פסטיבל הרימון' מיועד לכל המשפחה והוא יחשוף עשרות עבודות של אמנים ישראלים שייצרו אמנות בהשראת הרימון, אחד הסמלים הבולטים ביהדות.
לפרי הרימון, מייחסים משמעויות רבות, בעיקר בראש השנה ובחגי תשרי, ומסמל בתרבויות שונות שפע, הרמונייה, אחדות, פריון, יופי, בריאות וחוכמה. כמו כן הוא נמנה עם שבעת המינים. בשל יופי הפרי וערכיו הסמליים, נפוץ השימוש בצורתו לעיטור מבנים, מטבעות, לבוש וכמובן אמנות.

הפסטיבל כולל מגוון אדיר של יצירות מתחומים שונים שיצרו אמנים ובעלי מלאכה, והוא כולל אוסף של עבודות ססגוניות ומרתקות שניתן להנות מהרימון בצורות שונות ומגוונות. בין הייצירות שיוצג בפסטיבל: ציורים, איורים, פסלים, עבודות חימר וקרמיקה, צילומים, עבודות זכוכית, מעצבי תיקים, תכשיטים, אביזרי אופנה ועוד.
כמו כן הפסטיבל יכלול ירידי אמנים עם מבחר ענק של מתנות המיועדות לראש השנה ולחגים, יפתחו כיתות אמן וסדנאות, יערך ערב טעימות "אמנות היין", ערב שירה ופיוט, מופע מוסיקלי של אמיל חצ'טוריאן, מופע להקת בלט ישראלי, ערב קלפי טארוט ומומחי טיפול אלטרנטיבי ועוד ועוד.

פסטיבל הרימון יערך על ידי איגוד האמנים FUN Art CommUnity אשר נוסד לפני 9 שנים כאגוד חברתי לא מסובסד, ביוזמת הגב' מריה פרייגר, המוקדש לעשייה וקידום יוצרים ואמנים, אשר חרט על דגלו שתי מטרות עיקריות: לתת במה והזדמנות ליוצרים להציג את עצמם ואת כישוריהם ולהעניק לאנשים חופש אמיתי של יצירתיות, השראה ושמחה.

פתוח לקהל הרחב החל מה 1.9.2023 עד ה 7.10.2023 – הכניסה חופשית
גלריית Fun Art Gallery, רח' שלמה 2, חצרות יפו.
5 עד 30 בספטמבר, בין השעות 17:00-21:00

צילום: יחצ
צילום: יחצ
צילום: יחצ
צילום: יחצ
צילום: יחצ
צילום: יחצ

לכבוד השנה החדשה יערוך עופר קניותר
במהלך חודש ספטמבר מגוון רחב של הצגות, פעילויות ומופעים לילדים – בראש השנה וחופשת חגי תשרי

הכניסה חופשית – ללא תשלום
ביום רביעי ה 20.9: יערך מופע 'מעשה טוב' – ננה הפיה הטובה, מלמדת את חברתה למה חשוב לעשות מעשים טובים הצגה מרגשת בנושא חברות וביום רביעי ה 27.9 – יחתום המופע לילדים: 'עכברון בונה סוכה' – לכבוד חג הסוכות עכברון מתכנן מסיבה בסוכה.
כמו כן במהלך ימי שלישי בשעה 11.00 בחודש ספטמבר יערכו פעילויות לפעוטות בפעלטון עם מגוון סדנאות, אירועים וחוויית משותפות לתינוקות ולהורים.

ההשתתפות בפעילויות פתוחה לקהל הרחב – וללא תשלום!
בקומה 1 של הקניון.

צילום: יחצ
צילום: יחצ
צילום: יחצ
צילום: יחצ

 

פסטיבל מתוק כדבש!

מועצת הדבש ודבוראי ישראל מזמינים לקראת ראש השנה ל'פסטיבל הדבש' במכוורות ברחבי הארץ לאורך חגי תשרי, תשפ"ד, 2023

טעימות דבש 'זני' במגוון ארומות, מפגש עם דבוראים, גילוי עולמן של דבורי הדבש,
פעילות לילדים וקנייה ישירה של דבש טבעי ובריא מהדבוראים

עם בוא השנה החדשה, מזמינים מועצת הדבש ודבוראי ישראל לחגיגות 'פסטיבל הדבש', שיתקיימו
לאורך חגי תשרי, תשפ"ד, במרכזי המבקרים במכוורות ברחבי הארץ, שיקיימו פעילות מעשירה, ללמידה
על עולמן של הדבורים והדבוראים.

אופי רייך, מנכ"ל מועצת הדבש אומר: "לקראת ראש השנה תשפ"ד, אנו מזמינים את הקהל הרחב לחגוג עם הדבוראים, לבקר במכוורות, לטעום דבש, ולהבין, כי דבורת הדבש אינה רק יצרנית דבש מעולה, אלא גם המאביקה המרכזית בטבע, שאחראית להאבקה (הפרייה) של 80% מהיקף הגידולים החקלאיים, ובלעדיה לא נוכל לאפשר אספקה מקומית של מזון מהצומח. רגע לפני החג, אני קורא לציבור לעודד תוצרת חקלאית ישראלית ולרכוש לחג, דבש טהור ובריא, ישירות מהדבוראים, במכוורות בכל הארץ".

ב'פסטיבל הדבש' המבקרים במכוורות ייהנו ממפגש עם דבוראים, צפייה מבעד לכוורת זכוכית בדבורים, התנסות ברדיית דבש, סרטונים על חיי הדבורים וחשיבות השמירה עליהן, סדנאות יצירה וטעימות 'דבש זני', שהינו דבש גולמי מזן אחד של פריחה, המחויב ל-80% צוף של אותו זן. בישראל למעלה מ- 20 סוגי דבש זני, כדוגמת- דבש זעתר, מרווה, שיזף, קורנית, דרדר, אשל, אבוקדו, ועוד.
מנתוני מועצת הדבש- צריכת הדבש "הממתיק הטבעי" והבריא, בקרב הציבור הישראלי, מסתכמת בכ-6,200 טון בשנה ובחודש תשרי כ- 250 גרם דבש לאדם, מתוך צריכה שנתית של כ- 650 גרם לנפש.
בישראל מאות דבוראים המטפלים בעשרות אלפי כוורות הפזורות באלפי נקודות מרעה צופני ברחבי הארץ כאשר כ- 80,000 כוורות מאביקות גידולים חקלאיים של פירות וירקות.

המלצות לביקור במכוורות תיירותיות מצפון עד דרום ולקנייה ישירה של דבש מהדבוראים:
מכוורת 'דבורת התבור' במושב שדמות דבורה-
מזמינה לפעילות במרכז המבקרים שהוקם בשנת 1992 לצד המכוורת הוותיקה, על ידי הדבוראים יגאל ומלכה בן זאב. במסגרת פסטיבל הדבש תקיים משפחת בן זאב פעילויות לילדים להכרת עולם המכוורת, סיור בהדרכת דבוראי במצפה דבורים ופתיחת כוורות, ביקור במכון רדיית דבש, הכנת נר מדונג, סדנאות יצירה ועוד. הפעילות ב- 15-17.9.23.

מכוורת "הכל דבש" ביסוד המעלה- הדבוראי עמית יוסף (לשעבר לוחם בימ"מ) מזמין לפעילות במכוורת, טעימות דבש מפרחי הגליל, סרט על עולם הדבורה, סיור בין מחלקות מפעל הדבש וסדנאות לילדים.
הפעילות בתיאום מראש.

מכוורת איילת השחר- הדבוראים אהוד הלוי ותלם גלילי, דור שלישי למגדלי דבורים, מייצרים במכוורת שהיא כבר בת מעל 100 שנים, דבש גלילי איכותי, ומזמינים לטעימות דבש, וסיורים מודרכים. בחנות הבוטיק מגוון דבש זני במכירה ישירה. הפעילות בתיאום מראש.

מכוורת "רייקין" בשדה אליעזר- מכוורת משפחתית, בת שלושה דורות של דבוראים, המייצרים דבש טהור ואיכותי, מזמינים למכירת דבש ישירה בחנות הבוטיק בחצר המכוורת.

מכוורת "דבש מכמנים"- הדבוראים רוני ורוקי רק, מזמינים לסיור במכון הרדייה, סדנאות וטעימות דבש. הפעילות בתיאום מראש.

מכוורת "יערת הדבש" באלוני אבא– סיור בהדרכת דבוראי שיספר על עולמה המרתק של דבורת הדבש כולל טעימות דבש זני, פתיחת כוורת ועוד. הפעילות בתיאום מראש.

מכוורת "הבוסתן" בפקיעין- הדבוראי ג'מאל חיר, מזמין לאירוח, פעילויות להכרת עולם הדבורים בשילוב אירוח דרוזי מסורתי. הפעילות בתיאום מראש.

'משק דבורים סימון' בכפר סירקין- מזמינים לחנות הבוטיק בה מעל ל- 10 סוגי דבש זני, מוצרי בריאות מהכוורת, משקאות ומעדנים על בסיס דבש. הפעילות בתיאום מראש.

מכוורת משק לין בכפר ביל"ו- מזמינים משפחות וילדים ללבוש בגדי הדבוראי, לטעום דבש, פעילויות יצירה, צפייה בסרטון על חיי הדבורה, פתיחת כוורת ועוד. הפעילות בחג הסוכות.

"מאחורי הדבש"- כפר חב"ד- של משפחת שניאורסון המפורסמת, שלפרנסתה, הקים אבי המשפחה, רבי משה מכוורת דבורים וילדיו ממשיכים את דרכו ומזמינים לפעילות חינוכית על עולם הדבורה. הפעילות בתיאום מראש.

"הכוורת" מבית שי ספקטור בכפר רות- בחנות הבוטיק הגדולה כ- 13 סוגי דבש זני, ביניהם: פרחי אקליפטוס, אשל, תלתן, זעתר, שלמון, דרדרי הגולן, מרווה וקורנית, הדרים, ושיזף. מארזי חג, כלי בית ועוד.

'הכוורת בית חורון'- סיור במכוורת, מפגש עם דבוראי, סדנאות יצירה, הסבר על תהליך הרדייה וחשיבות פעילות האבקה של דבורת הדבש. הפעילות בתיאום מראש.

אוטובוס הדבש BEEBAR במכוורת מרדכי גולן במושב גילת בנגב הצפוני- סיור מודרך במכוורת וקנייה ישירה של מגוון סוגי דבש מפרחי הנגב הצפוני והמערבי. הפעילות בתיאום מראש.

מכוורת 'פורת' במושב עין יהב בערבה התיכונה- יקיימו פסטיבל דבש עם שלל פעילויות לילדים, ביניהן: טעימות דבש, סיור במוזיאון הדבורה- בו מוצגים מעולם המדבר והמכוורת, כוורת שקופה, סרט על חיי הדבורה, ועוד. הפעילות בתיאום מראש.

בית הדבש והדבורה- קיבוץ יד מרדכי- יקימו את פסטיבל הדבש עם פעילות מתוקה במכוורת, צפייה בעבודת הדבוראי, הצצה לכוורת, אפיית עוגות דבש, טעימות דבש, וגם סיור בטרקטור הקיבוצי ועוד.
הפעילות ב- 16-17.9.23, וב- 30.9-7.10.23.

מועצת הדבש והדבוראים מאחלים שנה טובה ומתוקה!

קרדיט: תקשורות יעל שביט
קרדיט: דבורת התבור
קרדיט: גלעד לבני
קרדיט: גלעד קוולרצי'ק
קרדיט: הכוורת כפר רות
קרדיט: אדוה אופיר חובה מתן
קרדיט: גלעד קוולרצ'יק
קרדיט: משק דבורים סימון
קרדיט: אדוה אופיר

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here