קרדיט צילום: צבי הנרי כהן

עם סדנאות, פעילויות המשחזרות את חיי החלוצים הראשונים בנגב, סיורים בעקבות הקרבות בתש"ח, הרצאות מיוחדות ועוד!

במהלך חודש פברואר ולרגל פסטיבל "דרום אדום" המועצה לשימור אתרים מזמינה את המבקרים להגיע אל אתרי המורשת בצפון הנגב שנפתחים לרגל הפסטיבל ללא תשלום בשישי ובשבת.

אתרי המורשת יציעו למבקרים פעילויות חווייתיות ומעשירות שיחשפו בפניהם את המורשת הישראלית של כולנו: אתרי שחזור קרבות ממלחמת העצמאות, מוזיאון משואה לתקומה, אתרים המשחזרים את חייהם של החלוצים והראשונים בקיבוצי האזור עם פעילויות מהנות, מיצגים, הפעלות ועוד!

אתרי המורשת שיפתחו לרגל הפסטיבל ללא תשלום בשישי ובשבת: מרכז מבקרים הגדת חבל ימית, בית האוסף "קיבוץ של פעם" ביד מרדכי, אתר שחזור הקרבות בתש"ח, מוזיאון "משואה לתקומה", מוזיאון מורשת צאן ברזל, מצפה גבולות, אתר הראשונים ברוחמה ובארות בנגב בעלומים.

מרכז מבקרים הגדת חבל ימית

המבקרים מוזמנים להגיע, לשמוע ולחוות את אחד הסיפורים המפתיעים מבין סיפורי ההתיישבות בארץ ישראל. במהלך ימי שישי ושבת של חודש פברואר, יתקיימו במקום סיורים שיספרו את סיפור ההתיישבות בחבל ימית, במהלך הסיורים יפגשו המבקרים גם את המתיישבים ויוכלו לשמוע ממקור ראשון על ההתיישבות והפינוי.

מרכז מבקרים הגדת חבל ימית, מושב דקל

ימי שישי ושבת במהלך חודש פברואר | בימי שישי: 11:00, 12:30 | בימי שבת: 11:00, 12:30 ו-14:00.

הכניסה ללא תשלום, בהרשמה מראש

קרדיט צילום: צבי הנרי כהן

 

קיבוץ של פעם, יד מרדכי

במהלך חודש פברואר יקיימו בבית האוסף "קיבוץ של פעם" ביד מרדכי שלל פעילויות מהנות לכל המשפחה עם ביקור במרכז המבקרים של בית הדבורה והדבש, סדנת אפיית עוגות דבש (כולל המתכון הסודי של הקיבוץ!),סיור חלוצי בעגלה רתומה לטרקטור ועוד! כך שכל המשפחה תוכל לקחת חלק ולו ליום אחד בהווי הקיבוצי.

 

בית האוסף "קיבוץ של פעם", יד מרדכי

בכל שבת במהלך חודש פברואר | 10:00-14:00

הכניסה ללא תשלום, בהרשמה מראש

 

 

אתר שחזור הקרבות בתש"ח, יד מרדכי

בסמוך לקיבוץ יד מרדכי, בלב שדות מוריקים שוכנת לה גבעה הטומנת בעברה סודות גדולים. הקרב ביד מרדכי היה אחד מהקרבות המכוננים של מלחמת העצמאות, וכיום שוכן במקום אתר המשחזר את מעשה הגבורה הבלתי נתפס של 150 חברי הקיבוץ, נשים וגברים, שעמדו לבדם כנגד חטיבה מצרית שלמה ובלמו אותם בדרכם לתל אביב. במקום מתבצעים סיורים מרתקים, בעקבות הגבורה הבלתי נתפסת של אותם לוחמים, לצד סיור עששיות אשר יפגיש את המבקרים עם הגיבורים והסיפורים שיתקיים בכל יום חמישי.

 

אתר שחזור הקרבות בתש"ח, יד מרדכי

ימים ראשון-חמישי 8:30-15:00, שישי 10:00-14:00, שבת 10:00-15:00

מחיר: ימים ראשון-חמישי: 24 ₪ למבוגר, 19 ₪ לילד\נכה, 12 ₪ לגמלאי | בימים שישי ושבת הכניסה ללא תשלום בהרשמה מראש. | סיור עששיות: 28 ₪ לילד מעל גיל 5, 20 ₪ למבוגר, 18 ₪ לגימלאי\נכה. מחיר למשפחה עד 5 נפשות: 100 ₪.

משואה לתקומה, מוזיאון יד מרדכי

המוזיאון עוסק בשני האירועים המרכזיים ביותר בתולדות העם היהודי הזמן החדש: השואה והתקומה. במוזיאון יוכלו המבקרים להיחשף לסיפורו של העולם היהודי בארץ ובגולה מראשית המאה העשרים דרך ימי השואה ועד הקמת מדינת ישראל.

 

מוזיאון משואה לתקומה, יד מרדכי

ימים ראשון-חמישי 8:30-15:00, שישי 10:00-14:00, שבת 10:00-15:00

מחיר: ימים ראשון-חמישי: 28 ₪ למבוגר, 25 ₪ לילד\נכה, 14 ₪ לגמלאי | בימים שישי ושבת הכניסה ללא תשלום בהרשמה מראש.

 

 

מוזיאון מורשת צאן ברזל, צאלים

המוזאון אוצר בתוכו אוסף  מדהים של עבודות מתכת מיצורם של משפחת בעלי מלאכה ירושלמיים: תבליטים, מדליות, סמלים וסיפורים מאז ימי, ימי המנדט, המחתרות והמאבק לעצמאות ועד ימינו אנו. לכבוד פסטיבל "דרום אדום" יקיימו במוזיאון הדרכות מיוחדות שישלבו את הסיפור המשפחתי שהביא להקמת המוזיאון עם הסיפור הציוני. בנוסף, תתקיים גם הדרכה מיוחדת בסימן "נטיעות ואילנות" על ההתיישבות והצמיחה בנגב, כפי שהיא באה לידי ביטוי בחריטות וטבעות המתכת, לאחר מכן תתקיים הרצאה מרתקת של הסופרת יוכי ברנדס, בעקבות ספרה "הפרדס של עקיבא".

 

מוזיאון מורשת צאן ברזל, צאלים

ימים ראשון-שבת בתיאום מראש. "נטיעות ואילנות": יום חמישי, 2 בפברואר בשעה 18:30
מחיר: בימים שישי ושבת הכניסה ללא תשלום | 30 ₪ לאדם, 25 ₪ לגמלאי, קבוצות עם מינימום של 20 איש.

 

 

מצפה גבולות

מצפה גבולות חוגג 80 ומזמין את המבקרים לחוויה משפחתית קסומה בראשון המצפים בנגב. שפע פעילויות, משחקים, סיפורים על ההתיישבות הראשונה בנגב ועשייה שיוכלו להפוך אותם לחלוצים ליום אחד. המבקרים יוכלו להתנסות בסדנה חווייתית של בנייה בלבני בוץ מהן בנויים המבנים באתר, להתנסות באגירת מי גשמים כפי שנהגו לאגור אותם החלוצים ואפילו יבקרו במאפיית הלחם אשר שימשה את ראשוני המצפה בימי מלחמת העצמאות.

 

מצפה גבולות, קיבוץ גבולות

ימים שיש ושבת במהלך חודש פברואר, בשישי: 10:30, בשבת: 10:30, 12:30

מחיר: הכניסה ללא תשלום בהרשמה מראש.

 

 

אתר הראשונים בנגב ברוחמה

במהלך פסטיבל "דרום אדום" יפתח אתר הראשונים בנגב ברוחמה את דלתותיו למבקרים ללא תשלום ויזמין אותם ליהנות מפעילויות חווייתיות לכל המשפחה – שוק איכרים, פעילויות באתר שיכירו למבקרים מקרוב את חיי החלוצים, הפנינג משפחות ועוד.

 

אתר הראשונים בנגב ברוחמה

ימים שישי ושבת במהלך חודש פברואר, בשעות: 10:00, 12:00, 14:00

מחיר: הכניסה ללא תשלום בהרשמה מראש, ישנן פעילויות בתשלום נוסף, יש להתעדכן באתר.

 

 

חולמים ולוחמים

במהלך ימי השישי בחודש פברואר, ולכבוד פסטיבל דרום אדום, יקיימו באתר "בארות בנגב" סיור חלוצי הנע בעקבות ההתיישבות היהודית בנגב בימים ההם, ובזמן הזה. הסיור יעבור בין שתי תחנות שישלימו יחד את הסיפור המרתק של קבוצת בארות יצחק, שהיתה נקודת ההתיישבות הדתית הראשונה בנגב. כולל תערוכת חפצים מספרים, הדרכה מקצועית וסיור באתר מגדל המים, אחד הסמלים של ההתיישבות במרחב.

 

בארות בנגב, עלומים

כל יום שישי במהלך חודש פברואר | בשעה 11:00

מחיר: הכניסה ללא תשלום בהרשמה מראש

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here