קרדיט צילום: עילית הננסון

בימים אלה, כשהכל קצת סוער ובוער, כל מה שצריך לעשות הוא לקחת אויר ולצאת. גם אם החלטתם להישאר קרוב לבית או להתנתק ולהתרחק- יש לאן ללכת, איפה לבקר ואיפה לטייל. עם ילדים או בלי ילדים, בדגש על קולינריה, טבע או אוכל, בילוי כפרי או עירוני- את האטרקציות או הטיולים הנבחרים ריכזנו לכם כאן. כל מה שנשאר הוא לצאת. תיהנו!

 

 

צפון

אטרקציות

 

פסח של חיות ודרקונים
בחי פארק של קריית מוצקין

בואו לגלות עולם קסום בו היצורים המסתוריים ביותר מכל האגדות מתעוררים לחיים!

חוה"מ פסח
החל מה28 במרץ ועד ה15 באפריל

קרדיט צילום: אגואיסט הפקות

בואו ליהנות מכל העולמות: פארק דרקוני ענק מהאגדות שזזים ורועמים במרחק נגיעה, גן חיות יפיפה, מתחם קולנוע מציאות מדומה, מיני לונה פארק לילדים ועוד. בילוי משפחתי גדול מהחיים!

קרדיט: אגואיסט הפקות

בפארק הענק בנוסף לתערוכת הדרקונים בגודל טבעי, מחכות לכם אין ספור אטרקציות ופעילויות לכל המשפחה.
בואו להנות משלל הפעילויות שלנו:
*סיור בפארק דרקוני ענק מהאגדות זזים ורועמים, דמויות קסומות מעולם הפנטזיה.
*עמדות צילום ורכיבה לאמיצים על מגוון דרקונים, לכל המשפחה
*סיור בגן החיות היפה בארץ עם מאות בעלי חיים
*מיני לונה פארק
*נסיעה חווייתית ברכבת חשמלית שנוסעת ברכבי הפארק
מתחם מציאות מדומה מעורר חושים, סגור וממוזג בו תצאו להרפתקה על גב דרקון, על שטיח מעופף ועוד.
*פינת יצירה צבעונית במיוחד לצביעת חיות ודרקונים
*מתחם שקט עבור ילדים וילדות עם צרכים מיוחדים בחסות אלו״ט
*מבחר דוכני אוכל מגוונים

הפארק מונגש לבעלי צרכים מיוחדים.

החל מה28 במרץ ועד ה15 באפריל

מותק של מפלצת: מתנפחים בצורות של מפלצות וממתקים, קרטינג ומבוך לייזר מפלצתיים ומתחם נינטנדו של סופר מריו – הכניסה חופשית

בחול המועד המפלצות מתחת למיטה מגיעות לבלות עם הילדים ולהראות להם שהן בכלל לא מפחידות. הילדים יוכלו לפגוש את המפלצות, לשחק במתחם מתנפחים ענק בצורות מפלצות וממתקים, להתחרות במתחם קרטינג ולנסות לצלוח מבוך לייזר מפלצתי. בנוסף, לילדים הגיימרים, יחכה מתחם ניטנדו חדשני של עמדות משחק לצד עמדות צילום עם סופר מריו המקורי ומתחם יצירה בהשראתו – ללא עלות

קרדיט צילום: טל גולדבאום

בחול המועד הורים רבים מחפשים פתרונות יצירתיים לבילוי עם הילדים. בחול המועד הקרוב ההורים והילדים יוכלו ליהנות מפסטיבל "מותק של מפלצת" עם מגוון מתחמים מפלצתיים וצבעוניים בכניסה חופשית. במתחם המתנפחים יוכלו הילדים לשחק ולקפוץ במתקנים בצורות של של ממתקים ומפלצות. בנוסף, הילדים יוכלו להיכנס למבוך בו ינסו להתחמק מקרני הלייזר של המפלצות ולצאת ממנו ולהתחרות בקרטינג אופניים עם מסלול מיוחד.

קרדיט צילום: תלתן הפקות

במתחמים יחכו לילדים עמדות צילום עם ממתקים ומפלצות למזכרת מיוחדת, לצד עמדות יריד נושאי פרסים של קליעה למטרה, השחל חישוק, כדור וסקוץ' ועוד. לצד מתחמי המפלצות, הילדים הגיימרים יוכלו ליהנות ממתחם נינטנדו חדשני עם עמדות משחק, לצד עמדות צילום ומתחם יצירה בהשראת סופר מריו האייקוני.

חוה"מ פסח
09-10.04.23
11:00-18:00

הפלגות חקר ב'מעבדה השטה-אקו כינרת' – חוקרים ליום אחד
חוויה ייחודית ובלתי נשכחת בלב האגם הלאומי!

אביב הגיע פסח בא! איגוד ערים כינרת ורשות ניקוז ונחלים כינרת, מזמינים את הקהל הרחב להיות חוקרים ליום אחד, בשייט ב'מעבדה השטה- אקו כינרת', ספינה עליה מותקן ציוד דיגום ומדידה, המדגים את עבודתם של חוקרי ימים ואגמים.

בהפלגה המודרכת דוגמים קרקע ומים מהכינרת, מפעילים ציוד מעבדה ומגלים את עולם המים והאקולוגיה של הכינרת. לאחר ההפלגה, תושלם תמונת המחקר במעבדת 'אקו כינרת' בבית יגאל אלון.
בסיום הפעילות ניתן להישאר לפעילויות השונות בבית יגאל אלון. תצוגת 'המעבדה השטה' תפעל בבית יגאל אלון בין השעות 11:00 עד 15:00, הכניסה לקהל חופשית.

ההפלגות תצאנה ממזח גינוסר (בית יגאל אלון):
יום ראשון 9.4.2023 י"ח ניסן תשפ"ג (ג' חוה"מ) – בשעה 12:00 ובשעה 13:30
יום שני 10.4.2023 י"ט ניסן תשפ"ג (ד' חוה"מ) – בשעה 12:00 ובשעה 13:30

אין אפשרות לחכות למאחרים, הספינה תצא בזמן! יש להגיע למקום ולרכוש כרטיסים כחצי שעה לפני ההפלגה.
עלות: 30 שקלים לאדם (מחיר אחיד למבוגרים וילדים מעל גיל 3). מספר המקומות מוגבל ויש להירשם מראש. לא תתאפשר עליה לספינה ללא כרטיס.

קרדיט צילום: איגוד ערים כנרת

 

טיולים

פסח 2023 בראש הנקרה – מטיילים עם 'משה רבנו' ו'המלך פרעה', סיורי עששיות, ועוד הפתעות…

חגיגה בפסח בין הנקרות לכל המשפחה, חוויה משפחתית מיוחדת שאסור לפסוח עליה:  סיורי 'יציאת מצרים' שיובילו שחקנים בדמות משה רבנו ופרעה מלך מצרים ביום וסיורי עששיות בנקרות בלילה, לצד שלל הפעילויות באתר התיירות ראש הנקרה. חג שמח!  

פסח באתר התיירות ראש הנקרה: ממשיכים את המסורת המוצלחת כאשר העבר התנכ"י של יציאת מצרים מתעורר שוב לחיים עם שחקנים בדמויותיהם של 'משה רבנו' ו'פרעה מלך מצרים' שיסיירו עם המבקרים וידריכו את הקהל בין הנקרות והגלים ויספרו בצורה חווייתית את סיפור יציאת מצרים וקריעת ים סוף. הסיורים המומחזים יתקיימו בפסח בין התאריכים 6-12.4 בין 11:00 ל-16:00, ללא תשלום נוסף מלבד מחיר הכניסה לאתר.

קרדיט צילום: ליאת הלוי כהן

בנוסף לסיורים לאורך היום, בין התאריכים 8-10.4 החל מהשעה 20:00 ייפתח האתר מחדש לסיורי עששיות ליליים משפחתיים בין הנקרות הכוללים נסיעה לילית ברכבל המואר, סיור מודרך לאור עששיות בנקרות החשוכות, נלמד כיצד נוצרו הנקרות, נעלה על הגשר המפורסם שעליו עברה הרכבת המנדטורית שגם הובילה לארץ מעפילים, נשמע את הסיפור המרתק על הלילה בו המחתרות פוצצו את גשר הרכבת ונצפה בסרטון.

שימו לב! במועדון התיירות ראש הנקרה  תוכלו ליהנות מכרטיסים מוזלים לשלל האטרקציות והחוויות השונות של אתר הנקרות ואתרי תיירות נוספים בגליל המערבי ביניהם רייזרים, סנפלינג, איזי ריידר, סדנאות שונות ועוד. מתאריך 1.4 חוזרת לפעילות גם אטרקציית 'גליל על גלגלים' – סיורי שטח מודרכים במשאית שטח פתוחה אל שמורת רכס הסולם, כאשר במהלך המסלול נהנים הנוסעים מנוף גלילי מרהיב ממעוף הציפור ומהדרכה קולית מרתקת (6-12.4, מדי שעה וחצי בין השעות 11:00-15:30); עוד ניתן לשלב גם רכיבה על אופניים או טיול ברכב חשמלי לאורך טיילת החוף; להשכיר אוזניות להדרכה קולית בתחנות שמע שונות ופעילויות נוספות באתר הנקרות. חדש! ניתן במסגרת המועדון הדיגיטלי לרכוש גם לינות במלונות וצימרים נבחרים במחירים מיוחדים 'ולתפור' חופשה צפונית משפחתית מושלמת הכוללת טבע, אטרקציות, קולינריה ולינה במועדון התיירות ראש הנקרה – הכול בלחיצת כפתור..

מחיר הכניסה לפעילות היום ללא הנחה: מבוגר 53 ₪ (47 ₪ דרך המועדון), ילד 43 ₪ (39 ₪ דרך המועדון). מחיר הסיורים הליליים  –59 ₪ למבוגרים וילדים מעל גיל 3,  משך סיור העששיות הוא שעה ורבע, יש להגיע 10 דקות לפני המועד. פעילות העששיות תלויה במזג האוויר וברישום מראש.

שעות פתיחת האתר בחוה"מ: 09:00-19:00 (כניסה אחרונה 18:00), ביום ו' ובערבי החג עד השעה 17:00 (כניסה אחרונה 16:00)

איגוד ערים כינרת
מזמין את הציבור לחוויות פסח באגם הלאומי
סיורים מודרכים ללא תשלום בשביל סובב כינרת
נופים, פריחות, תצפיות והיסטוריה

אביב הגיע פסח בא! באיגוד ערים כינרת מזמינים להגיע במהלך חול המועד פסח לאגם הלאומי, ליהנות מסיורים מודרכים ללא תשלום ב'שביל סובב כינרת', עם פריחות האביב, תצפיות עוצרות נשימה ואתרים היסטוריים.

יום ראשון 9.4.2023 י"ח ניסן תשפ"ג (ג' חוה"מ) – שקיעה, גונג'ל ונוף
נתחיל את הסיור בבית גבריאל, ונצא משם עם אוטובוס למטעי הבננות של קיבוץ מעגן. נתחיל בצעידה על שביל סובב כינרת בג'ונגל הישראלי ונראה תצפיות נוף קסומות על הכינרת. נעבור בשולי קיבוץ מעגן ובשביל המקסים במכללה האקדמית כינרת, ונסיים בבית גבריאל לקראת השקיעה, שם יוכל מי שירצה, לקנח את הטיול עם שתייה חמה ב'קפה תרבות' במתחם בית גבריאל המשקיף על הכינרת.
מפגש: בשעה 16:00 בחניית בית גבריאל. אורך המסלול: 2.5 ק"מ. משך הסיור: כשעתיים וחצי. דרגת קושי: בינוני.

קרדיט צילום: איגוד ערים כנרת

יום שני 10.4.2023 י"ט ניסן תשפ"ג (ד' חוה"מ) – טבע, נוף, אדם בסובב כינרת
את הסיור נתחיל בבית יגאל אלון, ונצא משם עם אוטובוס לנחל עמוד. נלך בטיילת נחל עמוד, נחצה את הנחל ונמשיך בשביל בנופיה הקסומים של הכינרת. נבקר בקברו של יגאל אלון בית העלמין של קיבוץ גינוסר, שם נשמע על סיפור חייו, ונצעד עד בית יגאל אלון, שם תתקיימנה פעילויות נוספות של אקו כינרת ובית יגאל אלון. מפגש: 10:00 בחניית בית יגאל אלון. אורך המסלול: כ-2.5 ק"מ. משך הסיור: כשעתיים. דרגת קושי: קל, עם ירידה קטנה מגדת נחל עמוד לתוך הנחל.

יש להגיע לסיורים בזמן! מספר המקומות בכל סיור מוגבל ויש להירשם מראש. לכל הסיורים יש להגיע עם נעלי הליכה סגורות (מתאימות גם להליכה במים), כובע ומים. הסיורים מתאימים למשפחות וילדים (ללא עגלות תינוקות) וכוללים הסעה חינם לתחילת המסלולים. יתכנו שינוים. יש להתעדכן לפני.

קרדיט צילום: איגוד ערים כנרת

פסח 2023 בעמק המעיינות
מסע רכוב בין מעיינות, סיורי עששיות בנהריים, פעילות הקמת חומה ומגדל עם כל המשפחה, סדנאות צילום לאימהות ובנות, סדנאות יצירה של חרבות ומגינים במבצר צלבני ועוד הרבה הפתעות… לפניכם שלל הצעות מיוחדות לבילוי בעמק המעיינות בחג הפסח לילדים, מבוגרים ולכל המשפחה. והעיקר – שיהיה חג שמח!
פארק המעיינות
פארק המעיינות השוכן בסמוך לגן השלושה (סחנה), מציע למטיילים מגוון רחב של אפשרויות טיול ובילוי, כולל שלושה מעיינות יפהפיים הנובעים כל ימות השנה, נחל הקיבוצים הכולל פיתוחים חדשים בגדותיו להנאת המטיילים, בריכות דגים, אתרי מורשת, שטחים חקלאיים, ציפורים נודדות– חגיגה שלמה של מים, טבע ונוף. אפשר להביא אופניים מהבית לרכיבה בדרכים בפארק וניתן לשכור בתשלום רכבים ידידותיים לסביבה או אופניים. הכניסה והחנייה לפארק – חינם,

קרדיט צילום: אשחר בצר

מסלול ודרך
חגיגה של מסלול ודרך ברחבי העמק: סיור רכוב עם קטעי הליכה קצרים בעקבות גיבורי העמק – היכרות עם הנופים, נקודות העניין, המעיינות והאנשים. מתאים במיוחד למשפחות! שעות הפעילות בפסח: 7,9-10.4 9:30-13:00. מחיר הסיור – 85 ₪ לרכב.

טיול משפחות – עיר ועמק
מינהלת השטחים המשותפים בית שאן ועמק המעיינות מזמינה את הציבור לטיול 'עיר ועמק' – מסלול מעגלי קצר, משימה משפחתית חווייתית, תחנות פעילות ויצירה, סיפורי מורשת קרב ותצפית מרהיבה – 360 מעלות של נוף עוצר נשימה. יום א' 9.4 בין השעות 9:00-14:00. נקודת היציאה והסיום – חורשת ירדנה בית יוסף.
לפרטים נוספים – פייסבוק רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי

חוות הרוח – חוויית אנרגיה בפסח במרומי הגלבוע
חוות הרוח בגלבוע מזמינה אתכם לחוויה מלאת רוח ואנרגיה מתחדשת. בסיור בין טורבינות הרוח ומתקני האנרגיה תכירו מקרוב מהי אנרגיה מתחדשת, איך עושים חשמל מרוח ולמה חצבו בעומק הגלבוע 6 ק"מ של פירים ומנהרות ענק. הסיור ייקח אתכם לתצפית מרהיבה על העמק, לסרט מרגש על כוחה של הרוח, נמדוד את עצמת הרוח, נלמד איך פועלת טורבינת הרוח ונפגוש פרויקט חדש ועצום ממדים של אגירת אנרגיה באמצעות מאגרי מים. משך הסיור – שעה, בימי חול המועד הסיורים יוצאים בין 10:30-15:00 מדי חצי שעה (בשישי וערב חג עד 12:30). לילדים שאוהבים ליצור – סדנאות יצירה של שבשבות (בתשלום נוסף).

פעילויות מיוחדות לפסח ב"נהריים בגשר"
באתר "נהריים בגשר" שלל פעילויות לכל המשפחה עם שילוב של טבע ומורשת. בין הפעילויות השונות: מיצג אור קולי ענק עם מים זורמים וסרט מרשים בו נחווה את מפעל החשמל משנות ה-30, בחדר האוכל המקורי של הקיבוץ נצפה בסרט מרגש על התמודדותם של החברים במלחמת העצמאות, סיורים מודרכים, סיורי עששיות, סיור מעבר לגדר המערכת, הפנינג פסח והפתעות רבות נוספות!
הפנינג פסח – שבת 8.4 – סיורים מודרכים ופעילויות לילדים – פינת יצירה, בועות סבון, הרכבת גשר, כתב חידה (בתשלום נפרד) ועוד. הפעילות בין השעות 10:00-15:00 במחיר מיוחד – 20 ₪ לאדם.
סיורי עששיות – 9-10.4 – מרדת החשכה: בואו לגלות את הגשרים והירדן בחשכה, את הקולות המיוחדים של הלילה ואת הסיפורים שמתחבאים בכל פינה..
שעות פתיחה – פסח 2023:
ו' 7.4 – האתר פתוח לסיורים מודרכים לקהל הרחב – סיורים בשעה 11:00 וב- 12:30
ש' 8.4 הפנינג פסח! משעה 10:00 ועד 15:00 סיורים לאורך כל היום
א'-ב'- 9-10.4: 9:00-16:00 סיורים לאורך כל היום; סיורי עששיות 19:00
שלישי 11/4 (ערב חג שני)- 9:00-14:00 סיורים במשך היום.
רביעי 12/4 (חג שני) – 10:00-14:00 סיורים במשך היום.

קרדיט צילום: עילית הננסון

גן לאומי כוכב הירדן – "אבירים ללא הפסקה"

פעילות עשירה בחול המועד פסח בגן הלאומי כוכב הירדן – פנינה של טבע, מורשת ונוף ובמרכזו מבצר צלבני עוצמתי ומרשים ביופיו ושלמותו. בין הפעילויות השונות – סיור מודרך במבצר, משחק ניווט משפחתי ומאתגר, סדנת יצירה של חרבות ומגינים וחניון הלילה.
פעילות היום תתקיים בתאריכים 6-13.04 בין השעות 10:00-16:00, סיורים מודרכים יצאו ב- 10:30 ו- 12:30. בימים בהם חניון הלילה יהיה פעיל, 9-11.04, הסיורים המודרכים יהיו בשעות הערב ויצאו ב-18:00 ו- 20:00. הפעילות ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר – 22 ₪ למבוגר, 11 ₪ אזרח ותיק, 9 ₪ ילד (5-18). חינם למנויי מטמון. עבור לינת הלילה יש לבצע רישום ותשלום ייעודי. פרטים והרשמה באתר רשות הטבע והגנים ובטלפון 04-6581766

'בונים ציונות' במרכז סיור גלבוע מעיינות
חוויה משפחתית יוצאת דופן במרכז המבקרים סיור גלבוע מעיינות לזכר סרן צביקה קפלן. המשחק 'כאן בונים ציונות' בו המשתתפים ישחזרו את חווית מבצע ההתיישבות הנועז ביותר של הציונות – יישובי חומה ומגדל, מקימים ישוב חומה ומגדל בגודל מלא, שילוב יוצא דופן של חוויה אורקולית עם חדר בריחה ופעילות ODT – ציונות, גיבוש והרפתקה (30 ₪ למשתתף מעל גיל 5). הפעילות בימי חול המועד: 9-10.4 – 10:00, 11:30, 13:00, 14:30, 16:00, 19:00 ; 11.4 – 10:00, 11:30
מותנה ברישום מראש באתר מרכז סיור גלבוע מעיינות

הגן הלאומי גן השלושה – סחנה
חגיגת אביב בגן הלאומי 'גן השלושה' (סחנה) – אחד האתרים היפים בישראל, עם טמפרטורת מים קבועה של 28 מעלות, בריכות טבעיות, מתקני משחקים, 'שביל הבוסתן והמים' בחלקו המזרחי של גן עם טיילת מונגשת לאורך הנחל באורך של כ-300 מטר העוברת דרך בוסתן פורח וטחנת קמח עתיקה, הרבה דשא וצל. בשטח הגן מוזיאון לארכיאולוגיה ואתר "חומה ומגדל" המספר את סיפורה של ראשית ההתיישבות בעמק.

פסח ארומטי וטעים- בעין זיוון צפון הגולן

סדנאות שוקולד, הכנת נר ארומטי, בקבוק מיץ ענבים תירוש

אטרקציות קולינריות, יקבים, סדנאות, סיורים ועוד, הממוקמים כולם במתחם התיירות של עין זיוון, לצד כפר
הנופש עין זיוון המציע לינה בבקתות העץ, לזוגות ומשפחות.
סדנת הכנת נר ארומטי – בחוות שדה לבנדר; לגידול ומיצוי צמחים ארומטיים
רות שדה מזמינה לסיור פריחות מודרך בחוות שדה לבנדר המתמחה בגידול, מיצוי והפקת מוצרים מפרחי
השדה, ולסדנת הכנת נר ארומטי לכל המשפחה- מגלים את סודות הריח -הכנת נר אישי בצנצנת בריח נפלא
מהשדה.
ניתן להזמין סלסלת פיקניק וליהנות ממטעמים מתוצרת מקומית, על מחצלת בפינות חמד בחווה.
בחנות סבונים ריחניים, שמנים מיצויי הפרחים, סלים, נרות, עציצי לבנדר, זרי פרחים
ועוד.

קרדיט צילום: נוראל זאבי

סדנת שוקולד – במפעל בוטיק ובית קפה- שוקולד דה קרינה
KARINA(כשר)
מסע לעולם השוקולד, דרך הסיפור האישי והציוני של השוקולטיירית קרינה, דור שלישי למסורת משפחתית
של 100 שנות ייצור שוקולד, בשלוש יבשות שונות. במקום בית קפה שוקולד, חנות בוטיק ומרכז מבקרים בו
מתקיימות סדנאות מתוקות- מקשטים מצות עם שוקולד ואוכלים, התנסות אישית בהכנת שוקולד ועוד.

קרדיט צילום: עדי פרץ

סדנת בקבוק מיץ ענבים תירוש – ביקב בהט (כשר)
האגרונום עופר בהט חלם משך שנים להפיק יין משלו, מענבים המשובחים מכרמי היין בצפון הגולן והקים את
יקב בהט בקיבוץ עין זיוון ב-2007. במרכז המבקרים- סיור בחדר חביות וייצור יין, ניתן להסב לשולחנות
במבנה היקב או במרפסת לטעימות יין, פלטת גבינות ועוד.
בפסח מזמינים ביקב בהט- לסדנת בקבוק תירוש (נטולת אלכוהול) דרכה יוכלו הילדים לחוש את חווית
היקב, ולהשתתף באופן פעיל בבקבוק מיץ ענבים תירוש, פיקוק עם פקק שעם, קישוט הבקבוק, ציור
והכנת תווית אישית והדבקתה על הבקבוק. בסיום הסדנה, מקבלים הילדים בקבוק תירוש מתנה עם התווית
המצוירת.
עוד ביקב: פיצריית בוטיק- פיצה איכותית עם מגוון תוספות ומתחם – המציע המבורגר עם
תוספות.

מטרלו המחודש
עדי פרץ, האופה ששמו יצא למרחוק, פתח מחדש את מטרלו לאחר חודש של שיפוצים להרחבת המקום,
וכך גם שעות הפעילות, ותפריט מאפי הבוקר שהורחב. במטרלו – מאפים, קרואסנים משובחים, עוגות, ועוד.

כפר הנופש עין זיוון מציע לינה בבקתות העץ, לזוגות ומשפחות.

מרכז

אטרקציות

פסח במוזיאון אגם ראשון לציון
התזמורת הסימפונית ראשון לציון מנגנת – מפצח האגוזים

יום שני 3.4 בשעה 17:00

חן צימבליסטה, המנצח המוכשר והכריזמטי ואמן כלי ההקשה יחד עם נגני התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, יערכו קונצרט פסח שמח וחוויתי בו הם מכניסים את הילדים לעולם הקסום של המוזיקה הקלאסית בצורה אינטראקטיבית ומהנה.

יחד עם נגני התזמורת יערכו מופעי רקדנים- להקת מחול אמלא, מקהלות, סיפורים והפתעות! בקונצרט ינוגנו קטעים נבחרים מיצירתו של צ'ייקובסקי.

הקונצרט הינו חלק מסדרת "קונצ'רטינו"- קונצרטים לילדים המתקיימים במוזיאון אגם בראשון לציון.

מוזיאון אגם מיש״ר 1, ראשון לציון
גילאים: 4-12
מחיר70-75 ₪

קרדיט: הסימפונית הישראלית

 

'פסטיבל גיימינג' יפתח בחוה"מ פסח
הכולל מגוון תחנות משחקי מחשב לילדים

הכניסה חופשית לקהל הרחב – ללא תשלום

'פסטיבל גיימינג' יפתח במהלך חוה"מ פסח, בקניון עופר השרון ובקניון עופר רחובות מקבוצת קניוני עופר. הפסטיבל מיועד לילדים מגיל 5 עד 12 והוא יפעל למשך יומיים, החל מה 9 לאפריל עד ה 10 לאפריל – כניסה חופשית, ללא תשלום.

הפסטיבל יערך בהשראת משחקי מחשב ויכלול מגוון רחב של משחקים ופעילויות. בין הפעילויות שיערכו ללא תשלום ביריד: עמדות גיימיניג שונות, עמדות מולטימדיה, סימולטור ירי לייזר, סימולטור אופנוע שטח, עמדת פול vr מציאות מדומה, כדורסל אלקטרוני, משחקי ארקייד ועוד…

בנוסף בשעות 16:00-19:00 סוניק הקיפוד הדמות האהובה ממשחקי המחשב יגיע לבקר בקניון עופר השרון.

פסטיבל גיימינג ימוקם בקומת הכניסה ברחבה המרכזית

פתוח לקהל הרחב ללא תשלום בחול המועד פסח

בתאריכים: 09.04-10.04.23
שעות: 10:30-14:00 16:00-19:00
מותאם לגילאי 5-12

קרדיט: יח"צ

פסטיבל הפרחים מגיע לנתניה: לשזור כמו מקצוענים ולהכין יצירות צבעוניות

קניון עיר ימים חוגג בחול המועד פסח את פסטיבל הפרחים בארבעה מתחמים מיוחדים. במתחם הראשון הילדים יוכלו לשזור צמידי פרחים או זרים לראש, במתחם השני יכינו הילדים ראש דשא אישי ומשם ימשיכו למתחם צילום מיוחד למזכרת המושלמת לאינסטגרם ולטיקטוק ולסיום יבקרו במתחם DIY שם יוכלו להכין מוביילים אביביים, סיכות ראש פרחוניות, פרחי קרפ ועוד

מתי: 09-10.04.23
בין השעות 11:00-14:00 ובין השעות 16:00-19:00.

כמה: כניסה חופשית
איפה: קניון עיר ימים

קרדיט צילום: מאי סביר

קרקס פלורנטין באם המושבות מציג בפסח הקרוב:

קרקס גיבורי העל super heros

חוויית אקסטרים מהפנטת לכל המשפחה

7-27 לאפריל , פסח 2023 – כרטיסים בלאן

קרדיט צילום: דפנה קפלן

קרקס פלורנטין בצומת העיפרון-אם המושבות, מציג בפסח הקרוב את המופע קרקס גיבורי העל.  מופע אקסטרים מהפנט בהשתתפות אמני קרקס מסביב לעולם: איטליה, אתיופיה, טנזניה, ישראל, אוקראינה והונגריה.

המופע כולל קטעי וידאו בתלת מימד,  תרגילי שווי משקל באוויר, טרפז, הולה הופ, דיאבלו ואקרובטיקה אווירית. 45 דקות לפני המופע הפנינג קרקס וסדנאות קרקס לגדולים ולקטנים ומתחם מתנפחי ענק ללא תוספת תשלום.

קרדיט צילום: דפנה קפלן
טיולים

לטייל בחוה"מ פסח קרוב לבית: אתרים היסטוריים, סיורי טבע, ואפילו שייט ביאכטה עם כל המשפחה בהרצליה

טיול בטבע מהווה בילוי משפחתי או זוגי אולטימטיבי בייחוד בחול המועד כאשר מזג האוויר האביבי מאפשר להנות משיא הפריחה וממזג אוויר נעים. יחד עם זאת – הנסיעה הארוכה לאתרים בצפון או בדרום הרחוקים עשויה לעיתים לתפוס חלק ניכר מהיום, אז במיוחד לחול המועד פסח: שייט ביאכטה, אתרים קדומים וגנים לאומיים ממש קרוב לבית במרכז הארץ

מזג האוויר היפה מזמן מידי שנה עשרות אלפי משפחות ומבקרים שמגיעים להנות מן הפארקים הלאומיים, משמורות הטבע ומאתרים הארכיאולוגיים ברחבי הארץ. למבקשים להימנע מעמידה של שעות בפקקים, הנה כמה אפשרויות לאתרים מוכרים פחות – המצויים קרוב לבית, ממש במרכז הארץ.

קרדיט צילום: עידו מיירוביץ

הגן הלאומי אפולוניה שוכן על מצוק כורכר שפניו לחוף ימה של הרצליה. תוכלו לשלב בין ישיבה לפיקניק עם נוף ים פסטורלי לבין סיור באתר היסטורי מתקופת הצלבנים ולהלך במבצר צלבני מרשים המהווה תפאורה רומנטית לזוגות אוהבים, וזירת פעולה המסעירה את דמיונם של ילדים. שילוב בין נופים מרהיבים לאתרים ארכאולוגיים תוכלו למצוא גם בתל מיכל – תל קדום המשקיף אל מרינה הרצליה, וממוקם על גבעה שגובהה כ-30 מטרים מעל פני הים. במקום ישנם ממצאים ארכיאולוגיים מתקופות היסטוריות רבות, התגלו בו כלי חרס מהמאה העשירית והשישית לפנה"ס, ונחשפה בו גת גדולה לדריכת ענבים ששימשה כיקב קדום.

לבילוי נינוח בטבע ללא טיפוס והליכה מאומצים, תוכלו להנות מסיור במרינה הרצליה הנחשבת לגדולה מבין המרינות באגן הים התיכון. תוכלו להתרשם מ- 900 כלי השייט העוגנים במרינה ומציגים פסיפס ימי רחב של כלי שייט: יאכטות, סירות מפרש קטנות, וכלי שייט המגיעים עד 40 מטר אורך. בין טיול נינוח לתמונות פוטוגניות, תוכלו להתרווח באחד מבתי קפה והמסעדות שלאורך המרינה.

אלו המעוניינים לחוות את הים מקרוב יוכלו לפתוח את האביב בשייט לאורך חופי ישראל. במרינה עשרות סירות תיירות מהיפות בישראל אשר מקיימות הפלגות לקבוצות ולבודדים בניהן גם סירת תיירות נגישה לאנשים עם מוגבלויות. ניתן לפתוח את האביב בשיט משפחתי או זוגי רומנטי, כקבוצה או בבודדים או בכלל בשייט אקסטרים בסירות טורנדו או הוריקן.

קרדיט צילום: עידו מיירוביץ

 

ירושלים

אטרקציות

פסח בין הפרחים
ניווט לכל המשפחה
בין שבילי הגן הבוטני גבעת רם
חוה"מ פסח – 7-12.4.2023

מסלולי ניווט * מתחם "קוביות" – משחקי עץ * סדנת הדפס ייחודית מהצומח * הכנת מצפן ומפת ניווט מעלים * סדנאות יצירה מהטבע * סיורי פריחה מודרכים * תערוכה חדשה בגלריית החממה ושלל פעילויות נוספות בגן

פסח כמעט כאן אז מה עושים בחוה"מ עם הילדים? הגן הבוטני האוניברסיטאי גבעת רם מזמין את הקהל הרחב, הורים וילדים וכל בני המשפחה לשלל פעילויות פסח אקסטרימיות במיוחד.
המבקרים יהנו ממסלולי ניווט ברמות קושי שונות המתאימות לטווח גילאים רחב: מסלול שורשים לקטנים, מסלול ניווט גבעולים ומסלול ניווט למיטיב לכת – צמרות. הניווטים יתקיימו ברחבי הגן הבוטני המשתרע על פני 120 דונם ותוך כדי יוכלו המשתתפים להכיר את כלל הנושאים בהם עוסק הגן הבוטני הגדול בישראל בכל ימות השנה: איכות סביבה, קיימות, אקלים, פריחות, עצים ועוד.

במהלך 9-10.4 יפעל בגן מתחם "קוביות- משחקי עץ" – המזמין את המבקרים להפנינג חווייתי של משחקי חברה ענקיים מעץ לכל המשפחה.. המתחם מאגד בתוכו אוסף משחקי עץ בעבודת יד, אשר הותאמו במיוחד למגוון גילאים רחב ולכמות משתתפים גדולה בו זמנית.

קרדיט צילום: תום עמית

הדפסח – בכל שעה עגולה במהלך ימי הפעילות מוזמנים הילדים וההורים לסדנאות יצירה – סדנת הדפס מהצומח. באמצעות צבעי אקריליק, פרחים ועלים שנאספו בגן על ניירות ממוחזרים מוזמנים הילדים להכין הדפסים.
הילדים וההורים מוזמנים לאסוף עלים בכל צורה או צבע מהגן, כמו כן יעמדו לרשותם פרחים בסדנה. בנוסף תתקיים סדנה להכנת מפת ניווט דימיונית מעלים ומצפן מעלים.
במהלך הפעילות יתקיימו סיורי פריחות מודרכים ברחבי הגן הפורח בגן: שעות הסיורים: 10:00, 11:30, 13:00, 14:30, 16:00
בגלריית החממה הטרופית בה נפתחה תערוכה קבוצתית חדשה 'בטבע הדברים'.
בכניסה לגן יוצב פח למיחזור אשפה.

קרדיט צילום: תום עמית

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. פועל כמרכז חינוכי ומחקרי ומכיל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הינו מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים למעלה מ7000 מינים וזנים של צמחים שונים מכל העולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, מרכז וקדמת אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות מראות ופריחה מרהיבים לאורך כל השנה.

עלות: 35 ₪ ילד 40 ₪ מבוגר, חייל/סטודנט/גמלאי 25 ₪
ילד ירושלמי עד גיל 18 חינם בהצגת ת.ז. מנויים: חינם
שעות פעילות בחוה"מ : 7-12.4 שישי וערב חג 09:00-15:00 שבת -ראשון-שני 09:00-17:00

פסח כשר במרכז המבקרים של יקבי ירושלים
מרכז המבקרים של יקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית ממוקם בטחנת הרוח ההיסטורית של סר מונטיפיורי, בשכונת משכננות שאננים בירושלים. הטחנה של היקב היחידי בירושלים, פתוחה לציבור הרחב שיוכל להגיע וליהנות מהיין של היקב הירושלמי הוותיק והמוביל, מול נוף עוצר נשימה של משכנות שאננים הציורית וחומות העיר העתיקה.

לרגל החג, מרכז המבקרים יוכשר לפסח, ובמהלכו יגיש את מגוון היינות הכשרים והמשובחים, דוגמת יינות הפרימיום האביביים רוזה, סוביניון בלאן, וינטג גוורצטרמינר וכן מסדרת הווינדמיל פרוג׳קט, כשלצידם יוגשו מגשי גבינות בוטיק מבית היוצר של משק גל.

שעות פעילות במהלך חג הפסח:
5/4 ערב חג פסח סגור
6/4 יום חג סגור
7/4 חול המועד פתוח מהשעה 10:00 עד 15:00
9/4 חול המועד פתוח מהשעה 10:00 עד 20:00
10/4 חול המועד פתוח מהשעה 10:00 עד 20:00
11/4 ערב חג שני פתוח מהשעה 10:00 עד 15:00
12/4 יום חג סגור

כתובת: מרכז המבקרים, ימין משה 4, משכנות שאננים. חניה במקום

קרדיט צילום: שירלי פוקס

פסח משפחתי במרכז מורשת בגין בירושלים

באים עם כל המשפחה בחול המועד לפעילות חדשה וחד־פעמית במרכז מורשת בגין בירושלים – המוזיאון הנודד! חוויה אינטראקטיבית ראשונה מסוגה בישראל, ורגע לפני שהיא יוצאת לדרך אתם מוזמנים לפעילות מהנה הכוללת מסכי ענק, סרטונים וחידות בטאבלטים שרק אתם תוכלו לפתור.
בנוסף, מוזמנים לסיורים תיאטרליים ומוזיקליים לכל המשפחה, תיבות בריחה למי שאוהב אתגרים וכמובן הזדמנות מצוינת לבוא לביקור במוזיאון.
פעילות ב-10 ₪ | בהרשמה מראש באתר

קרדיט צילום: חנה טייב

מוזיאון בגין הנודד – חוויה אינטראקטיבית חדשה

חוויה אינטראקטיבית ראשונה מסוגה בישראל, ורגע לפני שהיא יוצאת מירושלים אתם מוזמנים לפעילות מהנה הכוללת מסכי ענק, סרטונים וחידות בטאבלטים שרק אתם תוכלו לפתור, ביקור במשרדו של מנחם בגין שנבנה במיוחד כדי לספר על הדילמות, על ההיסטוריה ועל מה שבאמת דרוש למנהיג אמיתי.

מחיר מוזל | מומלץ לילדים מגיל 8 ומעלה | כשעה וחצי | בהרשמה מראש באתר

מתי? חול המועד פסח, ימים א' וב', י"ח-י"ט בניסן, 10-9 באפריל

שעות: מדי שעה בין השעות 15:00-10:00

סיורים תיאטרליים – הדרך שלו, המסע שלנו

מילדות לראשות הממשלה – מפגש עם כמה מהאירועים הבולטים בסיפור חייו של מנחם בגין. לוחם מחתרת, מחולל השלום עם מצרים ולוחם צדק חברתי – הכול בסיור אחד ומפגש עם שחקנים לאורך הסיור.

10 ₪ למשתתף | מומלץ לילדים מגיל 8 ומעלה | כשעה וחצי | בהרשמה מראש באתר

מתי? חול המועד פסח, ימים א' וב', י"ח-י"ט בניסן, 10-9 באפריל

שעות: מדי שעה בין השעות 15:00-10:00

סיורים מוזיקליים – מיתר מן העבר

כשההיסטוריה פוגשת את המוזיקה – בואו עימנו למסע חווייתי בעקבות השירים שליוו את האירועים ההיסטוריים הבולטים בתולדות חייו של מנחם בגין. את הסיור מלווה נגן המשלב סיפורים, אנקדוטות וכמובן שירים.

10 ₪ למשתתף | מומלץ לילדים מגיל 8 ומעלה | כשעה וחצי | בהרשמה מראש באתר

מתי? חול המועד פסח, ימים א' וב', י"ח-י"ט בניסן, 10-9 באפריל

שעות : 10:30, 11:30, 13:30, 14:30

הנני כאן! סיור תיאטרלי ירושלמי

ההיסטוריה חוזרת לרחובות ירושלים בשלל סיפורים, אנקדוטות ורגעים קומיים שבהם נפגוש חלק מהדמויות של ירושלים לאורך התקופות ונשמע את סיפוריהן. לוחם מחתרת, חייל בריטי, חסיד תושב השכונה ועוד. נפגשים כולם בסיור המלווה בשחקן למסע אל העבר.

10 ₪ למשתתף | מומלץ לילדים מגיל 8 ומעלה | כשעה וחצי | בהרשמה מראש באתר

מתי? חול המועד פסח, יום שישי, ט"ז בניסן, 7 באפריל, וערב חג, יום שלישי, כ' בניסן, 11 באפריל

שעות: 10:00, 12:00

קרדיט צילום: מרכז בגין

תיבות בריחה

אוצר נדיר בעל חשיבות היסטורית עצומה וערך כספי רב נגנב מארכיון מרכז מורשת בגין. בואו לפצח את התעלומה ולמצוא את האוצר. אז אם אתם בעלי תושייה, מוח יצירתי, מעולים בפתרון חידות ואלופים בעבודת צוות, אנחנו מחכים לעזרתכם!

רק 15 ₪ לכל המשפחה! | מומלץ לילדים מגיל 8 ומעלה | כשעה וחצי | בהרשמה מראש | במרחבי גיא בן הינום הסמוך למרכז מורשת בגין

מתי? חול המועד פסח, ימים א' וב', י"ח-י"ט בניסן, 10-9 באפריל

מדי שעתיים בין השעות 16:00-10:00

 

מוזיאון בגין

עוד לא ביקרתם במוזיאון בגין? חול המועד זו ההזדמנות לביקור משפחתי במוזיאון האורקולי!

בואו להשתתף בחוויה אורקולית בלתי שגרתית המזמנת היכרות עם סיפור חייו המרתק של אחד המנהיגים הבולטים בהיסטוריה של המדינה.

מוזמנים למסע אישי, בלתי אמצעי, עם מנחם בגין, שבו תוכלו לשמוע את קולו ולקרוא מפרי עטו.

יחד נעבור דרך פרקי חייו השונים: נצעד אתו ברחובות ילדותו באירופה, נשתתף במפגש של ראשי האצ"ל, נשב על הספה בסלון ביתו, נשמע בכיכר את נאומיו המפורסמים, נצטרף לעצרת בחירות ונלווה אותו ברגעיו הדרמטיים כראש ממשלה.

פיסות ההיסטוריה של מדינת ישראל שזורות לאורך כל הביקור.

הליכה במוזיאון אינה רק מפגש עם המסע האישי של מנחם בגין, אלא מפגש עם הסיפור של כולנו!

מתי? מדי יום בחול המועד בין השעות 16:30-9:00, יום שישי וערב חג בין השעות 12:30-9:00.

הביקור במוזיאון בסיורים מודרכים ובתיאום מראש בלבד.

דרום

אטרקציות

חוגגים את האביב וחג הפסח
בכפר הנוקדים
מתחם מים | סיורי בוקר בעקבות סודות המדבר | סיורי שקיעה מודרכים | סיורי לילה בעקבות חיות הלילה והעקרבים | CAMEL CARE- חווית הכרת הגמלים והאכלתם | מדורת הפתעות | משחקי פינג פונג, בינגו משחקים של פעם ועוד שלל פעילויות לילדים | עמדת טיולים ועוד!
איפה? כפר הנוקדים
מתי? במהלך חודש אפריל

קרדיט צילום: יוני גריצנר

 

מתחם האירוח המדברי, כפר הנוקדים מזמין אתכם לחגיגות האביב בסגנון מדברי בלתי נשכח במהלך השבתות הקרובות של חודש אפריל ובחול המועד פסח. בואו לגלות את סודות המדבר עם מגוון פעילויות סיורים וסדנאות במהלך סופי השבוע הקרובים וכן במהלך חול המועד פסח.
מתחם מים, סיורי בוקר – סודות המדבר (סיור רגלי מודרך), סיורי שקיעה מודרכים, סיורי לילה מודרכים (בעקבות חיות הלילה והעקרבים), חווית הגמל (האכלת גמלים ולמידה עליהם), רכיבה על גמלים (מגיל 8), מדורת הפתעות (מדורה לכל הכפר עם הפתעות), משחקי פינג פונג ובינגו ועוד שלל פעילויות לילדים ולכל המשפחה, עמדת טיולים עם הסברים והמלצות, משחקים של פעם (מגוון פעילות ומשחקים לילדים), מפגשים מרתקים עם בעלי חיים, סיורים מודרכים במדבר ועוד.
למדבר יש לא מעט סודות והוא מרשה לגלות רק חלק ממנו – את כל השאר יצטרכו המבקרים לגלות לבד…
להלן חלק מהפעילויות עבור המבקרים במהלך השבועות הקרובים בכפר:

סודות בעלי החיים בכפר:
הכפר מלא בבעלי חיים מסוגים שונים אשר תמיד שמחים להיפגש עם המבקרים ובני משפחותיהם. מגוון החוויות הגדול מעסיק עד מאוד כשבמהלך סופי השבוע יוכלו המתארחים בכפר לבקר בפינת החי ולהכיר מקרוב את העיזים החמודות (כולל הזדמנות להאכילן), ארנבונים במתחם הליטוף ולגששים מבינכם – תוכלו לנסות, לחפש ולמצוא את צבי היבשה המסתתרים בשטח.
ברחבי הכפר מסתובבים באופן חופשי עשרות טווסים, אווזים, תרנגולות ושלל בעלי חיים נוספים. האם תוכלו למצוא את כולם? (רמז: הסוד הוא לחפש על העצים).

חווית הגמלים – CAMEL CARE:
במהלך הביקור של המטיילים בכפר הם מוזמנים לחוויה חד פעמית במתחם הגמלים.
פעילות ה-Camel Care מפגישה פנים מול פנים עם הענקים העדינים והחביבים – הגמלים, ומאפשרת להכירם מקרוב עם חומר לימודי והעשרת הידע לצד האכלת הגמלים בחטיפים האהובים עליהם. (סוד: לא רחוק ממתחם הגמלים ישנו מתחם חמורים אשר ייהנו לא פחות מאותם החטיפים).

סיור סודות המדבר:
המבקרים מוזמנים יחד לצאת לסיורים מודרכים באזור הכפר עם מדריכי הבית. במהלך הסיורים ילמדו אודות סודות הגששות המדברית והישרדות בעלי החיים והצמחים במדבר: ראיתם פעם עקבות של גמל? איך מזהים כיווני הליכה בחולות? מה ניתן ללמוד על העבר מלמידת התנאים בשטח?
המטיילים בכפר ילמדו על בעלי החיים המדבריים וכיצד הותאמו הם לחיי המדבר, יכירו צמחים מקומיים אשר הסתגלו ופיתחו מנגנוני הישרדות מיוחדים לתקופות יובש ארוכות ואת כל מה שניתן ללמוד מהם.
הסיורים הרגליים יוצאים מהכפר ויש להירשם אליהם מראש בדלפק הקבלה.
מספר המקומות מוגבל. מתאים לכל הגילאים (לא מתאים לעגלות).

קרדיט צילום: יוני גריצנר

סיורי לילה בעקבות העקרבים, חיות לילה והכוכבים:
יציאה לסיורים ליליים מודרכים בוואדיות המדבריים של בקעת הקנאים סביב הכפר.
מדריכי הכפר מכירים את לילות המדבר מזוויות שונות, מקוריות ומגוונות אליהם טרם נחשפו המבקרים. שימוש בתאורה אולטרה סגולה (UV) עוזרת למדריכים לאתר ולהציג את חיות הלילה בבית הגידול הטבעי שלהן ויש אפילו סיכוי לזהות בחושך עקרבים ממינים שונים אשר זוהרים בתאורה המיוחדת. אם יתמזל המזל ניתן יהיה לפגוש גם שועלים, תנים, עטלפים ועוד.
הנחיות: חובה להגיע בנעליים סגורות
מתאים לכל הגילאים (סיור לימודי).
היציאה לסיורי לילה בשעות הערב.

 

מגוון פעילויות בכפר – (סיורים, משחקים והפעלות):
בכפר הנוקדים מאמינים בחוויות. לכן על מנת להנעים את זמנם של המבקרים ולדאוג שבכל רגע פנוי יהיה להם מה לעשות פיתח צוות הכפר מספר פעילויות מותאמות. הצוות מעניק חוויה ייחודית המשלבת בין ערכי אהבה לטבע ולבעלי חיים, בין אווירת שקט ויצירתיות אותנטית בכל פרט קטן. אין בכפר טלוויזיות, כמעט ואין קליטה סלולארית ובעיקר יש אווירה מדברית, רגועה שלווה ומשוחררת.
בערב מדליקים מדורה עם הפתעות, בהם יושבים המבקרים למפגשי היכרות ללא אפליקציות, ללא טלפונים, וצולים יחדיו מרשמלו על האש, משחקים במשחקים של "פעם" ומתחברים דרך משחקים קהילתיים כמו אלו שגדלנו עליהם.
הסוד: לא לפספס את המדורה המשותפת בערב!
מתי זה קורה? מיד לאחר סיורי הלילה.

סודות הטיולים באזור – (גבי מים, תצפיות ושבילים)
אזור מדבר יהודה הוא יעד מבוקש ביותר לטיולים. אזור הכפר מציע את מיטב הטיולים, התצפיות והאטרקציות.
דוגמאות מומלצות:
בירכת צפירה – גב מים מרהיב שמלא ברוב ימות השנה על צוק בלב הנוף המדברי. מתאים לגיל 8 ומעלה (יתדות וטיפוס קל).
שביל ישראל ברגל או באופניים – המקטע היפה בישראל לשביל הנודע. סומן ממש לאחרונה ומאפשר הצצה לאזור הנופי המהמם של בקעת הקנאים ונחל צאלים
שבילי ההליכה נחל רחף עליון (חלק משביל ישראל), דרך הגמלים המדהימה או סינגל הרכיבה "נוקדים" עם יציאה ממש מול שער הכניסה לכפר.
אתר מצדה – אתר מורשת עולמית וגן לאומי מדהים כ-12 דק' נסיעה מהכפר.
מעיינות ים המלח – עין בוקק, עין גדי ועוד מעיינות מומלצים לביקור. לא לשכוח להביא בגדי ים.
תצפיות הנוף – בקעת הקנאים מוקפת תצפיות נוף רבות על האזור, נוחות להגעה ומלאות חן.

מה עוד מחכה לכם בכפר?
* ארוחות ערב ובוקר בחדר האוכל (בפסח: האוכל בכפר הנוקדים כשר לאוכלי קטניות) * פינות זולה מרווחות * איזור "שופינג" במתחם דוכנים ויצירה *

חוגגים פסח בפארק קרסו למדע באר שבע
מגוון פעילויות וסדנאות בנושא פסח ותערוכה ראשונה מסוגה בנושא בינה מלאכותית: פירמידות וגלגלות, פלנטריום, חידונים, מופע מדעי ״מסע קסום בממלכת הקרח״, חדרי בריחה ופעילות פסח בפאב-לאב ועוד מחכים לכם בפארק קרסו למדע
מתי? בתאריכים: 6/4, 8/4-10/4, 12/4
בין השעות: 10:00-17:00

חגיגות פסח חדשניות ומפתיעות בפארק קרסו למדע, יתקיימו בין התאריכים: 6/4, 8/4-10/4, 12/4, בימים חמישי, שבת- שני ורביעי. השנה החליט המוזיאון לחגוג בשלל פעילויות שונות בסימן הפסח, ותערוכת AI חדשנית, בה המבקרים יכולים ליצור את סיפור יציאת מצרים בפלטפורמת בינה מלאכותית ולהשתתף בתערוכה הראשונה מסוגה בישראל! כמו כן יפעילו במוזיאון שלל פעילויות וסדנאות נוספות לכל המשפחה בהן: סדנאות בנושאי פירמידות וגלגלות, פלנטריום יצירה, חדרי בריחה, חידוני פסח, מופע מדעי קסום וסדנת FAB-LAB להדפסת פירמידות ועוד.
לרשות המבקרים במוזיאון יעמדו 7 פעילויות מרכזיות בסימן המדע ופסח:
1. תערוכת בינה מלאכותית AI
התערוכה הראשונה בישראל שבה המבקרים הם האמנים. פארק קרסו למדע מזמין את המבקרים ליצור את סיפור יציאת מצרים באחת משלוש פלטפורמות בינה מלאכותית ולהשתתף בתערוכה ראשונה מסוגה בישראל! היצירות הטובות ביותר יוצגו בתערוכה במוזיאון לקהל הרחב.

קרדיט צילום: דנה גרין

2. סדנת פירמידות וגלגלות
סדנה בה יראו המבקרים כיצד המצריים העתיקים הצליחו לשנע את הלבנים הענקיות ולבנות את הפירמידות הגדולות בעולם. הסדנה תתחלק לשלושה חלקים עיקריים, כאשר בחלק הראשון והשני יוסבר על מנגנון הגלגלת ועיקרון המנוף, דרך הדגמה מכנית. בחלק השלישי משתתפי הסדנה יתנסו בעצמם בבניית מנגנונים אלו. הפעילות משלבת את עקרונות ה-STEM של חשיבה יצירתית ופתרון בעיות.
3. חדר בריחה – היער קסום
בחדר הבריחה יכנסו הילדים ליער קסום מהאגדות בו מחכה להם פיה שובבה. הילדים יצטרכו למצוא את דרכם החוצה מהיער הקסום תוך כדי פתירת חידות ואתגרים.

קרדיט צילום: פארק קרסו למדע

4. חדר בריחה מהפירמידה
בחדר בריחה זה יצטרפו הילדים לחוקר פירמידות מדופלם לחקר פירמידה חדשה ויצטרכו למצוא את דרכם החוצה מהפירמידה תוך כדי מציאת 4 מפתחות אליהם יגיעו באמצעות פתירת חידות.
5. סדנת FAB-LAB
סדנה בה המבקרים ילמדו ויחשפו לעולם התלת מימד ובעזרת עיצוב תלת מימדי ידפיסו פירמידות קטנות משלהם.
6. מופע מדעי – מסע קסום בממלכת הקרח
מופע חוויתי בו אלסה ואולף ידגימו את הכוחות הקסומים של אלסה בצורה מדעית.

מנכ״ל פארק קרסו למדע- ד״ר נצח פרביאש, מספר על פסח במוזיאון: ״אחד הדברים הכי מרתקים מבחינתנו במוזיאון זה להגיע וללמוד על חג הפסח דרך משקפי המדע. בשנת העשור של מוזיאון אנו שמחים להמשיך ולחדש בתערוכות ופעילויות ראשונות מסוגן בישראל. בפסח הקרוב יעביר צוות המוזיאון חוויה מעשירה ומרתקת לכל המשפחה עם ערך מוסף של סקרנות ומחקר, גילויים, ניסויים ויצירה עצמאית של המבקרים. בואו אלינו כדי לקבל חוויה תוכן מדעית ומלמדת ולחגוג איתנו את חג החירות״.

חוה"מ פסח בחבל יתיר

עולים לרגל בסוסיא הקדומה, פינות פיקניק, מעיינות ומסלולים,
סדנאות יצירה, קרמיקה ופסיפס, טעימות יין ועוד!

קרדיט צילום: ישי קליין

9-10 באפריל, י"ח-י"ט בניסן, ימים ראשון-שני
האביב הוא התקופה היפה ביותר של חבל יתיר, המקום בו נפגש מדבר יהודה עם יער יתיר המלבלב והפורח, תיירות חבל יתיר מזמינה את המבקרים ליהנות משפע פעילויות מהנות לכל המשפחה. במהלך חול המועד פסח המבקרים יוכלו ליהנות מסדנאות נגרות, יצירה, קרמיקה ופסיפס, פיקניקים ופינות ליטוף בתלם אדורה, פעילות מהממת של עלייה לרגל בסוסיא הקדומה, טעימות יין באחד מהיקבים הפזורים במרחב: יקב דרימיה ויקב יתיר, ועוד המון!
9-10 באפריל, י"ח-י"ט בניסן, ימים ראשון-שני
מחיר: בהתאם לפעילות

עליה לרגל בסוסיא הקדומה
כידוע, פסח הוא אחד משלושת הרגלים בהם עלו בני ישראל לבית המקדש עם בני משפחותיהם, הביכורים והצאן. במהלך חג הפסח, אתר סוסיא הקדומה, שמספר את סיפורה של הקהילה העתיקה שגרה במקום, מזמין את המבקרים להתכונן יחד עם תושבי המקום לעליה לרגל! עם תהלוכה מלווה בשחקני רחוב, כלי נגינה, ברכת כהנים בבית הכנסת העתיק, סיורים מודרכים ברחבי העיירה הקדומה, סדנאות בוץ, קליעת סלים ושזירת פרחים, ועוד.
סוסיא הקדומה
9-10 באפריל, י"ח-י"ט בניסן, ימים ראשון-שני
בשעות: 10:00-16:00
מחיר: 35 ש"ח לאדם

קרדיט צילום: נעה זילברמן

פעילות לכל המשפחה בתלם אדורה
בצמוד ליישוב תלם הוקם לאחרונה מעיין קסום, מוקף חורש טבעי. במהלך חג הפסח, ייחנך המעיין בפעילות מהנה לכל המשפחה, עם פינות ליטוף וטבע מהמם. בנוסף, יוכלו המבקרים ליהנות גם מפיקניק בפארק בתי העץ שנמצא בסמוך ליישוב.
תלם אדורה
9-10 באפריל, י"ח-י"ט בניסן, ימים ראשון-שני
בשעות: 10:00-16:00
הכניסה חופשית ללא תשלום

סדנאות קרמיקה ופסיפס בסטודיו של חנה במעון
הסטודיו של חנה במעון פותח את שעריו לסדנאות יצירה וחוויה: צביעת כלי קרמיקה משמחים עם מגוון גדול של כלים במחירים שונים, סדנאות פסיפס מותאמות לזוגות ולכל המשפחה. בנוסף, יוכלו המבקרים ליהנות גם בחנות צמחים, קפה טוב, מיץ טבעי וכמובן המון נוף ואווירה.
הסטודיו לקרמיקה של חנה בנגאייב, מעון
9-10 באפריל, י"ח-י"ט בניסן, ימים ראשון-שני
בשעות: 9:00-18:00.
מחיר: בין 50-150 ₪

סדנאות עץ אצל סימה בלפר בסוסיא
כל מי שמתעניין בנגרות ויצירה בעץ, יוכל להגיע במהלך חול המועד לסטודיו של סימה בלפר בסוסיא, לסדנאות מהנות, לכל המשפחה עם מגוון רחב של אפשרויות יצירה מעץ ונגרות.
סטודיו לנגרות של סימה בלפר, סוסיא
9 באפריל, י"ח בניסן, יום ראשון
בשעות: 09:00-16:00
מחיר: בין 80-150 ₪

סדנאות יצירה מחימר בסטודיו של סיגלית ברייר
בלב יער יתיר, מסתתר סטודיו קסום שטומן בתוכו חוויה חקלאית מהממת. הסטודיו משמש גם כמעין מוזיאון ליצירותיה ואוספיה של סיגלית לצד תוצרת חקלאית טרייה הכוללת פירות יער וסדנאות ופעילויות לילדים ולמבוגרים – יצירות מחימר על האבניים.
סיגלית ברייר חקלאות, שני ליבנה
9-10 באפריל, י"ח-י"ט בניסן, ימים ראשון-שני
בין השעות 10:00-16:00.
מחיר: בין 50-150 ₪

סיורים רגליים לכל המשפחה ביתיר
מרכז לימוד וסיור סוסיא מציע סיורים רגליים וברכבים פרטיים לכבוד חול המועד פסח: סיור ברכבים פרטיים לתצפית כוכבים במצפה מדרג עם מודלים וטלסקופים, סיור רגלי מודרך בעקבות כלב בן יפונה וסיור מודרך בבריכת כרמל המקראית בעקבות דוד, נבל ואביגיל.
מרכז לימוד וסיור, סוסיא
9-10 באפריל, י"ח-י"ט בניסן, ימים ראשון-שני
מחיר: 10 ₪ לאדם בסיור

טעימות יין ונשנושים ביקבי האזור
יקב דרימיה מזמין את המבקרים לסיור, טעימות יין בוטיק משובח ואיכותי מלווה בגבינות מהנות במרכז המבקרים של היקב. וביקב יתיר, יוכלו המבקרים במהלך חול המועד ליהנות מטעימה של שלושה יינות, סיור ביקב ופלטת גבינות.
יקב דרימיה, סוסיא
7, 9-10 באפריל, ט"ז, י"ח-י"ט בניסן, ימים שישי, ראשון-שני
שעות: 10:00-16:00 ובשישי: 09:00-14:00
מחיר: 30 ₪ לאדם לסיור וטעימה
לפרטים נוספים: אייל 052-7322823, רננה- 058-5556750
יקב יתיר, תל ערד
9-11 באפריל, י"ח-כ' בניסן, ימים ראשון-שלישי
בשעות: 10.00-14.00 ובשלישי: 10:00-13:00
מחיר: 120 ₪ לאדם, טעימות בלבד 50 ₪

  • הביקור ביקב ללא ילדים

 

מועצה אזורית הערבה התיכונה מזמינה לחגוג את חג האביב בלב המדבר
פעילויות ואטרקציות לכל המשפחה בחוה"מ פסח

'מדבר בריחה'- משחק ניווט לכל המשפחה בצוקים, הערבה התיכונה
משחק ניווט ייחודי "מדבר בריחה", מסע מרתק בין תחנות בלב המדבר, המשלב שאלות טריוויה ופעילות ניווט אתגרית וספורטיבית. קיימים שני מסלולים לפי דרגות קושי. המשתתפים מקבלים הדרכה על אופן הניווט, ויוצאים לאתר עשר תחנות, שבכל אחת מהן יש חידה, שיש לפתור ולקבל רמז להמשך המסלול, עד לפענוח הצופן. בתום המשחק מתכבדים בתה ותמרים, אל מול הנוף המדברי. המשחק בשפות עברית ואנגלית, ומתאים לזוג, משפחה וקבוצות קטנות (אין מינימום משתתפים). זמן המשחק – כשעתיים, כולל הליכה של 3-4 ק"מ.
מחיר למשתתף- 50 שקלים (מעל גיל 5). התכנסות- בקתת השביליסטים בנוף צוקים. שעות הזנקה בימי החג וחול המועד (בתיאום מראש): 08:00; 16:00; 16:30. להזמנות: 086584748

מרכז מבקרים 'ויידור' בחצבה- חלון לחקלאות המדבר וההתיישבות בערבה
היכרות עם- חקלאות המדבר והחידושים הטכנולוגיים, זנים חדשים של ירקות, פירות ופרחים, התיירות המדברית והכפרית הנשענת על משאבי טבע נדירים. במרכז -שולחן חול אינטראקטיבי- בו מומחשים תנאי הקרקע של הערבה ומאפשרים למבקרים לבנות הרים, לחפור ואדיות ונחלים ולהוריד גשם.
פתוח בחול המועד פסח, בין השעות 10:00-14:00, כל שעה עגולה יוצא סיור מודרך (אחרון בשעה 13:00) לחממת ההדגמה. מחיר: 32 שקלים למבוגר, 25 שקלים לילד עד גיל 12. ילדים עד גיל 4 חינם. הנחות לגמלאים, חיילים וסטודנטים.

קרדיט צילום: פרדי נפתלי

להבין את אבותינו שהלכו 40 שנה במדבר- 'סדנאות למיומנויות קדומות' וסיורי לילה
אבותינו נדדו 40 שנה במדבר. חוה"מ פסח הינו זמן מצוין להיכרות עם מיומנויות החיים במדבר-, ב'סדנאות למיומנויות קדומות מדבריות' וסיורי לילה בהדרכת בן פריטל 'מטבע הדברים', הממחישות את אורח החיים הצנוע בזמנים קדומים, ומאפשרות התבוננות על חיינו כיום, בתרבות השפע. בסדנה חווייתית ניתן לבחור מיומנויות כמו הדלקת אש, גששות בעלי חיים, ליקוט צמחי תועלת מדבריים, הכנת כלים מאבני צור ועוד. הסדנאות נערכות בשטח הפתוח. כמו כן- יצאו סיורי לילה בנושא בעלי החיים המדבריים ועקבותיהם וכן חיפוש עקרבים בעזרת פנסים מיוחדים.

מכוורת פורת בעין יהב – הופעה של דויד ברוזה ומגוון פעילויות
מכוורת פורת במושב עין יהב בערבה התיכונה, מזמינה לפסטיבל פסח במכוורת עם שלל פעילויות לכל המשפחה- סיור במוזיאון הדבורה, בו מוצגים מעולם המדבר והמכוורת, כוורת שקופה, סרט טבע על תהליך ייצור הדבש וחיי הדבורה. סיור בגן הפסלים של צ'צ'ה וטעימות מודרכות של זני דבש בחנות המכוורת.
ניתן ליהנות בערב מארוחה מתוקה בבר המכוורת, המבורגר עם רוטב דבש מהכוורת., בירות מהחבית, מגוון קוקטיילים, שתייה קלה ועוד.
ביום שישי 14.4.23- הופעה בחצר המכוורת של הזמר – דויד ברוזה, במופע אקוסטי לרגל חגיגות 40 שנה לאלבום המופתי ״האישה שאיתי״.

פסח אקטיבי במדבר- טיולי זריחה ושקיעה מוטורית בנופים המרהיבים
גלי וינון לוריא, ממושב עין יהב בערבה התיכונה, מזמינים ליהנות מחוויית נהיגת שטח אתגרית במדבר, ברכבי תומקאר מקצועיים, אוטומטיים, וקלים לתפעול, המותאמים לנסיעה בתוואי השטח המדבריים, נוחים ובטוחים (יש צורך ברישיון נהיגה). הטיולים מתאימים לזוגות ומשפחות עם ילדים, ומלווים עם מדריכים מקצועיים.
במהלך חג הפסח יתקיימו טיולי שטח במגוון מסלולים ואתרים- נחל וסכר נקרות, נחל נמיה וציר המעיינות. הטיולים כוללים עצירה בנקודות תצפית עם הסברים, הפסקת קפה/תה מדברי, הנעשה בשטח על פינג'אן, עם עוגיות כשרות לפסח, ועוד. משך הטיולים: מ-45 דקות ועד כשעתיים. שעות פעילות: מזריחה עד לשקיעה. מחיר: החל מ-110 שקלים למשתתף.

קרדיט צילום: דימה שבצנקו

 

כפר האמנים צוקים – תערוכת צילומים 'אקלימים', ומגוון גלריות וסדנאות
גלריית 'עשוש' במרכז כפר האמנים צוקים, מזמינה לתערוכת הצילומים 'אקלימים' המציגה מבחר רחב של נופים שתיעד הבמאי הצלם והאמן נורי בילגה ג'יילן, ביניהם תצלומי ארץ הררית ונוף עירוני, כבישים שוממים ושדות, פסגות נישאות ומסילות רכבת.
ב'כפר האמנים' 24 חללי סטודיו של אמנים ויוצרים מקומיים במגוון תחומי אמנות, בהם ניתן להתרשם מיצירות אמנות בחומרים שונים, כגון- בטון, חומר, ציור, ברזל, עץ, אבנים, צמר, צמחי מרפא ועוד. את האמנים ניתן לפגוש בחללי הסטודיו של כל אחד מהם, וחלקם מציעים סדנאות יצירה והמטפלים מציעים מגוון סוגי טיפול המחברים גוף ונפש. במתחם בית קפה לארוחות בוקר, קפה ומאפה.
שעות פתיחה כפר האמנים: יום ו' וערבי חג 09:00-15:00
גלרית עשוש ובית הקפה פתוחים כל יום: ימים א'-ד' 9:30-14:00, ימים ה'-ו' 9:00-15:00
טל' 052-4073078

סטודיו "היער" – סדנאות יצירה לילדים ומבוגרים
בסטודיו "היער" של ורדה בן ארי ביישוב צוקים בערבה התיכונה, ניתן להתרשם משפע של מכשפות צבעוניות מסוגים וחומרים שונים, גמדים ושדוני יער, פטריות, חיפושיות, מטאטאים ולוכדי חלומות, כמו גם להשתתף במגוון פעילויות וסדנאות יצירה לכל הגילאים, המתאימות לזוגות ומשפחות.
פעילויות וסדנאות פסח:
לילדים מגיל שש ומעלה: שעת סיפור המגוללת את סיפורה של מכשפה קטנה, סקרנית וחרוצה, גיבורת ספרה של בן ארי 'מכשפת השיניים', המשלבת סדנה ליצירת הדמות כמזכרת קסומה לכל אחד מהילדים. משך פעילות: שעה. מחיר למשתתף בפסח: 120 שקלים.
למבוגרים: סדנה להכנת לוכדי חלומות, לחלומות צבעוניים במיוחד. פעילות אינטימית ושקטה, המתאימה לזוגות ומשפחות. משך פעילות: כ-3 שעות. מחיר למשתתף: 250 שקלים.
סטודיו "היער" פתוח באופן קבוע בימים א' עד ג' ובימי שישי, בשעות: 10:00-14:00 ובכל ימי חול המועד וערבי החגים.

מואה נווה-מדבר – לטבול בקסם ובשקט של המדבר, בבוסתן, ליד הנחל, וסביב האגם
מתחם האירוח 'מקום טוב' במואה נווה-מדבר, בערבה התיכונה, מזמין לחופשת פסח באווירה מדברית המתאימה לזוגות ומשפחות עם ילדים, וכוללת מגוון עשיר של פעילויות, בהן- שיעורי יוגה, טאי צ'י ומדיטציה, מעגל מתופפים, הפעלות לילדים, טיול שקיעה במדבר ופעילות ערב לכל המשפחה.
מתחם האירוח, בסמוך למושב צופר, משתרע על פני כ-60 דונם בנוי, בבניה אקולוגית, המתמזגת בנוף המדברי, עם בוסתן רחב ידיים, שפלג מים עובר לאורכו, בריכות ופינות מרגוע מוצלות, ואגם אקולוגי ממי-תהום מקומיים.
צוות המקום מבוסס על אנשים שבחרו בחיים של תרגול רוחני במקום הייחודי, המאפשר תרגול עמוק, ריטריטים והתפתחות רוחנית. במקום חדרים לזוגות ומשפחות, אוהלים רג׳אסטניים גדולים הכוללים חדר רחצה ושירותים.
תאריכים: 1-4/4/23 (שבת–שלישי) ו- 8-11/4/23 (שבת-שלישי). מחיר ללילה (חצי פנסיון): החל מ-1,360 שקלים.

אביב הגיע – פסטיבל בא
פסטיבל האביב בתל ערד חוזר ובגדול!
מחלקת התיירות של עיריית ערד מזמינה את הציבור הרחב להנות ממגוון סיורים לכל המשפחה | טיולי לילה ועששיות | יריד אמנים | מגוון סדנאות: כלי נגינה ממוחזרים, יצירת סבונים ועוד | הדרכות וטעימות ביקב יתיר | מופע פתיחת האביב עם להקת AnnaRF סיורי שקיעה | חפלות בדואיות | הצגה מטיילת עם תיאטרון על הדרך: "החפרפרת מתל ערד" ועוד הרבה יותר!
מתי? ימים חמישי- שבת
30.3-1.4.2023
איפה? גן לאומי – תל ערד

קרדיט צילום: מחלקת תיירות ערד

פסטיבל האביב בתל ערד חוזר השנה ובגדול! הילדים בחופשת הפסח וזו הזדמנות נהדרת לצאת מהבית, לשאוף אוויר נעים, לראות את הנוף המהפנט של המדבר ולהנות ממגוון הפעילויות של הפסטיבל.
עיריית ערד ומחלקת תיירות ערד מזמינות את הקהל הרחב להגיע בפסח אל העיר המדברית המרהיבה. אז מה מחכה לכם? מגוון סיורים לכל המשפחה, טיולי לילה ועששיות, יריד אמנים, מגוון סדנאות לכל המשפחה (כלי נגינה ממוחזרים / יצירת סבונים ועוד), הדרכות וטעימות ביקב יתיר, מופע פתיחת האביב עם להקת AnnaRF,סיורי שקיעה, חפלות בדואיות, הצגה מטיילת עם תיאטרון על הדרך: "החפרפרת מתל ערד", ועוד.
הפסטיבל יתרחש בימים חמישי- שבת בתאריכים: 30.3-1.4.2023
להלן פירוט לו״ז הפסטיבל:

חמישי 30.3
16:00 – סיור בתל לכל המשפחה.
18:45 – "טיולילה" סיור עששיות מצחיק, מסתורי ומפעיל עם מורה דרך: איך החושים שלנו מסתדרים בחושך? מה מיוחד בבעלי חיים הפעילים בלילה? סיור אל התל החשוך. הביאו פנסים. הטיול בנוכחות ההורים וללא טלפונים ניידים. יציאה מהחאן הכנעני.
20:00-17:00 – יריד אומנים ברחבת מתנ"ס ערד – הקהל מוזמן לקפוץ לעיר ערד ולהנות ממש שיש לעיר להציע.

שישי 31.3
14:00-10:00 – סדנאות לכל המשפחה, כלי נגינה ממוחזרים, סדנה ליצירת סבונים ועוד….
9:00, 11:00, 14:00 – סיור בתל לכל המשפחה.
11:00, 12:00 – הדרכות וטעימות ביקב יתיר (בתאום מראש מול היקב, 50 ₪ לאדם)
13:30 – מופע פתיחת האביב עם להקת AnnaRF, לצד יריד אומנים, בירה ואוכל מערד.
16:00 – סיור שקיעה ברכבים לתל קריות עם אקולוג מומחה.
20:30 – חפלה בדואית וסדנת הכנת קטאייף – במאהל האירוח הבדואי.

שבת 1.4

קרדיט צילום: מחלקת תיירות ערד

14:00-10:00 – סדנאות לכל המשפחה, הטלת כידונים, בנייה בבוץ, הצצה לעבודת אומן הציור ג'ימי קסטילו, מפגש עם סתת מוכשר.
10:00, 12:00 – הצגה מטיילת עם תיאטרון על הדרך: "החפרפרת מתל ערד".

ניסן בן חמו, ראש עיריית ערד: ״פעילויות פסטיבל האביב חושפות את כל המשפחה לפלא ולנוף המדברי של העיר ערד וסביבתה כשהמבקרים בפסטיבל יוכלו להנות מהתרבות והנוף שיש לתל ערד להציע. אנו נרגשים להזמין את הקהל הרחב בחג האביב להנות מטבע קסום, להתחבר לטבע ולהעשיר את הידע על ההיסטוריה והתרבות של תל ערד עם פסטיבל שקורה רק פעם בשנה".

מחירי כניסה לפסטיבל האביב בתל ערד:
ילד – גיל 5 עד 18 – 7 ש"ח
מבוגר – 14 ש"ח
סטודנט – 12 ש"ח
אזרח ותיק – 7 ש"ח

בכל רחבי הארץ

מפה ומצה
פסטיבל חלוציות ב-12 אתרי מורשת ברחבי הארץ
חגיגת אירועים לכל המשפחה,
עמדות צילום עם בגדי חלוצים, פינות מוסיקליות ושחקני רחוב עם בגדי התקופה,
עשרות הצגות של תיאטרון אורנה פורת, תיאטרון הקרון ועוד
סדנאות מקוריות, סיורים מודרכים

הכניסה חופשית!
חול המועד פסח, 10-9 באפריל 2022, י"ח-י"ט בניסן תשפ"ג
משרד המורשת והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל מזמינים לפסטיבל 'מפה ומצה' – פסטיבל חלוציות באתרי מורשת, אשר יחבר את קהל המטיילים לאווירת החלוצים, הבגדים שהם לבשו, חיי היום יום שלהם, כלי בית ואביזרים מהתקופה.

קרדיט צילום: טל בדרק

12 אתרי מורשת יפתחו את שעריהם ויקיימו עשרות אירועים, הצגות, פעילויות וסדנאות מיוחדות. המבקרים יוכלו לקבל הצצה, בצורה חווייתית ותיאטרלית, לסיפורי מורשת מסעירים מתקופת החלוצים וקום המדינה, בסיורים מודרכים ואינטראקטיביים. בכל אחד מהאתרים יהיו פינות צילום עם ארגז גדוש בבגדי חלוצים, בכל המידות והצבעים. שחקני רחוב לבושים בבגדי התקופה המזוהה עם האתר יסתובבו בין המבקרים וימחיזו קטעים היסטוריים ופעמיים ביום יתקיים מופע מוסיקלי נוסטלגי. יתקיימו גם סדנאות שימור חווייתיות, סדנאות ציורי קיר, מתחמי משחקים של פעם ועוד ועוד.

במהלך ימי הפסטיבל יעלו הצגות מיוחדות של תיאטראות מוכרים לילדים ולנוער – תיאטרון אורנה פורת, תיאטרון הקרון והתיאטרון שלנו תרבוטף. בין ההצגות – שוליית הקוסם, המסע שהתחיל בקופסא, הארגז של ביאליק, איזה חג לי, חברים על הגשר, גברת כלום, הלל, אביב מסביב ועוד.

האתרים המשתתפים בפסטיבל מפה ומצה, מצפון לדרום: מוזיאון המייסדים במעלות תרשיחא, משטרת נהלל ההיסטורית, אתר רכבת העמק בכפר יהושע, מוזיאון חצר ראשונים בעין שמר, בית בן גוריון בתל אביב, מקוה ישראל, בית ילין במוצא, מרכז מורשת גוש עציון, בית המייסדים בשדרות, מוזיאון הצריף בחצרים, בארות בנגב בעלומים ובית המייסדים בירוחם.

פסטיבל מפה ומצה באתרי מורשת, 10-9 באפריל 2023, י"ח-י"ט בניסן תשפ"ב.
הכניסה חופשית

קרדיט צילום: אלון שרייבמן

בחול המועד פסח כל עם ישראל יוצא לטייל:

בפעם ה-18: מעל 170 אתרי מורשת, מוזיאונים, סיורים מודרכים ברחבי הארץ ועסקי תיירות קטנים מהדרום ייפתחו בחינם לכל הציבור בישראל במהלך חול המועד פסח, בחסות בנק הפועלים

פרויקט פסח בחסות בנק הפועלים, שיתקיים זו השנה ה-18, תומך במוזיאונים, אתרי מורשת וטבע ויציע השנה מעל 120 סיורי יום וערב עם מורי דרך מוסמכים בחינם ברחבי הארץ של עמותת 'אשכולות' פורום מרכזי סיור ותודעה ישראלית, לצד כניסה בחינם למגוון עסקי תיירות קטנים מהדרום שיציעו מגוון פעילויות ואטרקציות.

הכניסה לכל האתרים והמוזיאונים, הפעילויות והאטרקציות והסיורים המודרכים תותנה בהרשמה מראש בלבד

לפרויקט השנה התווספו אטרקציות ומוזיאונים אטרקטיביים במיוחד, ביניהם: אתר החרמון (כניסה+עליה לרכבל), לונדע – מוזיאון הילדים, מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, מוזיאון רמת גן, מוזיאון וילפריד לאמנות המזרח, מוזיאון בית ראובן, בית יגאל אלון ומרכז מורשת יהדות תימן

קרדיט צילום: דביר להר

האתרים החדשים יצטרפו למגוון חוויות במוזיאונים והאתרים שלוקחים חלק בפרויקט בשנים האחרונות: מוזיאון העיצוב חולון עם התערוכה המרתקת והמבוקשת "אלבר אלבז: מפעל החלומות", "אנו" – מוזיאון העם היהודי, פארק תמנע, טיילת החומות בירושלים העתיקה, הפלנתניה מרכז מדע וחלל, המשכן לאמנות עין חרוד, צריף בן גוריון בשדה בוקר, המוזיאון הישראלי במרכז רבין, מוזיאון ארצות המקרא ירושלים, מוזיאון ינקו דאדא עין הוד, מוזיאון חיפה לאמנות, מוזיאון אוצרות בחומה, המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס ועוד.

פרויקט פסח הפך למסורת שבמסגרתה מאות אלפי אנשים ומשפחות בישראל נהנות במהלך חופשת הפסח מביקורים ללא תשלום במוזיאונים ואתרים בכל רחבי הארץ.

פרויקט פסח בחסות בנק הפועלים יציע השנה מעל 120 סיורי יום וערב עם מורי דרך מוסמכים בחינם ברחבי הארץ של עמותת 'אשכולות' פורום מרכזי סיור ותודעה ישראלית. בין הסיורים שיוצעו: מצפורי הגלבוע – בהדרכת מרכז סיור ולימוד גלבוע מעיינות, פריחת האביב בנחל אורן – בהדרכת מרכז סיור ולימוד גליל, ירח בעמק איילון: סיור לתל איילון – בהדרכת מרכז סיור ולימוד בשבילוד, מדוד עד דוד: מתחם התחנה לעיר דוד – בהדרכת מרכז סיור ולימוד עיר דוד, יורדים אל הירדן – בהדרכת מרכז סיור ולימוד בקעת הירדן, נחל ממשית – בהדרכת מרכז סיור ולימוד בית מוריה, עכו פנים רבות לה – בהדרכת מרכז סיור ולימוד גליל, ערב במושבת הברון זכרון יעקב – בהדרכת מרכז סיור ולימוד בשבילנו, "תל אביב הקטנה" שביל העצמאות (נגיש) – בהדרכת מדרשת חברון ועוד.

קרדיט צילום: פארק תמנע

 

בנוסף, פרויקט פסח השנה יציע כניסה ללא עלות לכל הציבור ב-11 אתרים ופעילויות של עסקי תיירות קטנים בדרום הארץ של העמותה לקידום התיירות במרחב שקמה בשור, כגון: יש חווה כזאת בכפר סילבר, מוזיאון יד מרדכי, חוות הדקלים, מרכז מבקרים נתיב לשלום במושב נתיב העשרה, אתר ראשונים בקיבוץ רוחמה, חוות אל היען, סיור בצמחי תבלינים בחמדת שדות ועוד.

האתרים והמוזיאונים לצד הסיורים עם מורי דרך מוסמכים ועסקים מהדרום שיציעו מגוון פעילויות ואטרקציות הנכללים בפרויקט מאפשרים לציבור הישראלי כולו ליהנות מחופשת החג תוך העשרת הידע של הילדים וההורים על יופיה ותרבותה של ישראל, בחיסכון כספי משמעותי של מאות ₪ למשפחה לצד תמיכה וחיזוק במוזיאונים ואתרים מרחבי הארץ, עסקים קטנים מדרום הארץ ומדריכי טיולים.

בין הפרויקטים הרבים שבנק הפועלים יוזם למען הקהילה והחברה בישראל, פרויקט פסח בולט בייחודו, בכך שהוא מייצר את הפסיפס האנושי המגוון של עם ישראל וארץ ישראל ומטפח את הקשר של העם בישראל למורשתה ההיסטורית, לנופיה ולתרבותה של ארצו.

השנה מצפה למשפחות הפתעה מיוחדת והן צפויות להכיר לראשנה את דנית החסכנית שתקבל את פני הילדים ביחד עם סבא שלה דן חסכן. גם השנה בנק הפועלים דאג לשלב בצוות הדיילות והדיילים אנשים עם מוגבלות כחלק מהאג'נדה של הבנק שמוביל את נושא הגיוון והנגישות במשק הישראלי. כל האתרים נגישים. בנוסף ניתן לבקר במרכז החוויה המתגלגלת בה אפשר להתנסות בחוויות היום-יומיות של אנשים עם מוגבלות.

האתרים יפתחו חינם בכל ימי חול המועד בין התאריכים: 7 עד ה-11 באפריל 2023 (לא כולל יום שבת ה-8/4). יום ו' ה-7/4/23 הינו חצי יום פעילות, ימים א'-ב' ה-9-10/4/23, הינם ימי פעילות מלאים ויום ג' ה-11/4/23 הינו חצי יום פעילות.

מקווים שנתנו לכם כמה רעיונות להרגיש את האביב, בין אם בצפון או בדרום, בהר או במדבר.

כי כמו שאומרים אצלנו: "ואל תשכחו- יש לנו ארץ נהדרת"

 

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here