צילום: דפנה קפלן

סוכות הגיע ונדמה שהקיץ עדיין פה – בין הטמפרטורות החמות והילדים שהתרוצצו כל החופש בין הים לבריכה, אולי כדאי לקחת הפסקה מהאוויר הפתוח ומהשמש היוקדת ולקחת את עצמכם, עם או בלי הילדים, למגוון פעילויות לרגל סוכות הנערכות במקומות שונים ברחבי הארץ. במיוחד בשביל זה, אספנו עבורכם את כל האירועים החמים שייקחו חלק בחג הסוכות ובחול המועד, והכל באזורים מקורים.

פעילויות בקניונים

קניון עופר רמת אביב

קניון עופר רמת אביב, מקבוצת קניוני עופר, יערוך "פסטיבל יפני לילדים" בחול המועד סוכות בתאריכים 1-5.10.23 שעות הפעילות:  10:00-14:00,16:00-19:00 בקומה 2 על הגשר מול חנות פורלה. במסגרת הפעילות, יוקם מתחם שלם שיעוצב בסגנון יפני שיעביר את הקסם של יפן.

מתחם היצירה יכלול פינות פעילות:

פינת אוריגמי – ניירות צבעוניים ותמונות אוריגמי מלוות בהסברים לעבודה עצמית

פינת קליגרפיה – העתקת  מילים יפניות  בעזרת מכחול צבע על גביי נייר ממוחזר ועיצוב מסגרות

פינת עיצוב מניפות – יצירה או עיצוב של מניפה לצביעה או ציור של פריחת הדובדבן ואותיות יפניות

פינת יצירות יפניות – מתחלפות מדי יום

צילום יחצ
קניון עופר חדרה

במהלך חול המועד סוכות, החל מה 1.10.2023 עד ה 5.10.2023 ייערכו מגוון סדנאות לילדים: סדנת עיצוב עציץ מתוק, סדנת קישוטי סוכה, סדנה לעיצוב דגל לכבוד שמחת תורה. במהלך אוקטובר יערכו גם מופעים ופעילויות לילדים.

ב 10.10 מופע "פיית השיניים" – מה צריך לעשות כדי שתיפול השן? לכולם נפלו השיניים ורק לי לא.

ב 17.10 סדנת יצירה "מפתח מעוטר להצלחה"

ב 24.10 מופע "הצפרדע וכדור הזהב" עיבוד מקסים ושופע הומור לאגדה מאת האחים גרים. כדור הזהב של הנסיכה אבד. הצפרדע מסכים לעזור לה אם תבטיח לו משהו. האם תעמוד הנסיכה בהבטחתה?

ב 31.10 תיערך סדנת יצירה להכנת בובות לבנים ולבנות.

כמו כן, תיערך פעילות גוזלים בימי רביעי של 4.10 וב 18.10 בשעות 10:30 עד 12:00 – סדנה חווייתית משותפת להורים ולתינוקות. הסדנה בהדרכתה של איריס זינגר כוללת פעילות בתנועה, צליל ושמע, לילדים מגיל חצי שנה עד גיל 4.

הפעילויות יערכו בקומה הראשונה של הקניון ויהיו פתוחות לקהל הרחב – ללא תשלום

צילום יחצ
עופר קניותר

במהלך חופשת סוכות ייערכו מגוון פעילויות בנושאי החג, כמו סדנת קישוטים לסוכה ו-"חגיגה של בריאות" לכל המשפחה, מידי ימי שני ורביעי בשעה 17:30 יערכו מופעים בנושא.

ב 4.10 ייערך מופע לכל המשפחה "סוכת החלומות"

ב 11.10 יוצג מופע "פיית השיניים" שיעסוק בחשיבות שמירה על בריאות השיניים וצחצוח נכון.

ב 16.10 המופע לכל המשפחה: "מיקה והרקדניות"

ב 18.10 תיערך ההצגה: "הזחל זולל בריא" מופע העוסק בחשיבות אכילה נבונה ובריאה.

ב 25.10 יערך המופע "נמש בשמש" המסביר כיצד לשמור נכון על העור בשמש.

כמו כן תתקיים פעילות גוזלים בשיתוף הפעלטון בימי שלישי בין השעות 11:00-11:45 במתחם הפעלטון – מלבד ה 3.10 וה 26.10

ההשתתפות בפעילויות פתוחה לקהל הרחב – וללא תשלום!

צילום יחצ
קניון עופר רחובות

קניון עופר רחובות יערוך בחופשת חול המועד סוכות פסטיבל סופר מריו. האירוע יכלול מפגש מעריצים עם הדמות האהובה במתחם צילום סדנאות צבע ויצירה לקטנטנים. מתקני נינטנדו מרהיבים חופשיים ופתוחים לקהל עם להיטי נינטנדו סוויצ' ומשחקים חדשים, אתגרי סופר מריו יהיו פזורים ברחבי הקניון והפותרים יכלו לזכות במתנות ופרסים.

"סופר מריו" הוא אחת הדמויות המפורסמות ביותר בתחום המשחקים, והוא הפנים של חברת נינטנדו ענקית הגיימינג. מאז הופעתו הראשונה בשנת 1985, הפך מריו לסימן ההיכר של עולם הגיימינג, והוא נתפס כגיבור המשחקים הגדול בכל הזמנים. מריו הוא שרברב מקצועו, אך במהלך המשחקים הוא מציל נסיכות, מתמודד עם יצורים מפחידים ואף נלחם כנגד כוחות רשע. הדמות מצליחה לשלב בין כוח לבין חמימות, והיא מציעה חוויה משחק מרתקת ומהנה לכל מגדר וכל גיל הורים וילדים.

הפעילות פתוחה לקהל הרחב וללא עלות

צילום יחצ
עופר גרנד קניון חיפה

פסטיבל "מיחזור ואיכות הסביבה" לכל המשפחה יערך בסוכות ובחול המועד סוכות לקהל הרחב. הפסטיבל יערך בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר ולראשונה המבקרים יוכלו להכיר באופן אישי את דדי החתול המפורסם.

הפסטיבל יכלול מתחם במסגרתו יערכו סדנאות בנושא מיחזור ואיכות הסביבה, יוצבו פינות צילום עם דדי החתול בדמות ענק, יערכו במהלך השבוע הפעלות עם מומחים באיכות הסביבה, כיתות לימוד ועוד.

לדברי מיטל ציפרוט מנהלת שיווק עופר גרנד קניון חיפה: "בשנים האחרונות אנו מתחילים להבין עד כמה נושא המחזור ואיכות הסביבה משמעותיים עבורנו ואנו חייבים להטמיע בילדנו וגם בנו כיצד לשמור על כדור הארץ. אנו שמחים לשת"פ ראשוני עם תאגיד המחזור הגדול במדינה – תמיר וגאים להיות שותפים לעוד צעד המעודד שמירה על כדור הארץ"

הפסטיבל יתקיים בתאריכים 1-3.10 בין השעות 16:00-19:00

הכניסה חופשית – ללא תשלום

צילום יחצ
קניון עיר ימים נתניה

חוהמ סוכות עם מגוון חוויות סובבות עולם בחינם. מחופשה אוריינטלית ביוון ועד חופשה אקזוטית בהוואי, מדובר בחוויה רב תרבותית מעשירה, שבה הילדים יתנסו חוויות תרבותיות החל ממאכלים מסורתיים ועד האייקונים הבולטים של היעד.

בכל יום במהלך הפסטיבל, כל היעדים עם 4 מתחמים שונים: חוף ים, חלום קולינרי, יוצרים חופשה, ומתחם הצילום לתיעוד. בנוסף יוקם מתחם משחקי שולחן עם משחקים קלאסיים, משחקי רצפה לכל המשפחה כמו לימבו, ים-יבשה, פאזלים ועוד.

הכניסה חופשית ללא עלות

קניון שבעת הכוכבים הרצליה

בסוכות הקרוב, קניון שבעת הכוכבים מציע חווית קמפינג עם מגוון אטרקציות, כמו לבלות מסביב למדורה, להכין פיתות בטאבון, לצלות מרשמלו, ליצור עששית לטיול לילי, לקשט את הסוכה ועוד הרבה פעילויות מיוחדות של בישול ויצירה, מבלי לנסוע רחוק ובלי החולות והיתושים ברקע.

הכניסה היא חופשית

קניון באר יעקב

ביום ראשון בחוה"מ סוכות תעלה ההצגה "סוכה של חברים", ההצגה הייחודית משלבת את הנושא החשוב והמהותי של חברות.

ביום שלישי, לילדים שאוהבים מוזיקה ושמח, יעלה המופע של כוכב הילדים המוכר צ'יקולולו במסיבה גדולה.

ביום חמישי, תתקיים סדנה להכנת סקווישי בכל מיני צורות וסגנונות – הטרנד החם שמופיע בכל הרשתות החברתיות ומציע חווית מעיכה רכה ומרגיעה של ספוג.

הכניסה היא חופשית

צילום: שואו

הצגות

פסטיבל ירון סוכות

41 הצגות יעלו במסגרת פסטיבל ירון סוכות של תיאטרון אורנה פורת אשר יתקיים בין התאריכים 4-7.10.23 בארבעה מוקדים בתל אביב.

תיאטרון אורנה פורת יקיים זו הפעם ה-23 את פסטיבל ירון סוכות המסורתי על שם הצנחן ירון ירושלמי שנפל במלחמת ההתשה. במסגרת הפסטיבל יעלו עשרות הצגות, ביניהן שתי הצגות חדשות: מעלה קרחת ופטר והזאב שעולות בעיבודים חדשים ומקוריים.

הפסטיבל הוא פרי יוזמה משותפת של תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער ושל משפחת ירושלמי, בשיתוף עיריית תל אביב-יפו, והוא יתקיים במוזיאון ת"א לאמנות, במוזיאון ארץ ישראל, בתיאטרון הקאמרי ובבית החייל.

לצד ההצגות החדשות, מציעה תוכנית הפסטיבל גם הפקות איכותיות רצות של התיאטרון, ביניהן: כראמל, פטר והזאב, אלוף העולם, נוצה ברוח, המלך ככה, טרופותי, מולאן, הרון הלא נכון, טביעת האצבע, שוליית הקוסם, אורחת פורחת, עלי באבא, אדיסון, מסיבה בגינה, איתמר וכובע הקסמים, זהבה ושלושת הדובים, מרק כפתורים ועוד.

צילום: אפרת מזור
קרקס שודדי הקאריביים

קרקס פלורנטין באם המושבות מציג בסוכות הקרוב את קרקס שודדי הקאריביים, מופע אקסטרים מהפנט לכל המשפחה, החל מה-26 לספטמבר ועד ה-6 לאוקטובר.

מופע קרקס שודדי הקאריביים בהשתתפות אמני קרקס מכל העולם, כולל קסמים מרהיבים, תרגילי שווי משקל באוויר, אקרובטיקה אווירית, עמוד סיני, הליכה על חבל וג'אגלינג. כמו כן, 45 דקות לפני כל מופע יתקיימו סדנאות קרקס לגדולים ולקטנים, מתחם מתנפחי ענק ללא תוספת תשלום.

צילום: דפנה קפלן
תיאטרון הקרון

מוזיאון הסובלנות בירושלים שמח להזמין את הציבור הרחב לבלות בחול המועד סוכות בהצגות הילדים של ״תיאטרון הקרון״ המציגות באולמות המוזיאון, במחיר מוזל של 30 ש״ח בלבד לכרטיס, וכן הצגה אחת של תיאטרון ״קול הנוער״ ביפו המיועדת לקהל של בני נוער למבוגרים ואינה כרוכה בתשלום, אך יש להירשם אליה מראש באתר המוזיאון.

אגדת סת"ם – מעשייה מקורית בהשראת העיירה היהודית. סיפורו של אבגדה, עובד בית המדרש, שאינו יודע לקרוא ויוצא למסע בעקבות האותיות, דרך יער מסתורי וחיות מכושפות במטרה להחזיר את האותיות האבודות.

לואיסה – בסטודיו קטן יוצרת אומנית אנימציה מחזה שלם מאוספיה הפצפונים! דרך העדשה המגדילה נגלה את סיפור המסע של לואיסה – ילדה שמחפשת להרגיש שייכת, להיות חלק ממקום רך ואוהב ולמצוא חבר/ה.

נקודת אור – בן שלוש היה לואי ברייל כאשר איבד את מאור עיניו. האם אי פעם יוכל ללמוד לקרוא ולכתוב? הצגת מופת בעיבוד מחודש לבמה על הילד שהמציא את כתב הברייל והצליח ליצור ולהשפיע, למרות כל המכשולים בתקופתו.

הגשם של סבא אהרון – הצגה על פי סיפור מאת מאיר שלו, שגרפה ארבעה פרסים במסגרת תחרות פרס הבמה להצגות ילדים ונוער לשנת 2018. האם יצליחו סבא נחום, סבא יצחק וסבא אהרון להביא את הגשם?

בתור לגן עדן – בעת המהומות שפרצו במאי 2021 בערים המשותפות, שחקני תיאטרון קול הנוער, בני נוער יהודים וערבים, המשיכו להגיע לתיאטרון ויצרו הצגה העוסקת בגזענות הנטועה עמוק בקרב שבטי החברה הישראלית על כל גווניה.

צילום: זראר אלון

תערוכות ופסטיבלים

פסטיבל מדלעת

פארק קרסו למדע, המוזיאון הוותיק והאהוב בבירת הנגב, מזמין את הקהל הרחב להגיע ולהנות מפסטיבל "מדלעת" – כשמדע ודלעת נפגשים – פסטיבל המשלב תחנות מדע שונות ומגוונות המתאימות לכל המשפחה בשילוב עולם הדלועיים.

פסטיבל מדלעת יחול במהלך חול המועד סוכות – בין התאריכים 1-5 באוקטובר ובו יתקיימו שלל תחנות מדע ודלועים לכל המשפחה אשר יועברו על ידי מדריכי מנהיגות מדעית:

תחנת צבעי הטבע – תחנת פיגמנטים ובה תתקיים יצירה של פיגמנטים וצבעים מחלקים של צמחים (עלים, קליפות).

תחנת ראש חסה – תחנת חלוקת צמחים למבקרים.

בישול מולקולרי – הכנת קוויאר דלעת (או תרכז).

תחנת דלועים מוזיקליים – הסבר על סיטאר: כלי מיתר שכולו עשוי מדלועים ויצירה של כלי מיתר (לא מדלעת).

מיקרוגל – תחנה הסוקרת את ההיסטוריה של המיקרוגל, מתי נוצר לראשונה, איך פועל המנגנון וגם – מה לא שמים במיקרוגל!

סטטי ובן-אל דלועי – נגינה על ירקות, פירות ודלועים והסבר על ואן דה גרף כמחולל אלקטרוסטטי. תחנת שריפת מלחים -אש צבעונית: שריפת מלחים + מליחות של קרקע וחשיבותה לגידול צמחים.

תחנת מיצוי DNA – אודות מיקרוסקופ צמחים והנדסת מזון והסבר על מה זה מיצוי DNA מדלועים.

תחנת בינה מלאכותית – בתחנה זו יתקיים הסבר על בינה מלאכותית וכן הסבר על שימוש שלAI  בחקלאות בדגש על הצלבת מידע וכן יתקיים משחק ביצירה של תמונות ב-AI.

 BEE OR NOT TO BE– תחנת דבורים: הסבר מפורט ומורחב על חשיבותן של הדבורים בחקלאות ובסביבה וכן עמדה לטעימות דבש.

משחת שיניים לפילים – קומפוסט ותגובות אקסותרמיות ועל שימוש במי חמצן בגידול דלועים.

תחנת גלידה פיצוץ – על חנקן נוזלי ויצירת סורבה בטעם אבטיח וכן הסבר על חשיבותו של החנקן כחומר דישון, על משמעותו וחשיבותו לקרקע.

תחנת קרח יבש – תחנה ובה יתקיים הסבר על קרח יבש ו-CO2 וכן הסבר על פוטוסינתזה.

ניתוח לב ודלעת – ניתוח לב פתוח – תחנה בה ילמדו המבקרים כיצד לנתח לב (של חזיר).

תחנת טעימות דלועים – חווית טעימות דלועים מדהימה וטעימה מבית היוצר של השף עומר מילר. (בתשלום סמלי).

פלנטריום – מתקן מרהיב המדמה את הכוכבים. הפעילות בפלנטריום תתקיים בכל חצי שעה. במקביל לכל התחנות המצוינות לעיל יתקיימו במוזיאון האופן שוטף הפעילויות הבאות:

חדרי בריחה – פעילות ראשונה תחל בשעה 10:15 ולאחר מכן בין השעות 11:00-16:00.

היער הקסום – עזרו לפיה ניסים לברוח מיער קסום. מיקום: מעבדת אנרגיה קומה 2. מיועד לגילאי 7 ומעלה. בכל שעה עגולה.

אוצרו של רב חובל – על מנת להצטרף לצוות של רב חובל בחלל עליכם למצוא את האוצר שלו שבו נמצא המפתח לחללית שלו. מיקום: מעבדת מכניקה. קומה 2-. מיועד לגילאי 7 ומעלה. בכל שעה עגולה.

מופע מדעי "שרק והחמור" – מופע חוויתי ובו מסופר על האיחוד המשפחתי בין החמור ואשתו של החמור כאשר גם הדמות האהובה שרק מצטרף אליו. המופע כולל ניסויים מדעיים בהסתמך על קטעים מהסרט שרק.

מעבדת פאבלאב – הסבר על מדפסת והדפסת תלת ממד- בכל חצי שעה.

וגם – שוק איכרים ססגוני.

ד"ר נצח פרביאש – מנכ"ל פארק קרסו למדע: "חגי תשרי ובהם ימי חול המועד סוכות מביאים עימם ימים שלמים של חופש, הנאה, בילוי ופנאי לכל המשפחה. אני מזמין את הקהל הרחב להגיע אלינו למוזיאון ולהנות מפסטיבל מדלעת המשלב בין עולם המדע המרתק לבין עולם הדלועים. צפויות לכם הפתעות וגילויים בתחנות הרבות שיוקמו עבורכם במהלך ימי הפסטיבל והחוויה הינה מותאמת לכל המשפחה. אז בואו לחקור, לגלות, להסתקרן, לאתגר את עצמכם, לנסות להימלט מחדרי בריחה מפתיעים, לנסות ולהתנסות בעצמכם. אנו מבטיחים לכם חוויה בלתי נשכחת של מדע, מחקר, סקרנות ויצירה"

פארק קרסו למדע רואה חשיבות רבה בחיבור התעשייה לתוכן ופעילויות המדע שהוא מקיים לקהל הרחב. העלאת מודעות הציבור, מבוגרים, בני נוער וילדים, מכל חלקי החברה בישראל, למדע מתקדם, מחקר ופיתוח פורצי דרך וחדשנות טכנולוגית, הם חלק מרכזי בעשייה של המוזיאון.

אילוסטרציה בבינה מלאכותית באדיבות פארק קרסו למדע
בזאר מקסיקני

מרכז התיירות מגדלה, על שפת הכנרת יארח במהלך ימי חוה"מ סוכות לראשונה בזאר מקסיקני עם מבחר גדול של פריטים היישר ממקסיקו. יהיה שמח, קצבי ססגוני וטעים. בבזאר תוכלו למצוא, חפצי אמנות, עבודות יד, ביגוד והנעלה, תכשיטים, חגורות עור ואוכפים, כלי חרס, כובעים, תיקים, מנורות ועוד. הבזאר כולו באווירה מקסיקנית, בליווי מוסיקה מקסיקנית, מריאצ'י ומופע ריקודים לטינים.

בסנייק בר יוגשו מאכלים מקסיקניים: טאקוס, טורטיות, גוואקמולה, קוקטיילים על בסיס משקאות מקסיקנים (בתשלום במקום). מומלץ לשלב בילוי בבר הגבינות והיין החדש שנפתח לאחרונה בלובי המלון. הבר מגיש מנות על טהרת גבינות מיוחדות מרחבי העולם לצד יינות מהארץ ומהעולם. מנת הדגל תהיה פלטת עץ ושיש, עליה יוגשו חמש סוגי גבינות לבחירה במנות נדיבות של 200 גרם גבינה לפלטה, מבין 14 סוגי גבינות שונות שיובאו ויוצגו במקום לבחירת הסועדים! הפלטה תוגש עם לחם חם שיאפה במקום, מלווה בטפנד זיתים תוצרת הבית, ממרח עגבניות מיובשות ושמן זית משובח.

כחלק מנוסטלגיה ואווירה בינלאומית הקיימת במלון, מציע הבר פונדו גבינה שיוגש בכלי מיוחד לשולחן. במלון שקדו על תפריט הגבינות והיינות יחד עם יועץ מומחה  קולינריה מספרד ולכל גבינה תינתן המלצה והתאמה ליין המדויק לה ביותר, לחוויית טעם משובחת

צילום: לימור עמר שייק
פסטיבל מוזיקה

מתחם הקניות והבילוי חוצות המפרץ OUTLET, ייערוך במהלך חופשת חול המועד סוכות, פעילות בהשראת עולם המוסיקה, המיועדת לילדים ולכל המשפחה: "סוכותMUSIC FEST "

הפעילות תיערך למשך 4 ימים, החל מה 2.10.2023 עד ה 5.10.203 במתחמי פעילות והיא כוללת: הפנינג עם מגוון רחב של פעילויות אינטראקטיביות מעולם התוכן של המוסיקה יצירות מתחלפות, מבחר כלי נגינה לחוויה והתנסות של המשתתפים, עיצוב גיטרות מעץ למשחק, יערכו סדנאות בנושא מוזיקה המתחלפות מדי יום, הכנת כלי נגינה, מתנפחים, פינת ציור ועוד.

המתחם פתוח לקהל – ללא תשלום

קרדיט: שאטרסטוק
תערוכת מורשת ועתיקות

חוויה משפחתית בבית יגאל אלון בגינוסר עם תצוגות שונות ביניהן הסירה העתיקה ביותר בעולם (בת אלפיים שנה!) שנמצאה בכנרת; תערוכה על מנהיגותו של יגאל אלון לצד תצוגות נוספות על תחנות בחייו; תערוכת שביל הסנהדרין – ובה מעל ל-150 פריטים מיוחדים שנמצאו בחפירות ארכיאולוגיות ברחבי הגליל; תערוכת כנרת – סיפורה של ימת הכנרת מנקודות מבט שונות לאורך ההיסטוריה; פסיפס שמשון – הפסיפס המקורי היחידי מבית הכנסת העתיק בחוקוק שאותו יכול לראות הקהל ברחבי העולם; פינת קריאה לילדים עם שפע מאיוריו הנוסטלגיים של יפתח אלון בספרי ילדים רבים ועוד הפתעות רבות נוספות.

בימי חול המועד סוכות יתקיימו 3 סיורים מודרכים במחיר של 30 ₪ לאדם. בימי החגים עצמם, הכניסה למוזיאון והסיורים המודרכים יהיו ללא תשלום במסגרת אירועי "שבת ישראלית"

בנוסף, בחדרי הבריחה שנחנכו לפני כחודש – "סודות הפלמ"ח", בהם עוברים המשתתפים תחנות מאתגרות שונות בעקבות סיפורם האמיתי של לוחמי הפלמ"ח בליל הגשרים יתקיימו בחול המועד פעילויות ב-3 סבבים בתשלום ורישום מראש.

לרגל 50 למלחמת יום כיפור יתקיים ערב "מפרש לבן, ענן שחור" ובו ד"ר מוטי זעירא והזמרת מיטל טרבלסי במופע משותף מיוחד על מלמדים אותנו השירים על השברים והכאבים שחשפה המלחמה בחברה הישראלית ועל כוחות הנפש העצומים שהתגלו בה. הכניסה למופע חופשית, ברישום מראש.

צילום: סרגיי בויקו

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here