קרדיט צילום: ארגון אשכולות

מאות מטיילים השתתפו בסיורי "מעיינות לזכרם" שקיים ארגון אשכולות בשישי האחרון. הסיורים החינמיים התקיימו לרגל יום הזיכרון ונערכו במעיינות ברחבי הארץ הקרויים על שמותיהם של נופלים במערכות ישראל, בהם הכירו המטיילים את סיפוריהם של החללים. בחלק מהסיורים השתתפו משפחות שכולות, שסיפרו בעצמן את סיפורם של יקיריהם שנפלו.
במקביל לסיורי "מעיינות לזכרם" לוקח ארגון אשכולות חלק גם בפרויקט "בשביל הנופלים" המתקיים בשבוע שבין יום השואה ליום הזיכרון במסגרתו מתקיימים סיורים לקבוצות ולקהל הרחב בשבילים ובאתרי זיכרון ברחבי הארץ, בהובלת מדריכי טיולים, משפחות שכולות ואלופי צה"ל בעבר ובהווה.

קרדיט צילום: ארגון אשכולות

במסגרת הפרויקט מדריכי אשכולות הדריכו עשרות קבוצות חינוכיות ברחבי הארץ. הקבוצות טיילו במסלולים שונים, פגשו משפחות שכולות ושמעו את סיפורם. בשישי האחרון הדריך אסף ארזי, המנהל החינוכי של ארגון אשכולות סיור במסגרת "אלופים בשביל הנופלים" בגזרת ג'נין, בה נפלו לוחמים במבצע "חומת מגן". בסיור השתתף האלוף יניב עשור שלחם כמפקד בגזרה והיום בתפקיד מפקד אכ"א. המשתתפים שמעו על ההיסטוריה של האזור וסיפורי תנ"ך שנשזרו יחד עם מורשת קרב המפוארת של האזור.
בסיור לקחו חלק כ-200 איש, ביניהם משפחות שכולות שיקיריהם נפלו בגזרת ג'נין ב"חומת מגן" – משפחות עזרא, וייס ומאליק. שמחה מאליק, אבא של גדליה הי"ד, סיפר בהתרגשות על בנו ולוחמים מהפלוגה של יניב עשור מאותה תקופה קיימו שיח לוחמים בינם לבין המפקד בהתרגשות גדולה. לאחר התצפית וההדרכה יצאו המשתתפים לסיור קצר בשביל שנפרץ לזכרו של עמית כלפו ז"ל, שנפל בקרב בכפר יעבד.
דביר כהן, מנכ"ל אשכולות: "אני רוצה להודות לכל המדריכים של אשכולות שהובילו את הסיורים המרגשים והחשובים האלה להנצחתם של נופלים במערכות ישראל. ארגון אשכולות המהווה ארגון גג חינוכי מוביל ל-36 מרכזים חינוכיים ברחבי הארץ, ימשיך להוביל ולקיים שיח חינוכי, חברתי, סביבתי עדכני ברחבי ישראל באמצעות כלים חינוכיים, חווייתיים ועכשוויים של הכשרה, הדרכה ואירוח המותאמים לרוח הזמן ולכלל ישראל".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here