מוזיאונים בעכו העתיקה

המבקרים בעיר עכו מוזמנים להגיע למרכז המבקרים הממוקם בגן הקסום ומהווה כחלון ראווה לשפע האטרקציות בעיר עכו ובגליל המערבי.

צוות מרכז המבקרים יבצע עבורכם

  • – הזמנות בבתי מלון ובאטרקציות שונות
  • – ימליץ ויספק מידע אודות אטרקציות, מוזיאונים ובתי מלון.
  • – ימליצו על מסלולי טיול וסיורים מודרכים בעכו ובגליל.

המחפשים מוזיאונים בעכו יוכלו ליהנות במרכז המבקרים מתצוגה קבועה של ממצאים ארכיאולוגיים שנמצאו במתחם ההוספיטאלרי (אולמות האבירים). מוזיאון עוקשי נימצא בתוך מבנה מהתקופה העות'מאנית, בסמוך לאולמות האבירים שבעכו העתיקה. במוזיאון מצגות תערוכות אמנות ישראלית מתחלפות לצד תערוכות קבע המציגות את עבודות של אבשלום עוקשי ז"ל. אבשלום נחשב לאחד מעמודי התווך של קבוצת "אופקים חדשים", זו היא קבוצת אומנים אשר התארגנה בארץ לאחר מלחמת העצמאות. עוקשי היה חי בעכו, והוא הקים בה את סדנת הציור שלו שהפכה אחרי מותו ל"מוזיאון עוקשי". הנושאים הראשונים של עבודותיו מושרשים בסביבה ובטבע, במציאות הרוחנית והאנושית שבארץ ושאובים גם מן המקורות.

בנוסף אחד המוזיאונים הבולטים בעיר הוא "מוזיאון אסירי המחתרות" שנבנה בתקופה העות'מאנית במאה ה-12 ושימש את שליטי עכו, ובסוף התקופה שימש כבית כלא ומחסן נשק ל"מצב המקומי".

בתקופת המנדט הבריטי שימש המבנה ככלא העיקרי באיזור הצפון בו נכלאו מאות חברי ארגוני ההגנה, האצל והלח"י בשל מאבקם על הגנת היישוב ומלחמתם בשלטון, המוזיאון מופעל ע"י משרד הבטחון ומציע מסע היסטורי מרתק אל העבר הרחוק והקרוב של צפון הארץ.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here