קרדיט צילום: יעל אילן

ורד אהרונוביץ, יעלה גצוב, שירה זלוור, אילת כרמי, עינת עריף-גלנטי, דינה שנהב.
אוצרת: נטע גל-עצמון
התערוכה תנעל ב – 21.7.23

הגן הבוטני גבעת רם מזמין את הקהל הרחב לאירוע מחול בשיתוף סטודנטים וסטודנטיות של האקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים ולסיור אמנות בעקבות התערוכות המוצגות בגן: התערוכה הקבוצתית 'טבע הדברים' המוצגת בגלריית החממה הטרופית שבגן והתערוכה הבינלאומית 'לראות את הבלתי נראה' ברחבי הגן – אמנים ישראלים ובינלאומיים מציגים עבודות אמנות במציאות רבודה. על מנת לצפות בעבודות יש להוריד את האפליקציה seeing the invisible.

רביעי 31.5.23 17:00 – 19:00
re-action #2
המסלול לכוריאוגרפיה מגיב לתערוכה 'טבע הדברים'. במסגרת שיתוף הפעולה בין המחלקה לאמנות בגן הבוטני, ובין האקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים יתקיים ברחבי הגן אירוע מחול בהשתתפות סטודנטים/יות מהמסלול לכוריאוגרפיה. בהנחיית הכוריאוגרפית איריס ארז.

שלישי 13.6.23 – 16:00-17:30
סיור אמנות בגן – בעקבות תערוכות האמנות המוצגות בגן העוסקות במחשבות על עידן האנתרופוקן והשינויים שהוא מחולל.
עלות השתתפות בסיור 50 ₪ לאדם כולל כניסה לגן. בהרשמה מראש.

בתערוכה 'טבע הדברים' מציגות 6 אמניות עבודות במגוון טכניקות אמנותיות המתכתבות עם נושאי הגן וקשורות ללקסיקון המונחים של הגן הבוטני: שדה פרחים חושני וססגוני עשוי מקולאז' סינתטי (יעלה גצוב); בריכת מים שחורים מתוכה בוקעים פרחים מפלסטיק (דינה שנהב); כנפי ציפור מנייר (אילת כרמי); מבקרת צעירה מפיברגלס (ורד אהרונוביץ) המוצגים לצד זרי פרחים משעווה (שירה זלוור), מפלסטיק ומזבל (עינת עריף- גלנטי), המציעים למבקרי הגן מרחב מחשבה על הגדרות כמו "טבעי" ו"מלאכותי" והתבוננות מחודשת על הגן.

קרדיט צילום: יעל אילן

התערוכה הבינלאומית 'לראות את הבלתי נראה' במציאות רבודה המוצגת בגן הבוטני בירושלים וב-12 גנים בוטנים נוספים ברחבי העולם אצרו הדס מאור וטל מיכאל הרינג, ומשתתפים בה 13 אמנים ישראלים ובינלאומיים שיצרו במיוחד עבודות העוסקות בנושאים הקשורים לטבע, סביבה, קיימות, והמפגש בין העולם הפיזי והדיגיטלי. הצפייה בעבודות התערוכה, כאמור באמצעות האפליקציה SEEING THE INVISIBLE להורדה באפסטור או בגוגל פליי.

הגן הבוטני האוניברסיטאי גבעת רם הוא פנינה של טבע בלב ירושלים ופועל כמרכז חינוכי, גנני ומחקרי ובו אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הוא מוקד לתיירות ולאירועי תרבות ואמנות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל והגדול במזרח התיכון המהווה מקור של רוגע, שלווה ושפיות למאות אלפי אנשים שנהנים להגיע אליו. שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים למעלה מ-7000 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות פריחות מרהיבות לאורך כל השנה.

עלות כניסה לגן: מבוגר/ילד 40 ₪ מחזיקי כרטיס ירושלמי: 28 ₪ חייל / סטודנט / גמלאי: 25 ₪
*הכניסה חינם לילדים ירושלמים עד גיל 18 בהצגת תעודת זהות או בליווי אחד ההורים
הכניסה למנויי הגן ללא תשלום.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here