צילום: איל בריבם

הרי ירושלים
תערוכה חדשה במוזיאון הטבע התנ"כי – The Art of the Ark
את הסיפור המקראי של תיבת נח כולנו מכירים, איך נכנסו זוגות-זוגות יחד כל בעלי החיים כדי לשרוד את המבול הגדול. בהשראת הסיפור המפורסם, נפתחת בימים אלו תערוכה מרתקת במוזיאון הטבע התנ"כי – The Art of the Ark – אמנות התיבה. התערוכה כוללת למעלה מ-100 ייצוגים של תיבת נח ביניהם: דגמים מיוחדים, תמונות ויודאיקה מ-16 ארצות שונות – מארה"ב ועד הפיליפינים, מרוסיה ועד מוזמביק. בנוסף יוכלו המבקרים ליהנות מביקור במוזיאון שיחשוף אותם לעולם בעלי החיים של התנ"ך עם בעלי חיים אמתיים שאת חלקם אפילו יוכלו ללטף.
איפה: מוזיאון הטבע התנ"כי, הר טוב, סמוך לבית שמש
מתי: א'-ה' 10:00-17:00 בתיאום מראש.
גילים: 8 ומעלה, הביקור במוזיאון מתאים לגילאי 3 ומעלה

גליל מערבי
חודש יולי ארט עם עמותת זמן גליל מערבי
אמנות יכולה להגיע בשלל דרכים וצורות. בפיסול, צילום או ציור, בריקוד, תיאטרון ושירה, וגם בצלחות מנות, בהכנת שוקולד או בטיול בטבע.
עמותת זמן גליל מערבי תיתן ביטוי לכל סוגי האמנות האלו ועוד הרבה יותר, עם "יוליארט", שחוגג השנה 6, וחוזר גדול מתמיד, עם לא פחות מ-44 אירועים שיתפרשו על פני חודש יולי.
אירוע הדגל של יולי ארט הוא שבת גלריות, שתתקיים ב15.7 ובה אמני הגליל המערבי יפתחו את הבתים והגלריות שלהם לקהל הרחב ללא תשלום!
במהלך החודש יהיה ניתן לבקר בהמון סדנאות, תערוכות ומפגשי אמן, עם ציורים, פסלים ויצירות נוספות בזכוכית, ברזל, עלים מן הטבע, קרמיקה, חוטי ברזל ועוד שלל חומרים.
ביולי ארט, גם אוכל הוא אמנות. שני טקסי חתונה מסורתיים יתקיימו, שיחגגו את התרבות, המוזיקה, וכמובן את האוכל של חגיגות החתונה השמחות. במסעדת נור יתנו הצצה לטקס החתונה הדרוזי, ובבית אלפראשה תוכלו לראות (ולטעום) כיצד נראית חתונה עכואית אמיתית.
איפה: ברחבי הגליל המערבי
מתי: במהלך כל חודש יולי
גילים: החל מגיל 6, בהתאם לאירוע

צפון הנגב
פסטיבל כדורים פורחים בפארק הבשור
האירוע הכי צבעוני של הקיץ – פסטיבל כדורים פורחים ישראלי עם קק"ל בו שמי הנגב יקושטו בכדורים פורחים צבעוניים תוצרת כחול לבן.
הפסטיבל יפתח בשעות אחה"צ עם בריכות שכשוך בפארק הבשור והקמת קמפינג עצמאי לבאי הפסטיבל.
עם רדת החשכה מתחם האירוע יפתח לקהל למופע נייט גלואו (Night Glow) מרהיב של כדורים פורחים מוארים לצלילי מוזיקה ומסיבה מוארת הכוללת להטוטי אש מדהימים, תהלוכה של קרקס אור, דמויות לד עתידניות, מופעי אורות ומיצגים של אור, אש ולייזר עוצרי נשימה ועוד הפתעות.
בבוקר שישי, יחד עם הזריחה, יחלו ההכנות לקראת ההמראה לאוויר של הכדורים הפורחים, תהליך הכולל, פריסה וניפוח של הכדורים. התהליך מרגש ומרתק, כשבסיומו שישה כדורים פורחים ינותקו מהקרקע וימריאו אל על וכולם יחזו יחד במטס מרהיב של כדורים פורחים בשמי צפון הנגב.
איפה: פארק הבשור
מתי: 10-11 באוגוסט
גילים: החל מגיל שנתיים

דרום בעשר
במהלך חודש אוגוסט יצאה עמותת התיירות שקמה-בשור, אשר מלווה עשרות עסקי תיירות קטנים בצפון הנגב, ביוזמה מבורכת – "דרום בעשר", הכוללת סבסוד פעילויות וחוויות ברחבי האזור, ולהציע אותן במחיר סמלי של 10 שקלים בלבד (או לחילופין הנחה של 50 ₪ במספר מצומצם של אתרים)
בין הפעילויות יתקיימו קטיף עצמי של פטל, סיורים מודרכים ברכב וברגל, סדנאות אמנות ויצירה, טעימות יין או בירה, סיורים במוזיאונים ובאתרי מורשת, ועוד – כולם בעשרה שקלים!
אתרי הלינה באזור ישתתפו גם הם בפעילות, ויציעו 10% הנחה ללילה הראשון ו20% הנחה עבור לילה שני. ואם כל זה לא מספיק, מי שישן באזור או ישתתף באחת הפעילויות, יקבל גם שובר ל-20% הנחה במגוון מסעדות ברחבי צפון הנגב.
איפה: ברחבי צפון הנגב
מתי: 17-26 באוגוסט
גילים: החל מגיל שנתיים, בהתאם לפעילות

אילת
3 פסטיבלים 0 שקלים
תאגיד התיירות אילת יקיים במהלך חודש אוגוסט 3 פסטיבלים שונים, בהם יופיעו מיטב אמני ישראל, והכל בכניסה חופשית! בפסטיבל ים של אהבה שיתקיים בטו באב, יופיעו להקות אילתיות מקומיות, ולאחריהן מופע מרכזי של עדן חסון. אל "חמישי לייב" שיתקיים ב-3 ימי חמישי בחודש אוגוסט, יגיעו טיפקס, שפיטה, שירי מימון ואביב גפן. וגם כאן יתנו את הבמה ללהקות מקומיות. הפסטיבל השלישי שייתקים באילת באוגוסט הוא פסטיבל האוכל, שבו יציגו מיטב מסעדות העיר, לצד פודטראקס מרחבי הארץ. ועל הבמות יופיעו רותם כהן, אגם בוחבוט, קרן פלס, פלד שיארח את ג'ימבו ג'יי וטדי נגוסה ופולטראנק. לצד הופעות של אודי ואביעד או סמי הכבאי לילדים, ועוד.
איפה: בטיילת אילת
מתי: לאורך חודש אוגוסט
מחיר: הכניסה חופשית!
גילים: גיל 3 ומעלה

חבל מודיעין
סטודיו אטליה, נורית רינסקי
נורית רינסקי, אמנית רב תחומית, מזמינה אתכם לשפע של סדנאות בסטודיו שלה: סדנאות בוקר לילדים בהם היא תעבור איתם על יצירתיות ועל עבודת צוות תוך יצירה בחומרים ממוחזרים, לצד סדנאות ערב למבוגרים, בהם הם יעבדו על ציור ורישום בחומרים על פי בחירתם: ציור בפחם, צבע, עפרונות ועוד.
איפה: סטודיו אטליה, זמור
מתי: בתיאום מראש, סדנאות שישי: 8:00-14:00, סנדאות למבוגרים: ימי ראשון, 17:00-19:30.
גילים: סדנת ילדים: 5-7, סדנת מבוגרים: 15 ומעלה.

רוכבים ונהנים בחופש הגדול – גנור טיולי אופניים
סיורי אופניים מהנים לכל המשפחה בין השדות, המטעים, הפרדסים והנופים של חבל מודיעין. גנור טיולי אופניים מציעים טיולי אופניים עצמאיים ומודרכים למשפחות, זוגות וקבוצות ביניהם גם ניווט בטבע הכולל מפות וכתבי חידה ועוד המון.
איפה: ברחבי חבל מודיעין
מתי: 8:00-19:00, בתיאום מראש בלבד. יש להזמין לפחות 24 שעות מראש.
גילים: לכל המשפחה (ישנה אופציה להזמין כסא תינוק)

חוות הזיתים אלאדין, כפר רות
בכרם זיתים רחב ידיים, חוות הזיתים אלאדין מקיימים שפע של פעילויות וסיורים חווייתיים באווירה פסטורלית ונעימה למשפחות. כך תוכלו ללמוד אודות הפקת שמן זית בבית הבד, לשמוע סיפורים מלול התרנגולות במקום, ללמוד אודות צמחי המרפא, לטחון קמח ולהכין ממנו פיתות טעימות ועוד.
איפה: חוות הזיתים אלאדין, כפר רות
מתי: ימי שישי ושבת בתיאום מראש בלבד
גילים: 3 ומעלה

כפר חשמונאי בשילת
כפר חשמונאי משחזר את חיי היום יום בארץ ישראל בעת העתיקה וממחיש את אורח החיים הקדום ע"י פעילויות וסיורים מודרכים. בסיורים – הכרת אורח החיים והתרבות החומרית של תקופת בית שני, המשנה והתלמוד לצד סיור במבנים משוחזרים להכרת מלאכות עתיקות, חרש ברזל, בית בד עתיק, מטבעה למטבעות חשמונאיות, מפעל להכנת צמחי תבלין ותרופות, בית כנסת עתיק, בית מגורים ברחוב החשמונאי, מקווה טהרה, תגליפים כהעתק למקור, תצוגת חנוכיות, יצירת זכוכית בשיטות עתיקות ועוד.
איפה: כפר חשמונאי, בכניסה לישוב שילת
מתי: כל ימות השבוע: 10:30-15:30. בתיאום מראש.
גילים: 6 ומעלה

מקלט הקופים
מקלט הקופים כשמו כן הוא, עמותה הפועלת להצלה ושיקום של קופים במצוקה. המקום עוסק בשיקום פסיכולוגי ווטרינרי של הקופים. חלק מהמקלט, פתוח למבקרים והם יוכלו להיחשף אל עולמם המרתק של הקופים, לבקר אותם, לצפות בהם מקרוב ולשמוע אודות פעילותו החשובה של המקלט.
איפה: מקלט הקופים, בכניסה לכפר דניאל
מתי: הכניסה בתיאום מראש.
גילים: 6 ומעלה

נאות קדומים
על פני שטח של כ-2500 דונם, מתפרש פארק נאות קדומים, ששם לעצמו למטרה להמחיש את המראות של נופי הארץ הקדומה כפי שהם משתקפים בתנ"ך ובספרי החכמים. המבקרים בפארק יוכלו לצאת לסיורים עצמאיים מותאמים למשפחות בהם יפגשו שלטי הסבר, מתקנים חקלאיים משוחזרים ומקוריים כמו, גורן, בית בד וגת יין ומתקנים להעלאת מים מבריכה ומבור מים, צמחייה עשירה, מקומות ישיבה לפיקניק ועוד.
איפה: נאות קדומים בוויז
מתי: ימים א'-ה': 9:00 – 16:30 (ניתן לשהות בפארק עד השעה 18:00).
יום ו' וערבי חג: 9:00 – 13:00 (ניתן לשהות בפארק עד השעה 16:00).
גילים: 5 ומעלה

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here