קרדיט צילום: המועצה לשימור אתרים

כמדי שנה בחודש מאי, מזמינה המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל את הציבור הרחב לקחת חלק באירועי שבוע שימור אתרים: עשרות סיורים, ערבי שירה, ימי עיון, סדנאות, תערוכות ופעילויות לכל המשפחה – חלקן הגדול ללא תשלום. האירועים יתקיימו בכל רחבי הארץ בין התאריכים 19-4 במאי.

שבוע שימור אתרים מתקיים כבר יותר מ-30 שנה, ומטרתו לחשוף בפני הציבור הרחב את חשיבותו ואת הפנים השונות של תחום השימור – שהוא הבסיס להנחלת המורשת – כמו גם את פעילותה המקיפה של המועצה לשימור אתרים ואת אתרי המורשת מצפון ועד דרום. כל זאת, באמצעות מפגשים בלתי אמצעיים עם בתים, דמויות וסיפורים, שיחד מרכיבים את התמונה המופלאה של ההתיישבות בארץ מהמאה ה-19 ושל המאבק להקמת המדינה.

קרדיט צילום: המועצה לשימור אתרים

בין האירועים הבולטים בשבוע שימור אתרים: אירוע הפתיחה במקוה ישראל, בסימן 100 שנה למושב העובדים: ערב עיון במשטרת נהלל ההיסטורית בנושא מבצעיה הגדולים של קהילת המודיעין; השקת ספר הקומיקס "מגלי העבר – בחזרה לגימנסיה הרצליה" באתר הפרדסנות ע"ש מינקוב ברחובות; "הערים הסמויות מן העין "- מגוון סיורים ללא תשלום בערי גוש דן; "נזכור את כולם" – יום עיון מיוחד במוזיאון הרעות, בסימן 75 שנה לקרבות נבי יושע; סיור מורשת בעקבות מסורות וצדיקים בגליל המזרחי ועוד.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here