שלושה יעדי טיול שאתם חייבים לבקר בהם בג'מייקה
מקור pixabay

חיפשתם טיול לחול והגעתם לג'מייקה? כנראה שאתם צריכים להכיר את שלושת היעדים הכי מתויירם שיש
בה בשנים האחרונות.

יעדי טיול בג'מייקה

אליגייטור פונד (Alligator Pond):

נמצא בדרום מערב האי מבודד מישובים וזה ייחודו של המקום, הכפר ממוקם על חוף הים בינות לדיונות. בגלל בידודו של הכפר מתנהלים בו אורך חיים ייחודי, כל בוקר עם שוב הדייגים לעבודתם מתקיימת מכירת השלל, את המכירה מנהלות נשות הכפר.

 הכפר מהווה מוקד משיכה למתבודדים או סתם כאלה שמחפשים שקט ושלווה, מול החוף במרחק לא קטן מתקיימת תופעה מעניינת, עולים ומתרוממים להם איים קטנים הבנויים מחול דיונות, איי החול נקראים: Sandy Cays יש תיירים המגיעים למקום ע"מ להתבודד ולתפוש שמש ללא הפרעה. לאורך החוף ישנם מספר אתרי צלילה.

לינה:

ניתן לשכור חדרים בכפר, חלק מהתושבים השתלבו בפיתוח התיירותי ומציעים מקומות לינה ביתיים, המחיר בהתאם, לא יקר.

אוכל:

יש המשלבים לינה בבתי הכפרים עם ארוחות וכך משלבים הכרות נוספת של חיי הכפר בג'מייקה.
בנוסף המטבח האמריקאי שולט באיזור מומלץ להזמין מנת בריסקט טובה במידה ומוצאים מסעדה בדרך
כלל במלונות באיזור.

הגעה:

במיניבוס פרטי מקינגסטון לאליגייטור פונד.


טרז'ר ביץ' (Treasure Beach):

חוף מפורץ הנמצא בדרום האי, הנמצא דרומית למפרץ סטארב גאט (Strav Gut Bay) בדרום האי. לאורך החוף ישנם 4 מפרצונים מבודדים, מה שמאפשר למצוא פינות חמד לנופשים או מתבודדים רומנטיים. מפרצונים אלה מהווים מוקדי משיכה לתיירים.

במקביל לחוף ולא רחוק מקו המים ישנה שונית אלמוגים המגנה על המפרץ ומהווה אתר צלילה מרהיב לחובבי הצלילה, היום ניתן כבר לשכור ציוד צלילה מהכפריים במקום. פעילות  נוספת הקיימת במקום היא גלישת גלים, למרות השונית ישנם אזורי גלישה עם גלים טובים.

לחובבי שימור הטבע ישנה אטרקציה מיוחדת – קינון צבי הים הענקיים, הצבות מגיעות לחוף בלילות ומטילות את ביציהן בבורות שהן חופרות בדיונות, לאחר כיסוי הבורות הן חוזרות לים, עם התבקעות הצבים הקטנים הם יוצאים מהחול ורצים לים, זה תמיד קורה בלילות ירח, השתקפות הירח במים מהווה ציון דרך והכוונה. צבה שבקעה בחוף מסוים תמיד תחזור לאותו החוף להטלה הבאה.

לינה:

יש כפריים המציעים מקומות לינה לנופשים, רמת החדרים בסיסית ביותר והמחיר בהתאם.

אוכל:

עיקר התפריטים הם מאכלי ים טריים שדגו באותו היום, יש מגוון טעמים, כל מסעדה או כפרי מכין את המזון ע"פ המסורת המשפחתית. בשוק המקומי ניתן לרכוש פרות וירקות העונה.
למרות שבאחד הביקורים שלנו יצא לנו לבקר במסעדה שהכינה פילה מיניון בלתי נשכח, המסעדות
מתחלפות בתדירות גבוהה על כן צריך להתעדכן מה פתוח ואיפה.

הגעה:

ניתן להגיע במיניבוסים המגיעים ממפרץ מונטגו (Montego Bay).


קוקפיט קאנטרי (Cockpit Country):

הוא אזור טופוגרפי מעניין במיוחד, המשתרע על פני כ- 1,300 קמ"ר ונמצא במרכז חלקו המערבי של האי במחוז Trelawny. את קוקפיט קאונטרי (Cockpit Country) מאפיין מבנה שטח דרמטי בו הטבע ניראה כפסל, מסלע הגיר המקומי יוצר מאות ואולי אלפי חרוטי סלע וביניהם ערוצים תלולים ביותר, מה שמזכיר לנו את בניית ילדותנו בחוף הים, בניית המגדלים מחול רטוב.

האזור כמעט ואינו מתוייר ולכן תשתית הדרכים עלובה, יש בו דרכים מעטות וגם הן כמעט ללא שימוש, על כבישים אין מה לדבר. בגלל המבנה הגיאוגרפי והגיאולוגי האזור שופע מערות, בחלקן הגדול לא דרכה רגל אדם מעולם. מי שטייל באזור ממליץ בחום, אך ראו אין לטייל באזור זה לבד.

יש לצאת בקבוצה של מספר מטיילים, ולהשאיר למישהו מאחור את פרטי המטיילים ותוכנית הטיול. יש להצטייד במכשירי קשר, מים, מזון, עזרה ראשונה, מפות, מצפן או G.P.S.  פרט לטיולים רגליים אלה מתבצעים באזור סיורים בטיסות מעל לשטח.

הגעה:

ניתן להגיע ממפרץ מונטנגו (Montego Bay), הנמצא מצפון, באוטובוסים לעיירות קלארק`ס טאון (Clark`s Town) או ווינדזור (Windsor) ומהן להגיע לקוקפיט קאנטרי (Cockpit Country).

לינה:

בעיירות אשר בדרך קלארק`ס טאון (Clark`s Town) או ווינדזור (Windsor) ניתן למצוא מקומות לינה מסודרים.

אוכל:

רצוי להתארגן עם אוכל לטיול, במקרה הצורך ניתן לרכוש מצרכי מזון בעיירות אשר בדרך.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here