קרדיט: רשות ניקוז ונחלים כינרת

סוף השבוע הקרוב צפוי להיות גשום במיוחד, ויחד עם הגשם נחלי הצפון יזרמו בחוזקה כמו גם המפלים שעתידים להיות שוצפים וגועשים. כבכל שנה, מטיילים וצלמים וסקרנים יגיעו לצפות בזרימות ולחוש באיתני הטבע. רשות ניקוז ונחלים כינרת מעבירה הנחיות למען ביטחון המטיילים:

• "חוק שלושת המטרים": זרימות הנחלים והמפלים הינן מראה מרהיב, אך יש לשמור על שלושה מטרים לפחות משפת דופן הנחל. כך נבטיח כי גם במקרה שהנחל ירחיב את זרימתו בפתאומיות, אנו נהיה במקום מבטחים. הדבר נכון גם לגבי נסיעה בסמוך לנחלים- יש לשמור על מרחק גדול מגדת הנחל מחשש לקריסת דופן הנחל.

• נוהגים ברכבי שטח? ישנם בעלי רכבי שטח העורכים טיולים רווי מים ובוץ, ומהם אנו מבקשים להימנע מביצוע מעבר רכוב בתוך הנחלים. גם אם הזרימה נראית חלשה ולא מסוכנת, יש לזכור כי מים הינם משאב בלתי צפוי, ועלולים להוות סכנה. מעבר נחל יש לבצע רק בין שתי גדות ורק במעברים סלולים. בנוסף יש לציין כי כל מעבר רכוב במקווה מים, עלול להרוס את בתי הגידול לצמחים ובעלי חיים.

• סכנת החלקה: המשקעים גורמים לסביבת נחלים חלקה, בעיקר נחלים המאופיינים בסביבת קרקע סלעית.

• נתקלתם במקרה חירום בשטח? התקשרו למוקד 100 של המשטרה.

אושרי ילוז, מהנדס רשות ניקוז ונחלים כינרת אומר: "החורף הינה אחת התקופות היפות ביותר של השנה, וקשה שלא להתפעל ממראות הנחלים הזורמים בעוצמה. חשוב לשמור ולהישמר מפני הסכנות שכרוכות בהימצאות בקרבת מקורות מים בתקופה זו של השנה", עוד מציין ילוז כי יש להימנע מטיול באזורי נחלים הקרובים לגבול עם לבנון, שהוכרזו כאזור צבאי סגור.

קרדיט: רשות ניקוז ונחלים כינרת

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here