מח'ירבת מניה לגנוסר | צילום: דניאל וקנין

הכינרת מלאה ומזג האוויר נוח לטיול. רשות הכינרת ממליצה על טיול רגלי מח'ירבת מניה לגנוסר.

 

איך מגיעים: לפני הכניסה לחוף חוקוק מבחינים במבנה עתיק מצד ימין, ממשיכים עוד קצת הלאה ומחנים את הרכב בחוף חוקוק (בתשלום) או ברחבת העפר בכניסה לאתר ספיר.

מח'ירבת מניה לגנוסר | צילום: דניאל וקניןתיאור המסלול: אם חניתם בכניסה לאתר ספיר, ממשיכים ברגל עד שמגיעים לשערי ארמון בן 1,000 שנה, שהדרו עדיין נשמר. לאחר סיור בארמון יוצאים באותה הדרך בה נכנסתם ועוברים לחוף חוקוק הסמוך ומשם ממשיכים ללכת דרומה על קו החוף על 'שביל סובב כינרת'. עוברים בחוף אכסניית כרי דשא ובחלקו השני של חוף חוקוק, ממשיכים עוד כמאה מטר דרומה, בדרך צרה ירוקה ומרשימה עד שמגיעים לחורשת פיקוסים מרשימה במיוחד, מקום מקסים לעצירה, שהיה ומנוחה, הגדר הסמוכה מקיפה את אגף הדיג של משרד החקלאות. לאחר המנוחה ממשיכים צמוד לגדר עד שנפרדים ממנה וכשהיא מתעקלת עוקבים אחרי סימוני שביל סובב כינרת. בהמשך מגיעים למעבר בנחל עמוד, המעבר דורש להרטיב רגליים בגובה ברכיים ואלו שמוכנים יעשו זאת וזה יהיה נקודת רענון. אלה שלא מעוניינים יכולים לחזור על עקבותיהם.

מח'ירבת מניה לגנוסר | צילום: דניאל וקנין

לאחר שחוצים את הנחל ממשיכים עם השביל שיוליך אתכם לבית העלמין של גינוסר ומשם כניסה לקיבוץ. המעבר פתוח. חוצים את הקיבוץ על שפת הכינרת עד שמגיעים לבית יגאל אלון (אם פתוח ויש זמן מומלץ להיכנס ולהתרשם מהתצוגות במוזיאון-בתשלום). ממשיכים להקיף את תיירות גינוסר עד שמגיעים לנחל צלמון, פה מסתיים המסלול ואפשר לצאת לכביש הראשי עם טיילת נחמדה הצמודה לנחל עד לצומת גינוסר.

מח'ירבת מניה לגנוסר | צילום: דניאל וקנין
מח'ירבת מניה לגנוסר | צילום: דניאל וקנין

אורך המסלול: 3 ק"מ

רמת קושי: בינונית

 

'שביל סובב כינרת', אחד מהפרויקטים המרכזיים של איגוד ערים כינרת ורשות הכינרת, המאפשר מעבר חופשי לחופי הכינרת באמצעות שביל טיילות, נוח ונגיש, המקיף את הכינרת ומציע נופים ופינות חמד נסתרות. השביל הוסדר והוכשר לטיולים רגליים בעזרת מתנדבים וקבוצות נוער מבתי ספר מכל רחבי הארץ שנרתמו לעשייה, אימצו מקטעים שונים לאורך השביל, פרצו וניקו את התוואי, הציבו ספסלים בפינות החמד, התקינו תיבות קינון מסודרות לציפורים ונקודות תצפית ועוד.

 

עד כה ניתן לצעוד בכ- 90% מהשביל שחובק את הכינרת ואורכו כ- 60 קילומטרים. ברשות הכינרת ואיגוד ערים כינרת ממשיכים לפעול לפריצת מקטעים נוספים שישלימו את אורך השביל ל- 65 קילומטרים סביב האגם הלאומי.

 

לפרטים על מסלולי טיול נוספים – כוכבית כינרת מכל טלפון 55477*

ובאתר – www.kineret.org.il

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here