צפון

שיט עצמי בחווימה
מה? מקבלים את חג השבועות בכנרת, מזווית אחרת, חדשה ומפתיעה. אטרקציה ישראלית
כחול לבן – 'חווימה' בכנרת – שייט עצמי, בליווי הדרכה קולית ומפה חיה באפליקציית ניווט
מתקדמת, לפינות חמד, נסתרות ויפות ביותר באגם הלאומי. שייט בסירות מנוע קטנות
ואיכותיות, ללא צורך ברישיון משיט, מאובזרות במסך טאבלט, עליו נבנתה מערכת ניווט
ייחודית הכוללת מפת ניווט חיה והדרכה קולית, מרתקת וערכית המלווה את המשתתפים
במהלך השייט.
הפעילות ב'חווימה' מתקיימת על פי תקנות הבטיחות המחמירות ביותר.
איפה? חוף גינוסר, סמוך לבית יגאל אלון, בוויז 'חווימה'.
שעות פתיחה בשבועות: 25.5, חמישי, 9:00 – 16:00. שישי- ערב חג ושבת סגור.

קרדיט צילום: עין השופט הפקות

תיירות עין זיוון מציעה מסלול הליכה בעמק הבוסתנים
חג שבועות 2023

לכבוד חג השבועות, תיירות עין זיוון מזמינה ליהנות ממסלול הליכה עצמי, לכל המשפחה, וללא תשלום, ב'עמק הבוסתנים' שבצפון רמת הגולן, בסמוך לעין זיוון.

מסלול 'עמק הבוסתנים' מתאים לכל המשפחה, סמוך לעין זיוון, צפון רמת הגולן
מסלול טיול מעגלי ב'עמק הבוסתנים', הינו קצר וקל המתאים למשפחות. תחילתו ב'מצפה רונן' (מצפה קוניטרה) מזרחית להר אביטל על כביש 98. המסלול עובר בין עצי פרי, נקודות תצפית אל עמק קוניטרה, טרסות חקלאיות, ובקרבת מטעי התפוח והדובדבן של קיבוץ עין זיוון. אורכו המלא של המסלול הוא קילומטר אחד בלבד ולאורכו ספסלי נוף למנוחה ופינות חמד לעצירה בטבע. לאורך המסלול ניתן להבחין מכיוון מזרח, על גבול ישראל סוריה במבנים לבנים של מחנה האו”ם הגדול, העיירה קוניטרה הישנה, מאגר קוניטרה ותילי הגעש בצד הסורי.
בסיום המסלול מומלץ לשלב סיור עצמי ב'פארק הוולקני' במחצבת אביטל המשוקמת, הממוקם בסמוך לעמק הבוסתנים, באתר שהינו הר געש רדום- ניתן לראות דגמי הרי געש, הממחישים את הפעילות הגעשית.

איך מגיעים: על כביש 98 מגיעים למצפה רונן, מזרחית להר אביטל, מחנים ומשם יוצאים למסלול המעגלי
למי מתאים: המסלול מתאים למשפחות, מומלץ מגיל 3, (עגלות מומלץ עם גלגלי שטח)
אורך המסלול: כ- 1 ק"מ
משך המסלול: כשעה
הכניסה- ללא תשלום

מומלץ להצטייד (גם בקיץ) במעילים ונעלי הליכה גבוהות ונוחות

בנוסף בפארק הוולקני- טיולי רייזרים מותאמים לכל המשפחה היוצאים מהפארק אל מרחבי צפון רמת הגולן.

המטיילים בגולן ייהנו גם משלל אטרקציות ואתרי אוכל בעין זיוון שהפך למוקד קולינריה מבוקש. בין המקומות המומלצים-
'בוסתן בראשית' בעין זיוון שיפתח ב- 25.5 מציע קטיף עצמי בחג השבועות של תות עץ ותות אפגני.
'אלקע בר'- בר אוכל חדש, בניצוחו של השף דור אלקלעי הממוקם ב'מצפה רונן' (קוניטרה).
ארוחות בוקר בופה עשיר- במסעדת כפר הנופש עין זיוון הפתוחה לקהל הרחב (בהזמנה מראש).
יקבים- יקב פלטר, ויקב בהט (כשר) המציע לצד היין- פיצריית בוטיק ומתחם 'BURGER'. מאפיית 'מטרלו' של האופה עדי פרץ.
'דה קוואליטה'- פודטראק לפיצות ואוכל איטלקי
'דה קרינה', מפעל בוטיק לשוקולד, סדנאות שוקולד וחנות
'חוות שדה לבנדר' מציעה סלסלות פיקניק עם מטעמים מקומיים, ועוד.
'פרימורדיה' Primordia – סיור בחווה חדשה לגידול לפטריות.

כפר הנופש עין זיוון מציע לינה בבקתות העץ, לזוגות ומשפחות, וחוויית לינה בין מטעי הפרי בחאן דרכים וקמפינג בעין זיוון.

קרדיט צילום: תקשורות יעל שביט

שבועות 2023 באתר התיירות ראש הנקרה

מה יותר מתאים משבועות הנקרא גם 'חג המים' מאשר ביקור בנקרות הצפוניות? אתר התיירות ראש הנקרה ממוקם בנקודת הגבול הצפונית על קו חוף ים התיכון, מציע חווית טבע מרהיבה לכל המשפחה, עוצמות הים מתפרצות בנקרות ויוצרות דיאלוג ייחודי  עוצר נשימה.  אל הנקרות מגיעים בעזרת הרכבל, מבקרים גם במנהרת הרכבת המנדטורית שנסעה מחיפה ללבנון וצופים בסרטון מרשים ומיוחד במינו. בשעות הבוקר ואחה"צ ניתן לצפות בשפני הסלע שמתחממים על הסלעים.

פעילות מיוחדת בסופ"ש של חג השבועות (ה'-ש' 25-27.5) – הפנינג עם פעילויות יצירה לילדים (בשישי ושבת בלבד), עמדת צילום ,מוסיקה ואווירה טובה לכל אורך היום..

מעוניינים להעשיר את החוויה בפעילות היום בתשלום נוסף? ניתן לשלב גם רכיבה על אופניים או טיול ברכב חשמלי לאורך טיילת החוף; טיול באטרקציית גליל על גלגלים המציעה סיורי שטח מודרכים במשאית שטח פתוחה ברכס הסולם, ניתן להשכיר אוזניות להדרכה קולית ב-6 שפות כאשר המבקרים עוברים ב-12 תחנות שמע שונות בהן מקבלים הדרכה על ההיסטוריה של האתר, הגיאולוגיה המיוחדת, החי והטבע ועוד.

במועדון התיירות ראש הנקרה  תוכלו ליהנות מהחנות הווירטואלית בה מוצעים לרכישה כרטיסים מוזלים לשלל האטרקציות והחוויות השונות של אתר הנקרות ובאתרי תיירות נוספים בגליל המערבי, כמו גם לינות במלונות וצימרים נבחרים.

מחיר הכניסה בקופות האתר לפעילות היום: מבוגר 53 ₪, ילד 43 ₪.

מחיר מוזל במועדון : מבוגר 47 ₪ , ילד 39 ₪

שעות פתיחת האתר 09:00-19:00 (כניסה אחרונה 18:00), ביום ו' ובערב החג עד השעה 17:00 (כניסה אחרונה 16:00).

קרדיט צילום: ליאת הלוי כהן

מוסיקה על ים כנרת – ארץ שבעת המינים

איפה: מרכז תיירות מגדלה

מה: במסגרת סדרת הקונצרטים השנתית במלון מגדלה על שפת הכנרת, יתקיים קונצרט חגיגי לשבועות 'ארץ שבעת המינים' – "שעורה, חיטה ועינב", שירי חג ואביב בביצוע זמרות עלמה והגיטריסט איל לבר. ביצוע: עלמה קול נשי ישראלי, גיטרה: איל לבר, ניהול מוזיקלי: אלה מדינה.

'מרכז 'מגדלה' מהווה, מכלול תרבותי שנבנה רבדים רבדים, כאשר הבסיס הוא ההיסטוריה והמורשת של המקום, אליו מתלווה עוצמת הטבע, נופי הכנרת והארבל ממעל, לצד תרבות, רוח והממד המוסיקלי, שמוסיף נדבך משמעותי לכל היופי. ניתן לשלב סיור בפארק הארכיאולוגי המרהיב מהמאה הראשונה לספירה, בוא מתקיימים סיורים מודרכים.(17 ₪ לאדם. סטודנטים ומבוגרים מעל 65 – 12 ₪ (ילדים מתחת לגיל 12 ללא תשלום).

מתי: שבת, 27.5.23, בשעה 12:00.
עלות:
 כרטיס – ₪100 לאדם.
אורחי המלון נהנים מהשתתפות בקונצרטים ללא תשלום. (הכרטיסים בעלות למבקרים שאינם לנים במלון.)

קרדיט צילום: לימור שייק עמר

פסטיבל 'I Love Wine' מבית "הרמיטאז'״ יתקיים בתאריכים 23-24.5 ויציג את מיטב היקבים בישראל

זו השנה השנייה ברציפות בה רשת Hermitage, מקיימת את פסטיבל היין הגדול ביותר בצפון הארץ.
מיטב היקבים הישראלים, מתחם של למעלה מ-X מטר שמוקם במיוחד לפסטיבל, ושלל מבלים מרחבי הארץ שיגיעו לצפון במיוחד לפסטיבל שיתקיים בחג השבועות.

בתאריכים 23-24.5 (שלישי ורביעי) בין השעות 17:00-23:00 יתקיים פסטיבל היין הגדול ביותר בצפון הארץ במתחם הקונגרסים, חיפה. האירוע, אשר ייערך בפעם השנייה ברציפות יערך תחת כיפת השמיים ויציג את מיטב היקבים והיינות הישראלים, גבינות ישראליות, הופעות מוסיקליות ועוד.

הפסטיבל אשר יערך בסימן חג השבועות נותן לקהל חובבי היין הישראלי גם ערך מוסף כאשר בכל עמדת יקב יחכה נציג מקצועי של היקב עצמו שיוכל לתת הסברים מפורטים ולענות על שאלות המבלים וחובבי היין המקומיים.

לאחר ששנה שעברה פקדו את הפסטיבל למעלה מ-1,000 אנשים, הוחלט לקראת השנה הנוכחית אף להרחיב את המתחם הפסטיבל ולהגדילו כך שעל פי הערכות צפויים להגיע בין 1,500-2,000 מבקרים השנה לשני ימי פסטיבל היין. מתחם הפסטיבל נבנה במיוחד לאירוע והוא נמצא בכניסה לחנות הדגל של הרשת בחיפה.

כל משתתף שירכוש כרטיס לפסטיבל, יקבל בכניסה כוס יין מקריסטל ויוכל ליהנות מטעימות חופשיות מתוך מאות בקבוקי היין המשובחים שנמצאים במקום וכמובן לשמוע את סיפורם של היינות השונים מפי אנשי המקצוע של היקב. היינות ימכרו במחירים מיוחדים לחג וכל משתתף יקבל במתנה שובר בשווי של 30 ₪ לרכישת יין הביתה בחנות הצמודה.

בין היקבים המשתתפים השנה בפסטיבל ניתן למצוא את:
שילה, פסגות, קסטל, טוליפ, מאיה, אפוד, צובה, יזרעאל, ויתקין, יתיר, הר אודם, רמת נגב, גוש עציון, פלדלשטיין ועוד רבים וטובים אחרים.

מחירי כרטיסים:
עלות כרטיס כניסה – 99 ש"ח בלבד.
הכרטיס כולל טעימות של מאות יינות משובחים מבית היקבים המשתתפים בפסטיבל והנחות מיוחדות לבאי הפסטיבל בלבד.

אודות הרמיטאז':
קבוצת הרמיטאז', נוסדה בשנת 2011 באזור חיפה. מחנות קטנה במתחם עין המפרץ אשר עוצבה בהשראת מוזיאון העל הרמיטאז' בסנט פטרסבורג הוקמה הרשת מתוך חזון של חווית קנייה שהצרכן הישראלי טרם הכיר. ממגוון בלתי נגמר של מותגי וסוגי אלכוהול דרך חוויות עיצוב מוקפדות, עמדות טעימות ושירות מקצועי בסטנדרטים של חו"ל תוך שמירה על מחירים אטרקטיביים. כיום, קבוצת הרמיטאז' מובילה סטנדרט חדש בתחום המשקאות החריפים והסיגרים וגם עורכת במהלך השנה הקלנדרית סדנאות והרצאות מעשירות ידע לקהל לקוחותיה הרחב. הקבוצה מחזיקה היום ב-11 סניפים בפריסה ארצית בראשון לציון, חדרה, נהריה, כרמיאל חיפה ועוד.

קרדיט צילום: יקטרינה בורינדין

 

מרכז

פעילות שבועות לכל המשפחה: החל מחליבת פרה, שזירת פרחים ועד מייצגים אינסטגראמיים ותחרויות נושאות פרסים

חג שבועות השנה יצוין עם מגוון פעילויות לכל המשפחה וביניהן: מופע להטוטנים, סדנת תיפוף, חליבת פרה, שזירת פרחים, צילום במתחמי אינסטגרם המאובזרים בסמלי החג כמו חציר, עגלות, מתחם תיבות חול ועוד.

כולנו מחפשים את הדרכים הכי מהנות לבלות את החג עם כל המשפחה. קניון 'עיר ימים' בשיתוף עיריית נתניה, מביאים את המושב אליכם לעיר עם כל סימני החג, כמו חציר, פרחים, חליבה ועוד ומציעים פעילויות מגוונות לכלל בני המשפחה.

במהלך החג, הילדים יוכלו להנות במגוון מתחמים שונים החל ממתחם תיבות חול, מתחם יצירה ועמדת חליבת פרה, לתופף בסדנת תיפוף, לצפות במופע להטוטים, עמדת איפור, מופע להטוטנים ואפילו לשזור פרחים.

בנוסף, בין התאריכים 21-25.5 ובהתאם לביקוש העולה לתמונה המוצלחת והמיוחדת ביותר בפיד או בסטורי יוכלו המבקרים להצטלם על רקע ססגוני באווירת החג בשני מתחמי אינסטגרם ייעודיים עם מיצגים מרשימים המאובזרים בסמלי החג כמו חציר, עגלות, פרחים ועוד. שתי התמונות הכי יצירתיות יזכו את בעליהן באיפון 14, על מנת להשתתף בתחרות שתתקיים בין התאריכים 21-25.5, יש להעלות סטורי או תמונה בפיד של האינסטגרם, לתייג את קניון עיר ימים ולהוסיף עוקב.

הפעילויות ברחבת הפארק החיצונית יתקיימו ב- 22.5 בשעה 16:30.
מיצגים אינסטגראמיים – ימים ראשון-חמישי, 21-25 למאי
קניון עיר ימים, רחוב בני ברמן 2, נתניה

קרדיט צילום: אלירן הפקות

שבועות בטייסטינג רום: חגיגת גבינות ויין
בבר הטייסטינג רום, מרתף היין המעוצב בשרונה מציעים חוויה זוגית שתכניס אתכם לאווירת החג בצורה קלאסית כוללת כרטיס כניסה לעולם היין (בשווי 200 שקל) ופלטת גבינות המיוצרות במחלבת בוטיק מקומית. המחיר הכולל עבור הבילוי הוא250 שקלים לזוג. 21-24 במאי החל מהשעה 17:00.
הבר מציע חווית בילוי ייחודית של שתיית יינות משובחים שמתאימה מאד לכאלו שעוד לא גילו מהו היין המועדף עליהם ורוצים להתנסות במגוון רחב של יינות כשרים מהארץ ומהעולם ממגוון יקבים שונים. בין היקבים שניתן למצוא: שילה, פסגות, טפרברג, לוריא, הר אודם, טוליפ, קסטל, יפו, תבור, פלם, דלתון, ירדן.
מקבלים כרטיס מגנטי, קוטפים גביע יין מהמתלים המיוחדים ומוזגים ממגוון היינות באופן עצמאי, מערכות מזיגה אוטומטיות וחדשניות המונעות מהיין להתחמצן לאחר שנפתח, בכל רגע נתון 36 יינות שונים ממתינים לטעימה, בחצי כוס או בכוס. להסבר והדרכה מוצע שירות סומלייה שעוזר לבחור את היין לפי סגנונות, טעמים, תחושות ואזורים גיאוגרפיים.
הבר מציע אווירה מוקפדת וייחודית לצד תפריט אוכל משובח אשר מורכב ממגוון מנות שמלוות בצורה מושלמת את היין. לדוגמא: פלטת גבינות מבחר גבינות משק מובחרות, מוגש עם לחם וקונפיטורת עגבניות שרי ; קרפצ׳יו סלק סלק אפוי על מלח, חתוך קרפצ'יו, בלסמי, שמן זית, צנוברים, מיקרו בזיל ורוקפור ; סלט אנדיב סלנובה ורוקט עם מלון ושבבי פקאן מסוכר, שמן זית ולימון ;בוראטה מוגשת עם קונפיטורת עגבניות, בלסמי ומיקרו בזיל ; קרפצ'יו מוסר ברוטב זרעי עגבניות וקלמטה בתוספת קרם פרש ; סלמון מאודה במעטפה על מצע של ברוקולי, אפונה ואספרגוס עם בצלצלי שאלוט מקורמלים ועוד..

קרדיט צילום: יוליה, פוטוארט

פתח תקוה לובשת חג – שבועות שמח!

ביום שלישי 23.5.23 יתקיים בפארק יד לבנים הפנינג שבועות לילדי וילדות העיר!

הפעילות לילדים תחל בשעה 16:30 בגן יד לבנים שיהפוך למתחם חגיגי ושמח והכניסה לאירוע חופשית, ללא תשלום.

בפארק יתקיימו תחנות משחק ויתקיימו פעילויות חווייתיות וסדנאות יצירה, כגון סדנת ראש דשא, שבשבת רוח, סלי טנא, זר לראש, הכנת דחליל, בועות סבון ועוד.

בשעה 18:30 יחל מופע לכל המשפחה של מיקי כוכבת הילדים .

ראש העיר רמי גרינברג "חג השבועות חג מתן תורה, חג הקציר הוא הזדמנות נהדרת לבלות עם כל המשפחה ולבלות באירוע מהנה ושמח. אני מזמין את כל הילדים והילדות להגיע לפארק יד לבנים, לחגיגת שבועות! האירוע פתוח לציבור הרחב ללא עלות. חג שבועות שמח".

האירוע בארגון אגף אירועים, תרבות ופנאי בשיתוף המרכז לחינוך סביבתי ומחלקת הבריאות באגף לאיכות הסביבה.

*גן החי יפעל ביום זה כרגיל.

קרדיט: עיריית פ"ת

פסטיבל חגיגה בלבן בחבל מודיעין

חגיגת שבועות אותנטית של טבע, אדם, חקלאות ואמנות
במרחב הכפרי של המרכז:
סיורים וטעימות עם חקלאי החבל – בחווה ההידרופונית ובין הנבטים,
בין הררי גרגרי החומוס ובטעימות שמן זית,
סדנאות יצירה, הופעות חיות, טעימות יין וגבינות ועוד המון!

פסטיבל 'חגיגה בלבן', 22-27 במאי 2023, ב'-ז' בסיוון תשפ"ג, ברחבי המועצה האזורית חבל מודיעין

חג השבועות כבר ממש כאן, השדות מזהיבים, העצים נותנים פירות ביכורים והטבע מתעורר מחדש.
ממש מתחת לאף, במרחב הכפרי של המרכז – עמותת התיירות חבל מודיעין מזמינה את המבקרים לחגיגות שבועות בפסטיבל 'חגיגה בלבן בחבל מודיעין'. מחכים לכם נופים קסומים, טעמים מיוחדים, אווירה כפרית ושקטה המאפשרת למשפחות ליהנות מחיבור אמיתי בין טבע, אדם, חקלאות ואמנות.
אתרי התיירות באזור יציעו מגוון חוויות חקלאיות ברוח החג ועונת הקציר, ילדים והוריהם יוזמנו להשתתף בחוויות של סיורים בטבע ובחממות בשילוב פעילויות מגוונות, טעימות של גבינות ויין, הכנת פיתות, טיולי ניווט, סדנאות ועוד.

בימי הפסטיבל יתקיימו סיורים חקלאיים עם מגדלי האזור, בהם נלמד על נפלאות גידול הירוקים בחממה ההידרופונית של חוות שורש ועלה בסיורים לילדים ולמבוגרים, נגלה איך נראה החומוס לפני שהוא מגיע לקופסא עם אבי מבורך, מגדל החומוס הגדול בארץ. במשק לוין נפגוש לטעימה מקצועית מודרכת את המשפחה שמייצרת שמן זית זוכה פרסים, נבקר במשק פיינשטיין, חקלאים מזה שלושה דורות, אשר להם גם חנות בה מוכרים מתוצרתם ומתנובות האזור ובפיצריית "לה קלברזה" נשמע על מבנה החיטה וסוגי הקמחים השונים. סיור נוסף שיתקיים במהלך הפסטיבל הוא סיור שקיעה עם הזואולוג בועז שחם בעקבות עקרבים, זוחלים, חרקים ועכבישים.

בחוות הזיתים אלאדין שבכפר רות תתקיים פעילות לכל המשפחה בעקבות שבעת המינים, בה יכינו הילדים פיתות טעימות, ישמעו על צמחי מרפא וישתלו בעציץ שייקחו איתם הביתה אחד מאותם צמחים. בכפר החשמונאי המשוחזר שבשילת, בין מבנים עתיקים וכלים עתיקים, יפעילו המבקרים כלי דגן של פעם, יכינו פיתות עם זעתר ובמקלט הקופים הישראלי יצאו לסיור בו ייחשפו לסיפורי השיקום המרגשים של הקופים בעמותה.עוד בפסטיבל:
פעילות ניווט בטבע: מסלול בעקבות כתב חידה מיוחד לשבועות. המסלול מתאים למשפחות ואורכו כ-2.5 ק"מ. מגוון סדנאות אמנות וגלריות: סדנאות עיצוב מעמד לסידור פרחים יבשים עם נורית רינסקי, סדנת "אובניים לשניים" עם מיכל בן יוסף וסדנת מחול נשי בלבן עם סיגל בוריה.
ואיך אפשר בלי קולינריה? נשות המיזם "ארוחה מהספרים" יקיימו ארוחות בסימן סיפורי מסעות, ביקב נטוף יתקיימו מופעי לייב ג'אז ומוזיקה אוריינטלית לצד טעימות יין, גבינות ונשנושים, יקב וילה וילהלמה יארחו בחצר היקב הקסומה עם סלסילת הפיקניק שלהם, במחלבת "דורון מן הטבע" יוכלו המבקרים לטעום גבינות ויוגורטים איכותיים מחלב עיזים, כבשים ופרות הגדלות במקום ובמחלבת מרקוביץ' המתמחה בגבינות כבשים, יוכלו לטעות גבינות מקוריות עם שילובים מיוחדים של שבעת המינים.

קרדיט: דודי לזר
עשרות סיורי חוויה בירושלים וברחבי הארץ בהדרכה עצמית בנייד, לבודדים, למשפחות ולקבוצות, ביום ובלילה- קולינריה, מחפשים את המטמון, המירוץ למליון, משחק לילי סביב החומות, סיורים מומחזים בשכונות ומודרכים בגינות הקהילתיות ורבים נוספים!
במיוחד לשבועות 25-26.5.23 – סיור חינמי בגני העדן של ירושלים – גינות הקהילתיות בירושלים: 
בירושלים קיימות כיום כ-70 גינות קהילתיות ב-16 שכונות ברחבי העיר. גינה קהילתית קמה מתוך התארגנות של הקהילה המקומית למען קידום איכות החיים.
הגינה מוקמת ומתוחזקת בשיתוף הקהילה ולמענה, משלבת בין אוכלוסיות שונות ופתוחה לכולם. הגינה מאפשרת יצירה וחיזוק של הקהילה ומאפשרת גישה מיידית לטבע, חיזוק הקשר לאדמה וחיים מקיימים בעיר כמו גם מפגש בין אוכלוסיות שונות והפיכת שטחים מוזנחים לבוסתנים.
בגינות שלל צמחי תבלין, ירקות העונה, עצי פרי ופינות ישיבה. חוויה של עבודת האדמה, יצירה משותפת, חברה ותרבות.
צוות גינות קהילתיות בתחום קיימות חברתית באגף חברה בעיריית ירושלים המורכב מראש תחום קיימות חברתית, ושני רכזים עירוניים בתחום הקהילתי והחקלאי, מספקים מענה הוליסטי לכל צרכי הגינות הקהילתיות, ויצרו מערכת תמיכה עבור הגינות הקהילתיות בעיר. את הסיור המודרך והחינמי בגינות הקהילתיות כתבו יועצי גוביטרוול וצוות הגינות בשותפות עם פעילי הגינות.
כמה?  99 ש"ח (מספיקה הורדה אחת למשפחה)
מתי?  בזמן ובקצב שלכם.
צילום: דורון יושע גוביטרוול

שבועות אומנות לכל המשפחה
בגן הבוטני גבעת רם בירושלים
סיורים בעקבות שבעת המינים * סדנת הדפסי פרחים * סדנת טרריום * ניווט עצמאי ברחבי הגן * סיור בתערוכת מציאות רבודה 'לראות את הבלתי נראה' ועוד…
שישי – שבת, 26-27.5.23 החל מהשעה 10:00

הגן הבוטני האוניברסיטאי גבעת רם מזמין את הקהל הרחב לצאת מהשגרה ולהצטרף לחגיגת שבועות אמנות לכל המשפחה. מה בתכנית? סדנאות אומנות חגיגיות ברוח החג, סיורים בעקבות שבעת המינים, קפיצה לביקור בחממה הטרופית ובתערוכה המסקרנת 'טבע הדברים' המוצגת בגלריית החממה, ניווט עצמאי בין פינות החמד ברחבי הגן (מפות ניווט במגוון רמות ניתן לקבל בקופה) וגם, מורידים לנייד או לטאבלט את האפליקציה של התערוכה הבינלאומית 'לראות את הבלתי נראה' ונהנים מעבודות אמנות עכשווית במציאות רבודה תוך שיטוט בגן.

שישי 26.5.23 – 15:30-10:00
סדנת הדפס – 15:30-10:00 פרחים ושבעת המינים. בסדנה יעמדו לרשות המשתתפים פרחים, עלים, חיטה, רימונים ועוד לייצור הדפסים וחותמות מן הצומח.
סדנת טרריום – 10:00, 12:00, 14:00 אמנות הגננות המעשית. מה נדרש על מנת לשמור על הסביבה הסגורה ולגרום לשגשוגה? משתתפי הסדנה ילמדו כיצד לעבוד עם שכבות של חומרים בוטניים כדי ליצור מיני-מערכת אקולוגית משלהם. כמו כן ירכיבו המשתתפים טרריום אותו יוכלו לקחת הביתה. אורך כשעה. מיועד לגיל 5 ומעלה בליווי מבוגר.
פלונטר שבעת המינים – 15:30-10:00 – חזרה למשחק הילדות האהוב והפעם במקום צבעים הנושא יהיה שבעת המינים.
כל שעה יצא סיור לסירוגין – בעקבות שבעת המינים/סיור בתערוכה במציאות רבודה "לראות את הבלתי נראה".
במהלך הפעילות מוזמנים המבקרים לעצור להתרגעות קלה במתחם השאנטי הכולל מחצלות ופופים.
שבת 27.5.23 15:30-10:00
סדנת הדפס – 15:30-10:00 פרחים ושבעת המינים. בסדנה יעמדו לרשות המשתתפים פרחים, עלים, חיטה, רימונים ועוד לייצור הדפסים וחותמות מן הצומח.
סדנת טרריום – 10:00, 12:00, 14:00 אמנות הגננות המעשית. מה נדרש על מנת לשמור על הסביבה הסגורה ולגרום לשגשוגה? משתתפי הסדנה ילמדו כיצד לעבוד עם שכבות של חומרים בוטניים כדי ליצור מיני-מערכת אקולוגית משלהם. כמו כן ירכיבו המשתתפים טרריום אותו יוכלו לקחת הביתה. אורך כשעה. מיועד לגיל 5 ומעלה בליווי מבוגר.
פלונטר שבעת המינים – 15:30-10:00 – חזרה למשחק הילדות האהוב והפעם במקום צבעים הנושא יהיה שבעת המינים.
כל שעה יצא סיור לסירוגין – בעקבות שבעת המינים/סיור בתערוכה במציאות רבודה "לראות את הבלתי נראה".
במהלך הפעילות מוזמנים המבקרים לעצור להתרגעות קלה במתחם השאנטי הכולל מחצלות ופופים.

הגן הבוטני גבעת רם משתרע על פני 120 דונם ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזה"ת. בגן גדלים למעלה מ7000 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות מופעי שלכת ופריחה מרהיבים לאורך כל השנה.

עלות: השתתפות בסדנה 50 ₪ לאדם כולל כניסה לגן
עלות כניסה ללא השתתפות בסדנה:
מבוגר/ילד 40 ₪ מחזיקי כרטיס ירושלמי: 28 ₪ חייל / סטודנט / גמלאי: 25 ₪
*הכניסה חינם לילדים ירושלמים עד גיל 18 בהצגת תעודת זהות או בליווי אחד ההורים
הגן הבוטני גבעת רם – רח' זלמן שניאור 1 ירושלים

קרדיט צילום: תום עמית

חגיגת שבועות עם יין, ארוחה והופעה של יושי ביקב פסגות בחבל בנימין

יום שלישי, 23 במאי מהשעה 19:30 | מחיר לכרטיס – 99 שקלים

לקראת פתיחת עונת הקיץ, הכרמים והיין בחבל בנימין, אגף תיירות במועצה האזורית בנימין ויקב פסגות, היקב הגדול ביותר בחבל ומיקבי הבוטיק הישראליים המובילים והמוכרים ביותר, יקיימו חגיגת שבועות ביקב עם מבחר היינות בהנחת חג חד פעמית, דוכני אוכל חגיגיים ברוח החג והופעה של יושי – מהזמרים המבטיחים במוסיקה הישראלית.

יקב פסגות שהוקם בשנת 2003 גדל בהתמדה ופתח את מרכז המבקרים החדש והמרשים באזור התעשייה שער בנימין. מרכז המבקרים שוכן במבנה אבן יפיפה הבנוי בצורת חאן קדום המשקיף על נוף ואדי קלט והרי אדום, ובו נמצא מפעל ייצור היינות ומרתף החביות בו מתיישנות בכל שנה מעל ל-1000 חביות. החללים במבנה סובבים סביב חצר פנימית פסטורלית ובנוסף לייצור יינות איכות במקום מרכז מבקרים בו נערכים סיורים, טעימות יין, מגוון אפשרויות אירוח ליחידים וקבוצות, אירועים קטנים וגדולים, כנסים וימי עיון באווירה מיוחדת עם יין טוב ונוף מרהיב. במרכז המבקרים ניתן למצוא את כל מגוון יינות היקב העוצמתיים, בעלי טעם וארומה ייחודיים הזוכים מדי שנה בתחרויות יוקרה, במדליות ובפרסים בינלאומיים. על בקבוקי יינות יקב פסגות מוצגת רפליקת מטבע עתיק המתוארך לתקופת המרד הגדול (66-71 ספירה), שנמצא במערה בפסגות במהלך הקמת היקב.

קרדיט: תיירות חבל בנימין

דרום

 

"סלינו על כתפינו, ראשינו עטורים, מקצות הארץ באנו, הבאנו ביכורים"
הפנינג "שבועותוש" בערד 2023
הופעה של סטפן לגר | טקס ביכורי תינוקות במעמד ראש העיר | להקת סורפרייז | סטודיו ג'אז מודרני | CRAZY MOVES | תחנות הפעלה ויצירה לילדים | פינת ג'ימבורי לקטנטנים | רידמאניה | פודטראקים | תנועות נוער ועוד…
הכניסה חופשית!
מתי? יום רביעי, 24/05/23
החל מהשעה 17:00
איפה? פארק יהושפט ערד

כבכל שנה, בעיר ערד יתקיים הפנינג חגיגי ושמח לכבוד חג השבועות. ההפנינג מיועד לכל המשפחה והוא פתוח לקהל הרחב ללא תשלום.

האירוע יתקיים ביום רביעי, 24/05/23, החל מהשעה 17:00 בפארק יהושפט בעיר.
אז מה בתוכנית?
הופעה של סטפן לגר במופע הסוגר את הערב עם מיטב להיטיו.
תחנות הפעלה ויצירה לילדים
פינת ג'ימבורי לקטנטנים
רידמאניה
פודטראקים
מופעי מחול מקומיים: סטודיו קרייזי בהדרכת נעמה אסרף, סטודיו ג'אז מודרני בהדרכת יפעת סלע, להקת סורפרייז בהדרכת ויטלי ואוקסנה פבלוב, תזמורת "סולמות" של ביה"ס לבאות, תנועות נוער ועוד…
וכמובן, טקס ביכורי תינוקות במעמד ראש העיר ערד – ניסן בן חמו.
הכניסה חופשית!

צילום: סהר ירושלמי

פסטיבל DUNE -חגיגת שבועות במדבר
הופעות חיות | מתחם מים | בירה ויין ללא תחתית | מגוון פעילויות לילדים ולכל המשפחה | סדנאות שירה אפריקאית | מגרש משחקים | מעגל מתופפים | מתחמי ישיבה | מוזיקה, מסיבות ואווירה טובה | שלל אופציות לינה | טיולי גמלים | סיורי עקרבים ועוד…
26-27 במאי 2023, ימים שישי ושבת

באואזיס של מדבר יהודה, כפר הנוקדים, שוקדים במרץ לאורך כל השנה על קיומם של פסטיבלים מיוחדים ואירועים יוצאי דופן. בין התאריכים 26-27 במאי חוזר פסטיבל DUNE לכפר הנוקדים לחגיגת שבועות מטורפת של מוזיקה, מסיבות, אווירה טובה ושתייה ללא תחתית של בירה ויין.
המבקרים ייהנו לא רק מחוויה מדברית יוצאת דופן בניחוח חגיגי לחג השבועות אלא גם מחוויית שתייה של בירה ויין ללא תחתית, מוזיקה ואווירה טובה, מתחם מים ומזון, מתחם ישיבה ופינות רביצה, הופעות חיות אלטרנטיביות לאורך כל האירוע, טיולי גמלים, סיורי עקרבים ועוד. כל הפעילויות מתאימות לכל המשפחה.
בפסטיבל DUNE לוקחים חלק יקבים ומבשלות בירה מהארץ ומהעולם כגון: היקבים סאן מארזנו – איטליה, פול מאס – צרפת, דלתון – ישראל, יקב דומיין דה קאנטארל – צרפת, אנאורטודוקס – דרום אפריקה, וילה מריה – ניו זילנד. ומבשלות הבירה: נגב דזרט הייז אינגלנד פייל אייל – ישראל-דנמרק, בלו-מון – חיטה בלגי – ארה"ב, רומא – פילזנר – איטליה.
להלן חלק ממה שמחכה למבקרים בכפר בסוף השבוע של פסטיבל DUNE:
הרכבים ותקליטנים אלטרנטיביים יופיעו במהלך הפסטיבל בהם: ECHO – הזמרת המוכשרת בהופעה שהיא מסיבה מעיפה שאי אפשר להישאר אליה אדישים, שטובי SHTUBY סנסציית האלקטרוניקה האדומה הידוע בייחודו התיאטרלי, ביטים אלקטרוניים חדשניים, אלמנטים ויזואליים ונגיעות אוריינטליות, D FINE US – פרויקט מוזיקלי ייחודי המשלב דלתא בלוז, גוספל וג'אז עם שיקויי הפקה מודרנית, לירון מיוחס – הלחנה של פסוקים מהמקורות לצד שירים אמיצים וחשופים בשילוב כלי הקשה עם אפקטים, נגינת פסנתר וכינורות, גיטרה חשמלית ועוד. כמו כן תתקיימנה שתי הצגות לילדים ולכל המשפחה: ווימבו סימבה – שירת האריות במופע מוסיקלי לילדים ולכל המשפחה, דון בדמיון – קלאסיקה מעוררת השראה על חברות, אומץ לב ועל הקו הדק שמפריד בין מציאות לדמיון (לכל המשפחה).

בנוסף למופעי המוזיקה וההצגות יתקיימו פעילויות לכל המשפחה הכוללות סיורי לילה הכוללים יציאה לסיור בסביבת הכפר והכרות עם חיות הלילה המדבריות (אולי גם לזכות במפגש עם עקרבים הזוהרים באור אולטרה סגול), פינת החי של הכפר הכוללת פינת ליטוף וצפייה בחיות הכפר, עזים, ארנבים, גמלים, חמורים ועוד (הטווסים, הציפורים והברווזים מסתובבים חופשיים), פעילות גמלים (Camel care) הכוללת למידה על הגמלים, היכרות עם ההיסטוריה שלהם וכמובן ההזדמנות להאכיל את הענקים העדינים האלו עם חטיפים שהם אוהבים מאוד וסדנאות יצירה לילדים (כחלק מהפעילות בכפר או בתשלום נוסף בדוכני האומנים המצטרפים לאירוע), סדנאות שירה אפריקאית להורים וילדים, מגרש משחקים ומעגל מתופפים.
המבקרים בכפר יוכלו לבחור את סוג הלינה המתאים להם ביותר: לינת קמפינג במאהלים בדואים, מתחם קמפינג מוסדר להקמת אוהלים, מתחם קרוונים, קאמל-בוס, מגוון חדרים, סוכות ועוד.

קרדיט צילום: כפר הנוקדים

'פסטיבל שבועות' לכל המשפחה
בריביירה הדרומית של ישראל – מרינה אשקלון

הפסטיבל כולל יצירות של אמנים ישראלים, תצוגת אופנה ישראלית, מופע מוזיקלי, כיתות אמן וסדנאות – לכל המשפחה

הפסטיבל פתוח לקהל הרחב ליומיים בלבד 26-27 במאי
בין השעות 12:00-19:00

הכניסה חופשית

'פסטיבל שבועות' לכל המשפחה יערך ליומיים בלבד, ב 26-27 למאי, במרינה שבאשקלון.

הפסטיבל יגיש למבקרים חגיגת ביכורים במיטבה: מפגש מרתק עם יוצרים ואמנים ישראלים, אשר יציגו עבודות אומנות פרי יצירתם, מעצבי אופנה, מעצבי תכשיטים, ציורים, מאיירים, אמני זכוכית וחימר, עבודות קרמיקה, חפצי נוי, מארזים מתוקים ומתנות מיוחדות.

בנוסף, במסגרת הפסטיבל תיערך תצוגת אופנה ישראלית ומופע מוסיקלי, פינות איפור היטולי לילדים, כיתות אמן וסדנאות יצירה לילדים.

הפסטיבל יערך על ידי איגוד האמנים FUN Art CommUnity אשר נוסד לפני 8 שנים כאגוד חברתי לא מסובסד, ביוזמת הגב' מריה פרייגר, המוקדש לעשייה וקידום יוצרים ואמנים, אשר חרט על דגלו שתי מטרות עיקריות: לתת במה והזדמנות ליוצרים להציג את עצמם ואת כישוריהם ולהעניק לאנשים חופש אמיתי של יצירתיות, השראה ושמחה.

מיקום: הנמל 2 אשקלון 26-27/5 בין השעות 12:00-19:00
מתחם מרינה ויו (MARINA VIEW)
יפה נוף 27 מתחם מרינה ויו אשקלון

קרדיט: יח"צ

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here